MahanAir?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Edje
Expat
Expat

#16 Bericht door Edje » woensdag 19 april 2006, 19:24

Manuel schreef:
Edje schreef:
Manuel schreef:.....een charter vlucht...........
Ter correctie Manuel.
LTU is absoluut geen charter maatschappij. Ze hebben een vast vluchtschema en vliegen 2x pw rechtstreeks Dusseldorf - BKK vv

Even een google:

LTU - [ Translate this page ]Das Informationsangebot der Chartergesellschaft enthält den aktuellen Flugplan sowie Daten über das Unternehmen und die Flotte.
http://www.ltu.de/ - 20k - Cached - Similar pages

Ze noemen zichzelf een charter maatschappij, wat ze in mijn opinie ook zijn.
OK Manuel.
LTU is indertijd opgericht als reisburo en maakte inderdaad gebruik van andere vliegmaatschappijen om hun klanten te vervoeren.
Heden is het de grootste reisorganisatie van Duitsland en hebben ze een eigen vloot.
Dat ze de oude naam hebben aangehouden als chartermij. maakt mij verder niet uit. Als chartermij. heb je geen vluchtschema en vlieg je alleen als het toestel vol geboekt is. Dat is niet meer het geval.
Ik vlieg van Dusseldorf naar BKK in een Airbus met een stoelfiguratie van 2-4-2, dus nooit last van medepassagiers indien met 2en wordt gevlogen.
De service aan boord is vergelijkbaar met China en Eva.
De grote voordelen:
Inchecktijd veel korter door E- ticket ( je kunt thuis achter de pc inchecken)
Bagage op verschillende locaties aanbieden. ( ook veel sneller )
Heerlen Schiphol minimaal 3 uur.
Heerlen Dusseldorf max. de helft.
Luchthavenbelasting en toeslagen veel minder dan op Schiphol.
Dus aan te bevelen voor mensen uit het zuidoosten van NL
Groetjes; Edje

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door serpay » woensdag 19 april 2006, 19:45

ok ik heb ook met mahan air gevlogen in november 2005 mijn bevindingen waren. 1: je word als niet iranier altijd gedwongen te wachten tot al de iraniers het toestel hebben verlaten en op de luchthaven zij allen weg zijn dan magje pas toetreden tot de luchthaven.
2: alle vrouwen moeten een hoofddoek rdagen.
3:in het vliegtuig geen tv of video , ja vlak voor de landing een of ander iraans gezang.
mijn zegen heeft een ieder maar ik vlieg wel met china of eva.
Alfisti rebeli

aramäer

#18 Bericht door aramäer » woensdag 19 april 2006, 21:46

bedankt nogmaals voor al jullie reacties!!!

Mijn vrouw en ik hebben alle berichten zorgvuldig doorgelezen. We zien het er vanaf om nog met mahanair te gaan en nu zijn we gaan kijken bij KLM, EVA, China en Cathay Pacific en dit hebben gevonden.

KLM 1952 euro
China Airlines 1500 euro
Cathay Pacific 2075 euro
Eva deed het helemaal niet!!

Niets is goedkoper uitgekomen, wie kan me hiermee helpen.

2 personen in de periode 16 augustus tot 7 september
AMS- BKK of DUS - BKK mag beide wel, Schiphol doe ik bijna 2 uur over en dusseldorf 1 uur maar het maakt niet uit, als het maar goedkoop is.

Ik heb te horen gekregen dat de LTU-vlucht waarschijnlijk alweer weg is. Kan iemand me hieruit helpen?!?

MvG
Aramäer

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Blondje » donderdag 20 april 2006, 00:20

Aramaer, heb je op de sites van de maatschappijen zelf zitten kijken? Ik kreeg mijn KLM ticket via het reisburo goedkoper dan via de berekening van KLM site zelf.

Als je bijvoorbeeld kijkt op http://www.bmair.nl dan is een economy ticket in de door jullie gewenste periode 569 euro (inclusief 1 gratis overnachting hotel), China 595, Cathay Pacific 579, Thai Airways 595 etc. Aangezien luchthavenbelastingen rond de 120-130 liggen moet je onder/rond de 1500 kunnen uitkomen.

Ook op http://www.333travel.nl blijven Eva, China, KLM en Thay Airways onder de 600. Bij China krijg je voor 599 3 hotelovernachtingen Eastin erbij.

Verder heb ik ook nog even op http://www.worldticketcenter.nl voor je gekeken en dan kom ik op het volgende uit inclusief alle belastingen;

Turkish Airlines(via Istanbul) 1310 euro
Eva Air(terugdatum 8 sept) 1460 euro

Bij de Turk vertrek je om 17.30 uit A'dam en kom je 13.00 aan in BKK.
Met Eva vertrek je om 12.40 en kom je 04.30 aan, je hebt wel een 'hele' aankomstdag dus.

