kan ik in thailand wonen?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Scottbiker1976
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: zaterdag 30 september 2006, 16:20
Locatie: Bophut, Koh Samui

Re: kan ik in thailand wonen?

#16 Bericht door Scottbiker1976 » zaterdag 30 september 2006, 17:03

cedsoe schreef:Ik heb een thaise vriendin en te weinig inkomen (ww) om haar hier naar toe te halen. Ik denk er serieus over na om in Bangkok te gaan wonen aangezien ik hier weinig toekomst meer zie door diverse redenen.Waarom zou je haar niet naar Nl kunnen halen ? Wie zegt dat dat niet kan ??

Nu heb ik begrepen dat als ik met haar trouw en 400.000 baht op een thaise rekening stort dat ik een visum voor een jaar kan krijgen en dit jaarlijks kan verlengen.

Klopt dit?
Ja

Ik hoor van iedereen dat ik van die 400.000 baht een gedeelte moet gebruiken en dit vanuit nederland weer moet aanzuiveren.
Hoeveel moet ik gebruiken?
Genoeg om van te leven, een redelijk bedrag dat je kan aantonen

Zijn er meer mensen die op deze wijze naar Thailand zijn gegaan en die mij hierover informatie kunnen geven die betrouwbaar is?


Ook zou ik graag willen weten hoeveel procent de bank vraagt voor het overmaken van 400.000 baht.

Cedsoe@zonnet.nl
Waarom zou je 400.000 baht naar Thailand storten als je een O visum kunt krijgen waarmee je elke 3 maanden de grens over gaat om een stempeltje te halen als je getrouwd bent, dan heb je dat geld helemaal niet nodig.
Kun je dan gebruiken om samen te leven 8)
"Best things in life are not things."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: kan ik in thailand wonen?

#17 Bericht door jumbo » zondag 01 oktober 2006, 02:33

Scottbiker1976 schreef:
cedsoe schreef:Ik heb een thaise vriendin en te weinig inkomen (ww) om haar hier naar toe te halen. Ik denk er serieus over na om in Bangkok te gaan wonen aangezien ik hier weinig toekomst meer zie door diverse redenen.Waarom zou je haar niet naar Nl kunnen halen ? Wie zegt dat dat niet kan ??

Nu heb ik begrepen dat als ik met haar trouw en 400.000 baht op een thaise rekening stort dat ik een visum voor een jaar kan krijgen en dit jaarlijks kan verlengen.

Klopt dit?
Ja

Ik hoor van iedereen dat ik van die 400.000 baht een gedeelte moet gebruiken en dit vanuit nederland weer moet aanzuiveren.
Hoeveel moet ik gebruiken?
Genoeg om van te leven, een redelijk bedrag dat je kan aantonen

Zijn er meer mensen die op deze wijze naar Thailand zijn gegaan en die mij hierover informatie kunnen geven die betrouwbaar is?


Ook zou ik graag willen weten hoeveel procent de bank vraagt voor het overmaken van 400.000 baht.

Cedsoe@zonnet.nl
Waarom zou je 400.000 baht naar Thailand storten als je een O visum kunt krijgen waarmee je elke 3 maanden de grens over gaat om een stempeltje te halen als je getrouwd bent, dan heb je dat geld helemaal niet nodig.
Kun je dan gebruiken om samen te leven 8)
Scott,
als je ik je bericht goed lees (en dat is dus maar de vraag) bestaat er een mogelijkeid volgens jou em getrouwd te zijn en zonder inkomens verplichting een Visa te krijgen, kan daar wat nader op in gaan?

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#18 Bericht door dutch » zondag 01 oktober 2006, 04:14

Steeds meer en meer lees ik op de diverse forums dat de immigratiedienst er niet gemakkelijker op gaat worden.
Ondanks dat het NIET volgens de regelementen is en de voorschriften zeggen: OF een bedrag op de bank OF maandelijkse inkomsten OF een combinatie hiervan,lees je regelmatig dat de dienst gewoon bewijs wil van inkomsten (regelmatige bijschrijving in het boekje).

Als ik zo dit onderwerp lees,kan ik maar een ding zeggen;Vergeet het (op deze manier).
Je bent een emotioneel wrak en niet in staat om de allerdaagse problemen ,die gaan komen) hier op te lossen.

GA WERKEN dan gaat je hoofdpijn vanzelf weg

Scottbiker1976
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: zaterdag 30 september 2006, 16:20
Locatie: Bophut, Koh Samui

Re: kan ik in thailand wonen?

#19 Bericht door Scottbiker1976 » zondag 01 oktober 2006, 04:48

jumbo schreef:
Scottbiker1976 schreef:
cedsoe schreef:Ik heb een thaise vriendin en te weinig inkomen (ww) om haar hier naar toe te halen. Ik denk er serieus over na om in Bangkok te gaan wonen aangezien ik hier weinig toekomst meer zie door diverse redenen.Waarom zou je haar niet naar Nl kunnen halen ? Wie zegt dat dat niet kan ??

