Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Edje
Expat
Expat

Terug?

#16 Bericht door Edje » dinsdag 31 mei 2005, 16:33

Waar blijft de info van de mensen die met Mahan hebben gevlogen. Hier ben ik zeer benieuwd naar mn de service on board. Mijn ervaring is dat de service bij de gerenomeerde maatschappijen zoals Eva en China, ook niet meer zo voortreffelijk is. Eten is gemiddeld maar het aanbieden van drankjes wordt niet meer gedaan tijdens de vlucht, alleen vóór en na het eten. Dit, plus het prijsverchil, in overweging genomen, is het misschien toch interessant om goedkoper te gaan vliegen. Het prijsverschil is toch al gauw € 500. voor 2 personen.
Groetjes; Edje

ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring

#17 Bericht door ting dong Eddy » dinsdag 31 mei 2005, 17:02

paratroopers never die ! they only fly away

Edje
Expat
Expat

#18 Bericht door Edje » dinsdag 31 mei 2005, 18:01

ting dong Eddy schreef:http://www.airlinequality.com/Forum/mahan.htm
http://www.airlinequality.com/Forum/seats.htm#M
ik hoop dat je er iets wijzer van word .
Eddy
Hoi Eddy( same name ), dit heb ik al gedaan maar ik wil het eens horen van de Thailandgangers. Als je op de genoemde sites alle plussen en minnen in een zak gooit, goed schudden, uitgooien, dan kom je toch tot de conclusie dat je veel goedkoper kunt vliegen met dezelfde service met als nadeel dat het geen rechtstreekse vluchten zijn.
Groetjes; Edje

Gast

#19 Bericht door Gast » vrijdag 24 juni 2005, 18:03

Ik heb de gok genomen en een ticket geboekt met Mahan Air!! Ik ga in december!!
Zijn er al mensen die hiermee gevlogen hebben??

AnnekeV

#20 Bericht door AnnekeV » maandag 22 augustus 2005, 15:08

Je moet er wel rekening mee houden dat je voor elke 'stopover' op Teheran (dus logischerwijs twee keer als je een retourtje Bangkok wilt) een extra bedrag van 100 euro betaald. Zo wordt het al met al toch nog een redelijk prijzig ticket! :(

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#21 Bericht door Pim » zondag 04 september 2005, 20:11

Zo, ik ben terug van mijn reisje Thailand en ben dus met Mahan Air gevlogen. Één voordeel: ik leef nog. Ik heb in totaal 577 euro voor mijn ticket betaald. En de informatie van bovenstaande is complete onzin. Een stopover betekend dat je Iran zelf ingaat. Je kan er dus voor keizen om een aantal dagen Iran te bezoeken. Een stopover kost dan inderdaad 100 euro.

De vluchten zijn me goed bevallen. Wel oude airbussen (op de heenreis dan), maar hier was niks van te merken. De transfer in Iran was een ervaring opzich. Vrouwen werden verzocht een hoofddoek en gewaad te dragen. Dit alles ging niet opdringerig, maar je toont wel respect naar de Iraanse cultuur als je je aan hun regels houdt.
In Teheran werd je begeleidt naar de eerste klas lounge. Hier kun je drinken en snacks (chips, nootjes enz.) krijgen. Helemaal kostenloos. In de lounge kun je (als je geluk hebt) een fijne bank uitzoeken en daar een paar uurtjes slapen.

De service in het vliegtuig is wel oké. Je krijgt genoeg te eten en te drinken. Sommige gerechten zijn lekker, en sommige zijn minder goed te eten. Er loopt genoeg personeel rond en ze zijn bereidt om je te helpen. De beenruimte was vrij ruim, nou ben ik ook niet zo groot, maar heb wel eens erger meegemaakt. De beenruimte aan de raamkant is kleiner!

Op de terugweg zaten we in beduidend nieuwe toestellen. Op de heenreis vond ik het erg warm, op de terugreis was de temperatuur aangenamer. Daar kwam ook nog eens bij dat ik 3 stoelen voor mij alleen had, ik heb dus goed geslapen en weinig van de vlucht meegekregen. We haden 2 uur vertraging opgelopen, maar dat vond ik niet zo erg. Ik wacht liever in BKK dan in Teheran!! De vlucht THR-DUS had geen vertraging, dus we kwamen op tijd aan. In Teheran moet je je alcohol inleveren, die krijg je in Dusseldorf weer netjes terug.