Zo zie je maar dat het toch goedkoper kan;) Hoop dat je er wat aan hebt..
Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#20 Bericht door Pim » donderdag 20 april 2006, 08:56

serpay schreef:1: je word als niet iranier altijd gedwongen te wachten tot al de iraniers het toestel hebben verlaten en op de luchthaven zij allen weg zijn dan magje pas toetreden tot de luchthaven.
Dit komt omdat jij naar Bangkok moet en hun niet!!
Ik ben geen toerist!!! Ik ben een reiziger!!!!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Jim » donderdag 20 april 2006, 09:09

Blondje schreef:Zijn er hier op het forum vrouwen die met Mahan hebben gevlogen en zo ja wat vonden jullie van die verplichte hoofddoek?

Ik zou nog liever het driedubbele betalen of niet op vakantie gaan ipv van religieuze gekken mij te laten verplichten tot het dragen van een vrouwonderdrukkend en onterend symbool.
vind ik wel wat kort door de bocht.
er zijn zat westerse (waaronder nederlandse) moslimas die er voor kiezen om een hoofdoek te dragen. er zijn ook zat arabische moslimas die er voor kiezen om er niet één te dragen.

het dragen van een hoofddoek heeft niets te maken met vrouwen onderdrukking.
(En nee, dat is niet hetzelfde als netjes gekleed een tempel of kerk betreden).
vind ik wel. je moet je aanpassen aan de cultuur al is die anders dan dat je gewend ben.

je gaat me toch niet vertellen dat je in thailand ook gewoon je schoenen aanhoudt als je iemands huis binnen loopt? of dat je iedereen handjes aan het schudden bent? of dat je kinderen over hun bolletje aait? met je rug naar een boeda beeld gaat staan? haaks op de bek gaat met je vriendje in een volle winkelstraat?

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#22 Bericht door Martijn J » donderdag 20 april 2006, 09:37

Jim schreef: het dragen van een hoofddoek heeft niets te maken met vrouwen onderdrukking.
Gedurfde uitspraak...... Zal zeker niet in alle gevallen zo zijn. In Iran heeft een vrouw niet echt de keuze wel of geen gewaad en hoofdbedekking te dragen. In andere islamitische landen zijn vrouwen volgens de islamitische wetgeving verplicht een Burka of Gador te dragen.
Geen vrije keuze is volgens mij synoniem aan onderdrukking, dwang, etc.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Jim » donderdag 20 april 2006, 09:58

dus dat mannen een keppeltje dragen in israel moet gezien worden als mannenonderdrukking?
wat dan met de verplichte oranje kleding van de thaise monniken?

kijk dat er dingen in iran gebeuren die niet pluis zijn weet iedereen.
het verplicht dragen van een hoofddoek is wel het minst erge lijkt me.
In andere islamitische landen zijn vrouwen volgens de islamitische wetgeving verplicht een Burka of Gador te dragen.
ook dit is niet waar.
het wordt verplicht door de huidige tiran in dat land en niet volgens de koran.

ik ben de laatste tijd flink aan het lezen over meerdere religies en 't boedisme (boedistische bruiloft over 3 weken :D ) maar er wordt in het westen een hoop nonsense uitgekraamt over de islam.

zoals de 50 maagden (77 volgens sommige) nonsense als je als martelaar sterft.. dat is pure bullshit en dat staat gewoon nergens in de koran.

wat wel een feit is, is dat met allah de zelfde god bedoeld wordt als waar de christenen en joden het over hebben.
het is gewoon 1 en de zelfde religie alleen de details verschillen.

(ben trouwens zelf overtuigd atheist)
Laatst gewijzigd door Jim op donderdag 20 april 2006, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Blondje » donderdag 20 april 2006, 10:11

Jim, kiezen, wat een mooi woord toch altijd. Vertel me eens, vind jij nu echt dat er sprake is van vrije keus, wanneer de sociale druk groot is. Wanneer de druk van familie groot is(of het gewoon oplegt)? Wanneer je anders als een hoer gezien wordt. Wanneer religieuze ideeen met de paplepel worden ingegoten? Wanneer vrouwen bang zijn voor represailles? Zoals in bv Irak, waar nu meer vrouwen een hoofddoek dragen dan onder Saddam, nadat er vrouwen zonder kopftuch zijn overgoten met accuzuur.

Ik ken zelf ook westerse bekeerlingen, waaronder ook een Amerikaanse. Zij heeft zelf idd kunnen kiezen ja, maar haar dochter ook? Die heeft namelijk van kleins af net zo'n grote hoofddoek op als mama.

En een gedurfde uitspraak? Ik dacht het niet. Ik zeg je gewoon waar het op staat, simpel. Heb er ook genoeg voor gelezen en gezien. Misschien ook een tip voor jou; Why I am not a Muslim van Ibn Warraq.

De drie grote wereldreligies zijn allemaal patriarchaal en dus de eruit voortvloeiende symbolen en visie op vrouwen ook.
Het dragen van een hoofddoek heeft alles te maken met de onderdrukking van de vrouwelijke seksualiteit en assertiviteit. (Lees ook eens Okin zou ik zeggen). Als je werkelijk denkt dat het maar om lapje stof gaat ben je aardig wereldvreemd.