Nu heb ik begrepen dat als ik met haar trouw en 400.000 baht op een thaise rekening stort dat ik een visum voor een jaar kan krijgen en dit jaarlijks kan verlengen.

Klopt dit?
Ja

Ik hoor van iedereen dat ik van die 400.000 baht een gedeelte moet gebruiken en dit vanuit nederland weer moet aanzuiveren.
Hoeveel moet ik gebruiken?
Genoeg om van te leven, een redelijk bedrag dat je kan aantonen

Zijn er meer mensen die op deze wijze naar Thailand zijn gegaan en die mij hierover informatie kunnen geven die betrouwbaar is?


Ook zou ik graag willen weten hoeveel procent de bank vraagt voor het overmaken van 400.000 baht.

Cedsoe@zonnet.nl
Waarom zou je 400.000 baht naar Thailand storten als je een O visum kunt krijgen waarmee je elke 3 maanden de grens over gaat om een stempeltje te halen als je getrouwd bent, dan heb je dat geld helemaal niet nodig.
Kun je dan gebruiken om samen te leven 8)
Scott,
als je ik je bericht goed lees (en dat is dus maar de vraag) bestaat er een mogelijkeid volgens jou em getrouwd te zijn en zonder inkomens verplichting een Visa te krijgen, kan daar wat nader op in gaan?

J
Ja,
Die voorwaarden om een visum voor 1 jaar te krijgen dan moet je vanuit een buitenlandse bank 400,000 baht per jaar overschrijven of aanzuiveren om in aanmerking te komen voor een extension of stay O visa dwz...dat je niet de grens over moet elke 3 maanden.
Voor iemand die dat niet heeft of wil tonen kan gewoon naar de ambassade in Nederland, Maleisië of elke andere thaise ambassade buiten Thailand gaan het zelfde als de extension of stay om deze visa aan te vragen, een multiple non-imm O visa waarmee je dan elke 3 maanden een visarun doet in een nabij gelegen land zoals laos, cambodja, maleisië..Het enige wat je dan nodig hebt zijn je trouwpapieren en je vrouwtje :D
"Best things in life are not things."

Chiangmai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: maandag 13 februari 2006, 13:58
Locatie: Chiang Mai
Contacteer:

#20 Bericht door Chiangmai » zondag 01 oktober 2006, 06:22

Steeds meer en meer lees ik op de diverse forums dat de immigratiedienst er niet gemakkelijker op gaat worden.
Ondanks dat het NIET volgens de regelementen is en de voorschriften zeggen: OF een bedrag op de bank OF maandelijkse inkomsten OF een combinatie hiervan,lees je regelmatig dat de dienst gewoon bewijs wil van inkomsten (regelmatige bijschrijving in het boekje).

Als ik zo dit onderwerp lees,kan ik maar een ding zeggen;Vergeet het (op deze manier).
Je bent een emotioneel wrak en niet in staat om de allerdaagse problemen ,die gaan komen) hier op te lossen.
Inderdaad wordt het er niet gemakkelijker op. Een dag voor er bekend werd, dat het verkrijgen van een visum veranderde, was ik op het Imigration office in CM om mijn Non-Immigrant O visum aan te vragen. Na het afgeven van alle benodigde papieren werd mij gevraagd om een bankboekje.
Ik ben gehuwd met een Thaise, boven de 50 jaar en voldoe ruimschoots aan het gevraagde maandelijkse inkomen van 40.000 baht. Zonder bankboekje geen visum. Overigens hoeveel er op de bank staat was niet zo belangrijk. :D :D

Peter

Gasteke

Vraag van gast

#21 Bericht door Gasteke » maandag 02 oktober 2006, 15:46

Inderdaad Chiangmai, doordat je 40 000 Bath per maand inkomsten kan bewijzen hoef je geen bankrekening te bewijzen waar 400 000 Bath opstaat om uw jaarvisum te verlengen .
....en indien je nu eens ernstig ziek moest zijn en geen visarun KAN maken ,word je dan illegaal en moet je dan het land definitief verlaten?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vraag van gast

#22 Bericht door jumbo » dinsdag 03 oktober 2006, 02:34

Gasteke schreef: ....en indien je nu eens ernstig ziek moest zijn en geen visarun KAN maken ,word je dan illegaal en moet je dan het land definitief verlaten?
Dan kan je extension of stay krijgen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: ww en hoofdpijn

#23 Bericht door Nimnuan » dinsdag 03 oktober 2006, 21:03

cedsoe schreef: En zo niet dan niet, dan is Bangkok misschien wel een mooie plek om te sterven.
Ik zocht nog even de :wink: achter de laatste woorden - een soort van relativering, maar die stond er toch echt niet. Het lijkt me logisch dat je het met deze instelling niet redt.
Je hebt namelijk in Thailand net als ergens anders geld nodig. Misschien in Thailand minder als in Nederland, maar toch...
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”