Al met al is het me erg meegevallen en ik zou zo weer met Mahan vliegen.

AnnekeV

#22 Bericht door AnnekeV » maandag 05 september 2005, 14:17

Sorry Pim, heb het dan een beetje verkeerd begrepen! Is weer een meevallertje! Ben wel blij dat je je ervaring hier op het forum hebt gezet aangezien ik in november ook met Mahan-Air naar Thailand vlieg. Heb er nu nog meer vertrouwen in dat het goed gaat komen. Als ik het niet vergeet zal ik ook mijn ervaring met Mahan-Air hier op het forum plaatsen!

Gast

#23 Bericht door Gast » maandag 19 september 2005, 17:07

Fijn dat je je ervaringen hier op het forum hebt gezet, Pim! Nu kan ik in december ook met een gerust hart gaan vliegen!!!

Maar dat gewaad en die hoofddoek staat me niet zo aan, maar goed een beetje respect tonen moet kunnen.

debbie

#24 Bericht door debbie » woensdag 12 oktober 2005, 16:08

ik heb vandaag ook een vlucht geboekt ik vlieg op 5 januarie met mahan air naar bangkok... ben ergg benieuwd.. ik hoop dat het allemaal goed gaat!!!! en het bedrijf niet failliet gaat van te voren dus blijf allemaal druk boeken :)

Irene

Ervaring met Mahan

#25 Bericht door Irene » woensdag 09 november 2005, 13:58

Ik ben vand e zomer ook met Mahan gevlogen. Ik sluit me volledig aan bij de ervaribngen van Pim. Zeer vriendelijk personeel, eten was best oke (maar daar zit je toch ook niet voor in een vliegtuig). De terugvlucht van Bangkok naar Teheran had twee uur vertraging, maar dan is je overstap gewoon iets korter. Die overstap is inderdaad erg goed geregeld: je wordt een prima lounge binnengevoerd waar je gratis wat kunt drinken en eten. Mijn ervaringen zijn dan ook dat Mahan Air een prima prijs/kwaliteitverhouding biedt. Let er wel op dat je als vrouw zijnde van het vliegtuig naar de lounge en vice versa een hoefddoekje moet dragen. Nou ja, het moet natuurlijk niet maar is wel zo netjes. Dit hoefddoekje (neem een sjaal mee o.i.d.) kun je zodra je in de lounge bent weer afdoen.

Gast

#26 Bericht door Gast » vrijdag 11 november 2005, 15:06

Dus die `hoofddoek` moet je nog zelf meenemen ook?? :?

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#27 Bericht door Martijn J » zaterdag 12 november 2005, 11:36

Anonymous schreef:Dus die `hoofddoek` moet je nog zelf meenemen ook?? :?
Lijkt me wel zo fris. Ze zullen vast nog wel wat doekjes hebben liggen, maar zijn dan ook waarschijnlijk door vele hoofden gedragen en wellicht niet helemaal fris.
Maar goed ik ga liever voor iets meer euro's rechtstreeks dan via Iran of in andere discussie Tel Aviv.

Gast

#28 Bericht door Gast » vrijdag 16 december 2005, 22:25

Ik vlieg morgen met Mahan Air naar Bangkok!! Ben benieuwd!!

De hoofddoek ligt al klaar. :wink:

En Martijn dat `iets meer euro´s` is toch bijna wel het dubbele. Het geld dat ik op het ticket kan besparen, kan ik als zakgeld gebruiken. :D

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#29 Bericht door Pim » zondag 18 december 2005, 13:18

Anonymous schreef:Ik vlieg morgen met Mahan Air naar Bangkok!! Ben benieuwd!!

De hoofddoek ligt al klaar. :wink:

En Martijn dat `iets meer euro´s` is toch bijna wel het dubbele. Het geld dat ik op het ticket kan besparen, kan ik als zakgeld gebruiken. :D
hoofddoek krijg je in het vliegtuig, net als een gewaad. Die krijg jje voor de landing uitgedeeld.

nakluaboy

vrouwen apart

#30 Bericht door nakluaboy » donderdag 29 december 2005, 22:42

Heb ook gehoord dat de vrouwen apart bij de mannen moeten in chekken in teheran klop dat :( en wat is eigenlijk een gewaad :?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”