Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Thyrsje
- heeft ervaring

Bericht
door Thyrsje » zondag 05 maart 2006, 21:15
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik het veel lastiger vind dan normaal om hier weer een beetje te acclimatiseren enzo.....Elke keer als ik naar de winkel loop denk pffff waar zijn we toch mee bezig met zijn allen of als ik naar het nieuws kijk nounounou nie te doen maja nog even doorsparen en dan wegwezen hier!!
Hoe gaat ie met jou? Koud he haha...
Thyrsje

-
jardj
Bericht
door jardj » donderdag 06 april 2006, 01:37
waar wordt nu eigenlijk op gecontroleerd
mijn maat komt september uit de gevengenis en hij iwl graag in october met me mee
zou dat een probleem op leveren bij de paspoort controle op schiphol
hij heeft een nieuw paspoort en komt dus voorwaardelijk vrij
wie weet het antwoord hierop
-
PeterPivo
- Volwaardig lid

Bericht
door PeterPivo » donderdag 06 april 2006, 07:39
jardj schreef:waar wordt nu eigenlijk op gecontroleerd
mijn maat komt september uit de gevengenis en hij iwl graag in october met me mee
Ik neem aan dat dit geen probleem is. De broer van mijn buurman heeft ook vast gezeten en heeft ook een nieuwe paspoort hij is op dit moment ook aan het reizen en heeft voor zo ver ik weet geen probelemen gehad.
PeterPivo
-
Gast
Bericht
door Gast » zaterdag 22 april 2006, 02:48
jardj schreef:waar wordt nu eigenlijk op gecontroleerd
Vraagje voor de reklassering misschien?
-
PeterPivo
- Volwaardig lid

Bericht
door PeterPivo » vrijdag 05 mei 2006, 08:31
Anonymous schreef:jardj schreef:waar wordt nu eigenlijk op gecontroleerd
Vraagje voor de reklassering misschien?
Waarom zou iemand die net vrij is niet mogen reizen

hij of zij heeft zijn of haar straf er toch opzitten?
PeterPivo
-
sab pa rod
- heeft ervaring

Bericht
door sab pa rod » zaterdag 06 mei 2006, 18:38
Laatste keer op Schiphol ook een 100% controle gehad, geen vervelende beambte gelukkig. Ze zijn vooral op zoek naar namaak merk spullen, over eten e.d. deden ze niet moeilijk.
Er werd nog verteld dat ze de controles veel vaker gaan doen en daar extra personeel voor is aangetrokken.
Groeten,
Marcel
-
dildi
Bericht
door dildi » donderdag 22 juni 2006, 15:02
Weet iemand hoe het nu gesteld staat met controles op schiphol vanuit op vluchten vanuit Bankok?
-
Jantra
- Volwaardig lid

Bericht
door Jantra » donderdag 22 juni 2006, 15:27
Heb vorige week de douane gebeld voor info en je mag maar drie nepartikelen meenemen. Weet niet of er nog zoveel controle is........
Carpe Diem
-
Blondje
- Volwaardig lid

Bericht
door Blondje » donderdag 22 juni 2006, 15:45
Ben vanochtend nog gecontroleerd. Er werd direct gevraagd uit welk land je kwam en was Thailand het antwoord dan kon de koffer direct open. De mensen voor en achter ons in de rij kwamen ook allemaal aan de beurt dus neem aan dat het 100% controle was.
Moet wel zeggen dat het een vrij oppervlakkige controle was(of het mens schrok van de ongeordende kledingexplosie in mijn koffer), meer dan 2 keer in de koffer graaien was het niet. Ik had ook meer sigaretten bij me dan de toegstane 200pp en een zak vol houtsnijwerkjes in krantenpapier gerold en daar heeft het mens niet eens naar gekeken.
Ze vroeg wel of we illegale DVD's hadden(niet dus), ik kon maar net de verleiding weerstaan om ja te zeggen en naar onze inmiddels welriekende zak vuil ondergoed en sokken te wijzen, maar de dame in kwestie zag er vrij humorloos uit.....
Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Jantra
- Volwaardig lid

Bericht
door Jantra » vrijdag 23 juni 2006, 07:54
[quote=
Moet wel zeggen dat het een vrij oppervlakkige controle wasquote]
Heeft iemand anders nog ervaring op dezelfde manier??? Want één keer oppervlakkig hoeft niet veel te zeggen.
Hoe laat ben jij geland btw??
Carpe Diem
-
Blondje
- Volwaardig lid

Bericht
door Blondje » vrijdag 23 juni 2006, 08:11
Na 5en geland. Liep kwart voor 6 's ochtend door de douane. Ze stonden al klaar met een heel team. Heb er niet op gelet of ze bij anderen wel grondiger controleerden.
Woei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
JohanS
- Volwaardig lid

Bericht
door JohanS » vrijdag 23 juni 2006, 08:40
Wij hadden in mei in Brussel smorgens totaal GEEN controle.
Dat is een van de redenen waarom ik liever Brussel verkies boven Amsterdam, Alhoewel er veel betere verbindingen vanuit Amsterdam zijn.
Wij hebben nooit veel speciaal bij maar het is gewoon niet fijn indien ze je, zoals drie jaar geleden, controleren op een onbeschofte manier en je daarna achterlaten met een puinhoop wat even ervoor een paar goed opgemaakte valiezen waren.
-
Jim
- Volwaardig lid

Bericht
door Jim » vrijdag 23 juni 2006, 08:44
vorige maand bij terugkomst niet gecontroleerd en dat was maar goed ook want m'n vrouw had haar koffer weer helemaal volgepropt met allerlei kruiden, gedroogde pepers en zwammen e.d.
probeer ze maar 's uit te leggen wat die 2 kilo gemalen poeder in je koffer doet
er stonden wel een hoop controleurs klaar.
-
fredlk
- Expat

Bericht
door fredlk » donderdag 29 maart 2007, 11:21
Douane Schiphol onderschept meer namaak
AMSTERDAM - De douane op Schiphol heeft in 2006 in totaal 83.000 namaakartikelen onderschept.
Dat is veel meer dan in het jaar daarvoor. Toen waren het er 56.000. Dat heeft een woordvoerder van de douane donderdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving door het AD en de NOS.
Vooral passagiers op vluchten uit Singapore, Hong Kong en Turkije blijken vaak nepmerkartikelen in hun koffers te hebben. Vooral illegaal gekopieerde cd's en dvd's uit China en Thailand waren populair. De douane viste er daarvan zo'n 41.000 uit de bagage, 10.000 meer dan in 2005. Op vluchten uit Turkije stopten veel mensen namaakmerkkleding in hun koffers.
Sinds 1 februari 2006 mogen reizigers maximaal drie namaakartikelen per soort meenemen. Vroeger was de douane minder streng.
In heel Nederland onderschepte de douane in 2006 meer dan 4 miljoen nagemaakte merkartikelen, met een totale waarde van zo'n 128 miljoen euro. Daar zaten overigens de vreemdste spullen tussen. In de haven van Rotterdam stuitte de douane op containers neplaminaat, badschuim en batterijen. Bij het doorlichten van poststukken vond de douane zo'n 240.000 nepmedicijnen. (ANP)
© Het Parool, 29-03-2007, 10:07 uur
-
Mystic
- Volwaardig lid

Bericht
door Mystic » donderdag 29 maart 2007, 22:50
[quote="Jim"]
probeer ze maar 's uit te leggen wat die 2 kilo gemalen poeder in je koffer doet
quote]
whahahahaha ik zie het al voor, vooral als zo'n beamte er met zijn neus induikt! yooooo stinken dokter!!!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF