Handmade Dutch Specialties Co., Ltd. voor uw snacks
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Handmade Dutch Specialties Co., Ltd. voor uw snacks
Positieve uitstraling van brake ? Brake betekent toch rem ? Remmer ? Vroeger hadden treinen een remmer, een remwagon, helemaal achteraan de trein. Ik herinner me (en heb) de film Emperor of the North (1973) met Lee Marvin, Ernest Borgnine en Keith Carradine. Daar werd stevig geremd hoor.
Maar daarmee zijn we nog niet met Brake klaar. Hussel de letters eens door elkaar en je krijgt Krabe..... Komen we wel een 'b' te kort....
Bedtijd mensen. Morgen weer een dag tenzij die Kim Zoveel Oen de wereld opstookt.
Maar daarmee zijn we nog niet met Brake klaar. Hussel de letters eens door elkaar en je krijgt Krabe..... Komen we wel een 'b' te kort....
Bedtijd mensen. Morgen weer een dag tenzij die Kim Zoveel Oen de wereld opstookt.
-
- Volwaardig lid
Ik duik er ook maar in.
De familie niet meer gehoord,dus waarschijnlijk genoeg plaats in de auto morgen!
Ron.
De familie niet meer gehoord,dus waarschijnlijk genoeg plaats in de auto morgen!

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
prajak schreef:
Om 9 uur er heen en jawel, een mooie doos met 60 cargodellen. Om 11 uur thuis controleren en....ijskoud nog steeds maar wel wat slapjes dus gedeeltelijk ontdooid. Na 28 uur in die doos nog schitterend in orde. Ingevroren en vanavond gaan we proberen.
prajak schreef:
Ontdooien, wat is dat ? Dat lees je dan weer nergens. Ik vind ontdooien iets dat de temp boven nul brengt. En dat was niet zo toen de cargodellen uit de doos kwamen. Ze waren nog bevroren maar niet meer geheel stijf.
wat is het nou prajak?

pas wel op wanneer je de kringspier schoon wil spuiten

-
- Volwaardig lid
Tja… Lange teentjes en zuurpruimpjes…ron schreef:Tja Borat,ik zag dat de meeste zuurpruimen verdwenen waren,dus grijp ik de kans maar.
Komt waarschijnlijk door de positieve straling van brake![]()
Ron.

Welkom terug Ron

Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…
-
- Volwaardig lid
Tja… Lange teentjes en zuurpruimpjes…
Welkom terug Ron Of ben je niet weggeweest?
==========================================
Ach........noem het even een TAKE A BRAKE!
Ron.
Welkom terug Ron Of ben je niet weggeweest?
==========================================
Ach........noem het even een TAKE A BRAKE!

Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Ik snap het Borat, de verwarring is door mij veroorzaakt.
Gedeeltelijk ontdooid kan denk ik niet eens; het is ontdooid of niet... Nou, het was niet ontdooid ! En ik heb er lekker van gegeten en de familie is nog geheel intact ook......Vandaag voer ik er een aan Ruud, kijken of hij overleeft.....
Gedeeltelijk ontdooid kan denk ik niet eens; het is ontdooid of niet... Nou, het was niet ontdooid ! En ik heb er lekker van gegeten en de familie is nog geheel intact ook......Vandaag voer ik er een aan Ruud, kijken of hij overleeft.....

- Ben
- Expat
stevenl schreef:Smakelijk eten, ik vind ze heerlijk
Helemaal mee eens .
Ik zou wel aanraden mits er geen bakvet is,om zonnebloem olie te gebruiken.
- RuudThai
- Expat
Wel, ik heb het overleefd en zelfs zonder de race...! Vanmiddag bij Prajak een hele frikandel opgesnaaid, zuunig over 2 boterhammen verdeeld (zo ben ik nou eenmaal) en mijn echtgenote nam ook nog een halve en verklaarde 'dat het hetzelfde als in Nederland smaakte'! Hetgeen dus een compliment is voor de fabrikantprajak schreef:Ik snap het Borat, de verwarring is door mij veroorzaakt.

