Steven,
Ik probeer een genuanceerd beeld te geven van zowel positieve als negatieve ervaringen. Ik heb geprobeerd een beld te vormen van wat toeristen zeggen en wat ik zie/zag.
OK, als je denkt dat Phuket volledig verwoest was (zoals je zou kunnen denken als je alleen CNN en BBC volgt) dan valt het zeker mee. Maar als je verwacht dat alles zoals voorheen is dan valt het ietsje tegen.
Zeer veel vrienden en bekenden wonen en werken op Phuket en ik heb ook nog een klein zakelijk belang. Het is daardoor ook in mijn voordeel om positief over Phuket te zijn. Maar in mijn opinie is eerlijk ook genuanceerd. Het is anders dan voor December... Ik zou graag zien dat de overheid minder praat maar meer doet. Sommige dingen laten echt te lang op zich wachten. Het opruimen en schoonmaken ging snel maar daarna is het tempo van hulp zeer snel gedaald.
Ik wil nogmaals benadrukken, zoals ook in mijn vorige posting, dat Phuket zeker open is voor toerisme. Maar.... niet alles is terug in de staat van voor de tsunami. Dit geeft zowel voor als nadelen. Ik heb zeker genoten op de stranden en ik vind de rust een verademing met voorheen.
Ik kan ieder aanraden om heen te gaan, Phuket is niet van de aardbodem gevaagd...... Maar, er is nog steeds zichtbare schade en wederopbouw is nog niet compleet.
Hoop dat je het meer met deze post eens bent al vind ik dat de inhoud overeen komt met mijn vorige reactie.
Cheers!
Eilanden en tsunami
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Expat
- Contacteer:
Bedrijf starten in Rawai
Ik ben aan het overwegen om een bedrijfje in Rawai te starten, althans over te nemen. Is dat nu interessant volgens jullie?
Graag jullie reactie.
Graag jullie reactie.