En nee, het is zeker niet hetzelfde als het netjes gekleed een tempel betreden. In diezelfde tempel, kerk of kathedraal probeert niemand me religie door mijn strot te duwen. Ik hoef niet een groot kruis op mijn voorhoofd te plakken, ik hoef geen psalmen te zingen etc. Er wordt niet meer verwacht dat je je fatsoenlijk gedraagt.

Heel wat anders dan het opdringen van religieuze hoofddeksels. Ik ben geen moslima, dus waarom zou ik mij als zodanig moeten kleden en gedragen? Ik pas voor zulk machtsvertoon van islamitische zijde. Aanpassen of jezelf gedragen is heel wat anders dan je als een dhimmi te gaan gedragen! Daar pas ik voor.

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Blondje » donderdag 20 april 2006, 10:21

Jim, sind waneer zijn niet-Joden verplicht bij binnenkomst in Israel een keppel op te doen? Of worden niet-boeddhisten soms ook verplicht die te dragen? Je vergelijkt appels met peren.

En het is NIET waar dat er islamitische landen zijn waar de hoofddoek/burqa etc verplicht is/was??? Paar landen over het hoofd gezien? O w8, ik zie je uitleg al. Lol, je geeft er een leuke draai aan. Omdat het niet in de koran staat is het niet islamitisch.... dus dan is het goedgepraat?

De hele koran is bullshit naar mijn mening (zal er ook maar even bij zeggen dat dat ook geldt voor de bijbel en torah, voor ik weer een grote boze islambasher ben).

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Jim » donderdag 20 april 2006, 10:23

je bent zo te horen nog nooit in staphorst geweest.
daar moet je het ook niet in je hoofd halen om je auto op zondag te gaan wassen.

ok, je wordt (nog) niet gestenigt maar een vrije keus heb je daar ook niet.

om maar te zwijgen over de sgp waar geen vrouwen in mogen.
het is altijd wel fijn om met je vingertje tewijzen naar andere culturen maar je hebt geen idee wat er in nederland allemaal gebeurt.

vrouwen krijgen een lager salaris als ze het zelfde werk doen als mannen bijvoorbeeld.
Ik ken zelf ook westerse bekeerlingen, waaronder ook een Amerikaanse. Zij heeft zelf idd kunnen kiezen ja, maar haar dochter ook? Die heeft namelijk van kleins af net zo'n grote hoofddoek op als mama.
ja sorry maar dit klopt ook niet.
een hoofddoek dragen hoeft pas vanaf een bepaalde leeftijd. zelfs in iran.
Laatst gewijzigd door Jim op donderdag 20 april 2006, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Blondje » donderdag 20 april 2006, 10:23

Euh.... het moet zijn; Of worden niet-Boeddhisten soms ook verplicht oranje gewaden te dragen.....

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Jim » donderdag 20 april 2006, 10:25

ik moest toevallig wel een oranje broek aan bij doi suthep in chiang mai :D

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Jim » donderdag 20 april 2006, 10:25

De hele koran is bullshit naar mijn mening (zal er ook maar even bij zeggen dat dat ook geldt voor de bijbel en torah, voor ik weer een grote boze islambasher ben).
yup, hier ben ik 't helemaal mee eens.

Blondje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Blondje » donderdag 20 april 2006, 10:38

Jim Jim,

Dorpjes als Piersil zijn ook niet ver weg van Rotterdam. Het verschil is dat zulke dorpjes hier uitzondering zijn en dwang de algemene regel is in S-A of Iran. Of heeft Staphorst ook een eigen religieuze politie zoals bv Iran? (Saillant detail; Winnie de Jong, die rare troel van de LPF heeft naakt geposeerd, woont in Piersil en is bij mijn weten nog niet gestenigd) Wat betreft de kwestie SGP, van mij mogen de subsidies worden ingetrokken tot de club vrouwen toelaat, of op eigen kracht verder.

En grappig dat jij het hebt over een 'opgeheven vingertje'. Want altijd als je kritiek hebt op bv de islam of vrouwenonderdrukking in zijn algemeenheid, komen er opgeheven vingertjes tevoorschijn van geitenwollensokken en cultuurrelativisten die ons op de eigen fouten willen wijzen (van een mug een olifant maken) om zodoende de discussie te doen verstommen. Ga dat vooral bij iemand anders proberen, maar niet bij mij Jim. Het is een feit dat het met mensenrechten en in het bijzonder rechten van vrouwen niet nauw wordt genomen in moslimlanden.

En de Amerikaanse moslima en haar dochtertje. Wat klopt er niet Jim? Vertel mij dat eens. Lieg ik? Ken ik helemaal geen bekeerde moslimas? Heb ik een bril nodig? Zag ik een petje aan voor hoofddoek? Laat me niet lachen man, omdat o grote wijze Jim het zegt, moet ik vooral mijn eigen ogen niet geloven?

De normale praktijk is de hoofddoek te dragen vanaf de eerste menstruatie, geen bepaalde leeftijd. Maar waarom ga jij het haar niet vertellen Jim? Ik heb haar email adres hier nog wel liggen geloof ik. Dan kan jij haar vertellen dat ze zelfs strenger is dan de religieuze politie in Iran. Ik weet zeker dat ze naar je zal luisteren. Hahahahaha

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”