Binnenkort dus ook maar aan de Hollandse hap.
Zit nu in Nongkhai City hotel met z'n drietjes,goed schoon hotel voor 550 baht, alleen hebben ze geen toiletpapier en zelfs geen toiletrolhouder, hier wordt slechts de spuit gehanteerd

Lekker gegeten in de stad op een echt gezellig terras, druk met Thai en dus goed.
Morgen naar de beeldentuin en dan weer de terugreis aanvaarden, onze vakantie viel dit jaar op deze 2 dagen

- brake034
- Expat
RuudThai schrijft: "onze vakantie viel dit jaar op deze 2 dagen" jeetje, dat herken ik heel sterk.
Al die achterblijvers denken dat je 365 dagen per jaar op vakantie bent.....maar zo werkt dat niet!
Al die achterblijvers denken dat je 365 dagen per jaar op vakantie bent.....maar zo werkt dat niet!
Marcel
-
- Volwaardig lid
Ik ben blij met de heer Dirk van Dirk Dutch Snacks in zee te zijn gegaan. Het had een klein probleempje bij Thai Cargo en meneer verzekerde me dat het de eerste keer was. Zoveel moeite gedaan de spullen op zondag om 07.30 uur op de cargo in te leveren en dan zien dat 'lummels' in Bangkok het niet in het eerste vliegtuig naar Udon Thani laden.
Ho even, voor de duidelijkheid: ik geef geen kwalificatie van de artikelen van Handmade Dutch Specialties Co Ltd ook in C-Mai want ik heb geen ervaring met hun producten en met hun manier van verzenden. Het zal ongetwijfeld eerste klas kwaliteit zijn. Nederlanders maken alleen maar eerste klas spul.
Maar ik ben nu bij die andere meneer en waar je tevreden bent daar loop je niet snel weg.
En toch, en toch, denk ik dat ik ook die frikandellen zelf kan maken..... Toch eens babbelen met, nee ik noem geen naam, een meneer met een oranje Peugeot.....
Ho even, voor de duidelijkheid: ik geef geen kwalificatie van de artikelen van Handmade Dutch Specialties Co Ltd ook in C-Mai want ik heb geen ervaring met hun producten en met hun manier van verzenden. Het zal ongetwijfeld eerste klas kwaliteit zijn. Nederlanders maken alleen maar eerste klas spul.
Maar ik ben nu bij die andere meneer en waar je tevreden bent daar loop je niet snel weg.
En toch, en toch, denk ik dat ik ook die frikandellen zelf kan maken..... Toch eens babbelen met, nee ik noem geen naam, een meneer met een oranje Peugeot.....

