visa bij emigratie

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

#16 Bericht door Gast » vrijdag 25 augustus 2006, 11:09

als antwoord op :

"Geplaatst: Donderdag 24 Augustus 2006, 07:17 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Duur of niet duur ?????.

Afhankelijk van de leeftijd.
Bv. nu 68 + 30 = 98 ( dan ???????? )
200.000 : 30 = 6666 per jaar.

30 jaar, elk jaar 4x taxi rit naar imm. buro = 4 x 400 = 1600 per jaar

1 Bier kost 35 tb. Dus 5066 : 35 = 144 flesjes, dat zijn er veel.

He Mart, wakker worden riep mijn vrouw zojuist.

Je drink helemaal geen bier en 98 wordt jij zeker niet, en je hoeft helemaal niet meer naar het imm.buro of werken daar soms hele leuke lieve jonge Thaise vrouwtjes ? "


Inderdaad ! In Thailand ligt de gemiddelde levensduur veel lager dan in het Westen , vooral door het tropisch-vochtige klimaat en de kwaliteit van geneeskundige zorgen die minder is dan in Europa.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#17 Bericht door Manuel » vrijdag 25 augustus 2006, 12:17

Anonymous schreef:Inderdaad ! In Thailand ligt de gemiddelde levensduur veel lager dan in het Westen , vooral door het tropisch-vochtige klimaat en de kwaliteit van geneeskundige zorgen die minder is dan in Europa.
Mindere geneeskundige zorg!!??

Als ik het Bumrumgrad of gelijkwaardige ziekenhuizen zie denk ik dat de kwaliteit van de zorg beter is in Thailand...

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#18 Bericht door Mystic » vrijdag 25 augustus 2006, 12:55

Zeker Manuel, hordes Nederlanders laten zich aan allerlei kwalen opereren in het Thaise!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#19 Bericht door nicod » vrijdag 25 augustus 2006, 18:36

Gast, ik heb nog wel eens te maken met sterftetafels/ tabellen in Nederland. Hoe oud denk je dat een man/ vrouw in Nederland wordt (gemiddeld)?

Ouder of (veel) jonger dan 98 jaar?

De gemiddelde Thai wordt inderdaad niet zo oud als de gemiddelde Europeaan, maar dat heeft NIETS met de door jou genoemde oorzaken te maken. (gelukkig voor de aldaar levende Europeanen).

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#20 Bericht door Nimnuan » zondag 27 augustus 2006, 21:39

Manuel schreef:
Anonymous schreef:Inderdaad ! In Thailand ligt de gemiddelde levensduur veel lager dan in het Westen , vooral door het tropisch-vochtige klimaat en de kwaliteit van geneeskundige zorgen die minder is dan in Europa.
Mindere geneeskundige zorg!!??

Als ik het Bumrumgrad of gelijkwaardige ziekenhuizen zie denk ik dat de kwaliteit van de zorg beter is in Thailand...
Ik weet niet of de kwaliteit beter is dan bv in Nederland/West Europa, maar het is beslist niet slecht.

Ik heb overgens zelf nog niet gebruik van hoeven maken, maar ken wel mensen die in een ziekenhuis in Thailand zijn geholpen en er erg tevreden over zijn.

gast

#21 Bericht door gast » maandag 28 augustus 2006, 08:03

Zelf heb ik eens in het bumrumgrad gelegen, en ik was zeer onder de indruk van de service en snelle service die ik kreeg. Maar een aantal maanden geleden heb ik in het Bangkok hospital ( dit is het moeder zieken huis van bangkok samui en bangkok pattaya) gelegen dit slaat echt alles, ze beschikken zelfs over een eigen helikopter, wat ik ooit heb gezien, moet er wel eerlijkheidshalve bijzeggen kamer was 25000 thb, Maar er waren nederlands sprekende mensen, imigration is er gevestigd die mij heel erg geholpen hebben, ronduit fantastisch, ik moet echt wel zeggen als het bumrumgrad eerste divisie is is het bangkok toch wel ere divisie!!!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#22 Bericht door jumbo » maandag 28 augustus 2006, 09:34

Ik heb een keer in het Srikarin gelegen een vrij onbekend private hospital
Dat was echt top en ze hielpen me binnen 2 maanden van een medische klacht af waarmee ik in Nederland 'alle mogelijkheden had uitgeput'
De artsen spreken allemaal (soms beperkt) engels, de service was top en de prijs vele malen lager dan Bumrungrad en Samitivej, plus het is er niet zo druk en daardoor word je snel geholpen.
Een ander voordeel is dat als je Bumrungrad en Samitivej wilt bezoeken je een uurtje in de file staat
Ik zag laatst toevallig Khun Andrew (tv/nieuws persoonlijkheid in Thailand)
er ook rondhuppelen, niet dat het specifiek iets zegt, maar hij zal toch ook geen ronddwalende chirurgijn aan zijn lichaam willen laten sleutelen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”