November welk eiland?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gastje

#16 Bericht door gastje » donderdag 18 mei 2006, 15:59

hans en pauline schreef:Beste Thaifreak en Stevenl,

Wij gaan vanaf november weer een poosje naar Thailand en willen o.a. naar het natuurreservaat, welk zich in de buurt van Phuket bevindt. We zijn 2 x in Phuket geweest ( en vandaar naar Koh PHi Phi). De eerste keer in de moessontijd (juli) ( veel regen) en in november. En inderdaad bij het Patongbeach!
Een toeristische omgeving vinden we geen probleem, maar je merkte aan sommige verkopers, taxi-of tuktukchauffeurs dat ze zich wat stugger en in het algemeen minder hartelijk opstelden tegenover Farangs. Volgens ons enigszins verpest door die toeristen, die zich daar niet weten te gedragen.
Zoals de toeristen, die een dag na de Tsunami al bierdrinkend op het strand lagen, terwijl even verderop de lijken aan land spoelden.
Ook waren prijzen van resorts en hotels in november verdubbeld in prijs vergeleken met elders.
Maar door jullie forumbijdrage zijn we toch nieuwsgierig geworden naar de andere delen van Phuket.
Kunnen jullie ons een resort (liefs aan het strand) aanbevelen tot plusminus 1000 baht?
Voor een dag snorkelen op Koh Samui ( marine park) en Koh Samet betaalden we afgelopen jaren van 300 baht tot aan 500 baht (incl. eten en softdrinks)
Is er in november op Phuket ook een vergelijkbaar aanbod van snorkeltochtjes?

Met vriendelijke groet,
Hans en Pauline
Kan het mis hebben maar volgens mij zijn er geen resorts aan het strand voor onder de 1000bh.

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

#17 Bericht door Thaifreak » donderdag 18 mei 2006, 19:44

Hans en Pauline,

Voor een deel begrijp ik jullie wel. Wij zijn indertijd (een 3-tal jaar gelden) ook door de tuktuk-mafia van Phuket weggebleven, maar voor de rest hebben we ons niet echt gestoord aan een andere mentaliteit in Phuket. Voor ons bleef dit echt beperkt tot het vervoer.

De prijzen liggen inderdaad (zoals aan de meeste strandbestemmingen) hoger dan in de rest van Thailand en daardoor kan ik je ook niet aan een hotel bezorgen dat aan je wensen voldoet in je opgegeven prijsklasse. Wij gaan waarschijnlijk in november naar het hotel van Manuel, maar dat komt dan niet aan je andere wensen tegemoet.

In verband met het duiken zal Stevenl je wel verder helpen.

Toch veel plezier in Phuket (en de rest van Thailand)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#18 Bericht door stevenl » vrijdag 19 mei 2006, 05:56

Er zijn veel eilandjes vlak bij de kust, waar je heerlijk kunt gaan snorkelen en jezelf een dagje vermaken, en dat hoeft inderdaad niet duur te zijn.

Een resort aan het strand onder 1,000 Baht is denk ik niet mogelijk. Vlak bij het strand en erg goed vind ik http://www.katacountryhouse.com, maar dat is net iets duurder. Geen resort maar prima hotel en ook dicht bij het strand http://www.kata-center-inn.com, en er zijn nog veel guesthouses in de directe omgeving, allemaal op maximaal 5 minuten van het strand.

Als je het nog rustiger wilt dan Kata kun je eens kijken bij de stranden ten Noorden van Patong, en verder naar het zuiden is er bijvoorbeeld nog Nai Harn Beach, en heel erg rustig Ao Sane.

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 61
Lid geworden op: woensdag 17 augustus 2005, 12:02
Contacteer:

#19 Bericht door hans en pauline » woensdag 31 mei 2006, 13:54

Stevenl en Thaifreak,

Bedankt voor jullie reactie!
We gaan zeker kijken bij katacountryhouse en katacenter (of zou je op voorhand moeten reserveren)
Overnachten in Phuket en de omliggende gebieden blijkt wel veel duurder dan op andere toeristische eilanden in Thailand, maar er zal altijd wel iets te vinden zijn wat betaalbaar is.
Afgelopen jaar waren we o.a. bij Oa Nangbeach (bij Krabi), daar kwamen we bij een resort, waar een kamer 2 jaar geleden tussen 8oo (fan) tot 1200 (airco) baht kostte en waar ze nu (naar een kleine verbouwing) 2600 baht voor vroegen (november).
We zijn toen in een gezellig en schoon guesthouse terecht gekomen, kamer met koelkast en TV met een prachtig zwembad in de tuin (een klein stukje lopen vanaf het strand) voor 750 baht per nacht.

Wij waren een paar jaar geleden op koh Phi Phi en betaalden 1100 baht incl. ontbijt (Phi Phi Princess resort) zo rond juli, maar we zagen dat iets later in het jaar de prijzen ruim twee en een half keer zo duur werden.
Deze grote verschillen in prijs van laagseizoen naar hoogseizoen heb je niet bij de omliggende eilanden van en nabij Koh Samui, Koh Samet enz.
Dat scheelt weinig of nauwelijks iets !
Als ik me niet vergis ben je voor een snorkeltochtje op Phuket zo'n 3800 baht kwijt ( andere eilanden 300 tot maximaal 800 baht), komt dat omdat het erg ver varen is of zo.
Op Koh Samui betaalden we zo'n 400 baht voor een dagtocht incl. eten en softdrinks ( 4 plekken, waaronder marine park, beschermd koraalgebied of een dagtocht naar Koh Tao, dit naar keus )
Hoe dan ook zijn we van plan komende maand november de omgeving van Phuket te bekijken en verheugen ons er nu al op om weer naar Thailand te gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”