-
- Volwaardig lid
Maak je geen zorgen, het recept staat gewoon op internet.prajak schreef:Ik ben blij met de heer Dirk van Dirk Dutch Snacks in zee te zijn gegaan. Het had een klein probleempje bij Thai Cargo en meneer verzekerde me dat het de eerste keer was. Zoveel moeite gedaan de spullen op zondag om 07.30 uur op de cargo in te leveren en dan zien dat 'lummels' in Bangkok het niet in het eerste vliegtuig naar Udon Thani laden.
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/b ... -8798.html
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Joh Ruud, hoe dun waren die reepjes, die je van de frikandel hebt afgesneden om twee boterhammen te beleggen? Of heb je het door de snijmachine gegooid? Zonde.....................!!!!RuudThai schreef:Wel, ik heb het overleefd en zelfs zonder de race...! Vanmiddag bij Prajak een hele frikandel opgesnaaid, zuunig over 2 boterhammen verdeeld (zo ben ik nou eenmaal) en mijn echtgenote nam ook nog een halve en verklaarde 'dat het hetzelfde als in Nederland smaakte'! Hetgeen dus een compliment is voor de fabrikantprajak schreef:Ik snap het Borat, de verwarring is door mij veroorzaakt.
Gedeeltelijk ontdooid kan denk ik niet eens; het is ontdooid of niet... Nou, het was niet ontdooid ! En ik heb er lekker van gegeten en de familie is nog geheel intact ook......Vandaag voer ik er een aan Ruud, kijken of hij overleeft......
Binnenkort dus ook maar aan de Hollandse hap.
Zit nu in Nongkhai City hotel met z'n drietjes,goed schoon hotel voor 550 baht, alleen hebben ze geen toiletpapier en zelfs geen toiletrolhouder, hier wordt slechts de spuit gehanteerd.
Lekker gegeten in de stad op een echt gezellig terras, druk met Thai en dus goed.
Morgen naar de beeldentuin en dan weer de terugreis aanvaarden, onze vakantie viel dit jaar op deze 2 dagen
Zo'n frikandel moet je laten uitwaaieren over je boterham met lekkere mostert en uitjes (een beetje sambal erbij mag ook).
Het water loopt me het de mond.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Expat
- Contacteer:
Wacht even, het gaat om Dirk hier, niet om Hugo van Handmade Dutch Snacks, het draadje is gekaapt.prajak schreef:Ik ben blij met de heer Dirk van Dirk Dutch Snacks in zee te zijn gegaan. Het had een klein probleempje bij Thai Cargo en meneer verzekerde me dat het de eerste keer was. Zoveel moeite gedaan de spullen op zondag om 07.30 uur op de cargo in te leveren en dan zien dat 'lummels' in Bangkok het niet in het eerste vliegtuig naar Udon Thani laden.
In dat geval moet ik mijn opmerking over lekkere frikandellen terugtrekken. Ik heb enkele keren bij Hugo besteld en was zeer tevreden over kwaliteit en levering. Heb voordat ik van zijn bestaan wist met Dirk contact gehad, maar bij zo'n botte oetlul bestel ik niets.
-
- Volwaardig lid
Ik weet niet of het mag van Chang, anders moet hij het gewoon verwijderen, maar dit bericht stond op Thaiblog.
Ongetwijfeld het grootste gemis in Thailand: een heerlijke zoute haring vers van het mes. Wie wil dat nou niet proeven?
Binnenkort gaat hier verandering in komen. Er komt een grote partij verse haring uit Nederland aan. Ingevlogen onder speciale condities om de versheid te garanderen. Dit was voorheen niet mogelijk om logistieke problemen en onvoldoende kennis van de materie.
Maar visboer Pim heeft zijn oude werk/hobby weer opgepakt. Binnenkort start de verkoop in Hua Hin bij Say Cheese. Als alles meezit komende zaterdag al. Voor Chiang Mai is de planning dat daar zondag haring verkrijgbaar zal zijn bij Dutch Snacks. Even later gevolgd door Bangkok en waarschijnlijk Pattaya.
Nog even en we happen in zo’n malse overheerlijke Hollandse nieuwe!
Dit alles mogelijk gemaakt door:
Dutch Fish By Pim, Co Ltd
- Pieter
- Volwaardig lid
In australie heb je een grotere NL kolonie en daar (in Sydney b.v.) kun je gewoon vacuum verpakte zoute haringen kopen in de supermarktHenk Korat schreef:Ik weet niet of het mag van Chang, anders moet hij het gewoon verwijderen, maar dit bericht stond op Thaiblog.
Ongetwijfeld het grootste gemis in Thailand: een heerlijke zoute haring vers van het mes. Wie wil dat nou niet proeven?
Binnenkort gaat hier verandering in komen. Er komt een grote partij verse haring uit Nederland aan. Ingevlogen onder speciale condities om de versheid te garanderen. Dit was voorheen niet mogelijk om logistieke problemen en onvoldoende kennis van de materie.
Maar visboer Pim heeft zijn oude werk/hobby weer opgepakt. Binnenkort start de verkoop in Hua Hin bij Say Cheese. Als alles meezit komende zaterdag al. Voor Chiang Mai is de planning dat daar zondag haring verkrijgbaar zal zijn bij Dutch Snacks. Even later gevolgd door Bangkok en waarschijnlijk Pattaya.
Nog even en we happen in zo’n malse overheerlijke Hollandse nieuwe!
Dit alles mogelijk gemaakt door:
Dutch Fish By Pim, Co Ltd
die komen trouwens volgens de verpakking uit Polen
een paar keer wat gedaan daar en toen een stuk of dertig haringen meegenomen
nou die smaakte best hoor
Ik zou het ook eens aan mijn engelse ex buurman kunnen vragen , die heeft een vis import (voor duurdere restaurants)
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.