Politicoloog over de kandidaten van de PVV

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#136 Bericht door Gardensafari » vrijdag 18 februari 2011, 19:23

prajak schreef:Ik kreeg vandaag een lesje rekenen bij Een Vandaag. Hoe worden de zetels in de Eerste K verdeeld als de PS gaan stemmen in mei ? Ik zag dat niet ieder statenlid evenveel "waard" is qua stemmen. Het aantal statenleden per provincie is immers gemaximeerd en niet helemaal afhankelijk van het aantal inwoners van een provincie. Zo heeft een statenlid in Zeeland iets van 10.000 stemmen nodig om te worden gekozen en een statenlid in Z-Holland 60.000. Dat aantal kiezers telt mee als ze de Eerste K gaan kiezen. Niet ieder statenlid telt even zwaar mee.

Natuurlijk kent men straks ook een kiesdeler na een ingewikkelde rekenarij en worden er rest"stemmen" overgehouden voor restzetels. De gedoogcoalitie en de PVV zullen proberen met hun reststemmen een zetel te halen en pogen reststemmen van de gereformeerden er bij te nemen, denk ik. Tegen een prijs, zoals we zagen bij de stemming over de openstelling van winkels op zondag. De oppositie zal het zelfde pogen te doen met de dierenpartij en een regionale partij en misschien met de klub van Nagel.

De regeling rond restzetels in de Tweede K is wettelijk strikt en rekenkundig geregeld. In de Eerste K wordt dat onderhandelen. Marchanderen ? Maar dat is iedere coalitie ook.

Ik ben voor het afschaffen van de senaat. Een achterhaald college, daterend uit de tijd dat men bang was dat Jan Rap en zijn maat in de Tweede K niet goed konden nadenken over wat werd besloten. Die tijd is voorbij. Ik zou meer waarde aan het advies van de R van S willen hechten al mogen die nimmer de gekozenen kunnen binden.

Ik zag dat men in Denemarken de provincies heeft afgeschaft en voor bovenprovinciale zaken regio's heeft gemaakt, veel minder in tal dan de provincies. Een goed idee. En doe de waterschappen dan ook maar weg. Ik heb een naar gevoel bij mensen die "ingeland" heten.....

De kiezer heeft nu het woord. En die heeft altijd gelijk.
Prajak, je vertolkt exact wat mijn mening is (hoe bestaat zoiets met Nederlanders?).
Behalve dan dat ik dacht dat die gasten van de waterschappen "ingewanden" waren.

En wat je ook van dit kabinet vind: ze schaffen in ieder geval die idiote stadsdeelraden af.
Scheelt alweer een hoop poen!
Nu de andere instituten nog...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#137 Bericht door RuudThai » zaterdag 19 februari 2011, 13:23

elst99 schreef:Dit is de wens der gedachten, dat kan de VVD wel is op winst brengen, als men nu al vooruitloopt op de uitslag, kunnen veel mensen wel is gaan stemmen om toch de meerderheid in de 1e kamer te krijgen.
Ik wacht het maar rustig af en speculeer niet, de vorige keer is het ook goed afgelopen!
PVDA en GL redden het niet dit keer, SP zal het niet alleen kunnen en D66 zit toch meer in het midden dan links.
Nou, jouw wichelroede is uit een ander hout gesneden dan de mijne, blijkt wel... ;) :lol:
Ik denk juist dat veel mensen nu plotseling zien dat er een zeer gerede kans is om dit kabinet naar huis te sturen, of in ieder geval een flinke zeperd te bezorgen, en daarom juist gaan stemmen!
Ach, en wat PvdA, GL, D66, CU en SP ook individueel voor een resultaat behalen is niet zo interessant, als ze gezamenlijk maar de meerderheid halen [|) [8) !

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#138 Bericht door RuudThai » dinsdag 22 februari 2011, 15:37

PVV en VVD beginnen toch wel erg op elkaar te lijken qua vreemdelingenbenadering :( :
Uit de SC Mail (http://www.sconline.nl/artikelen/detail ... stand.html :

‘Juridische spanning’ in VVD-wetsvoorstel bijstand
De Raad van State ziet een ‘juridische spanning’ in een wetsvoorstel waarmee de VVD wil regelen dat wie een beroep doet op de bijstand, over basiskennis van het Nederlands moet beschikken. Dat blijkt uit een advies dat de Raad gisteren openbaar maakte.
Volgens de Raad wordt met het voorstel een onderscheid gemaakt tussen verschillende groepen mensen die legaal in Nederland zijn. Dat is strijdig met Artikel 1 van de Grondwet, maar ook met tal van internationale verdragen, zoals het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de grondrechten van de Europese Unie.

Volgens VVD-Kamerlid Cora van Nieuwenhuizen, die het wetsvoorstel in de Kamer zal verdedigen, is Nederland vrij om aan uitwerking van Europese verdragen in nationale wetgeving ‘een inhoud te geven die beleidsmatig wenselijk wordt geacht,’ schrijft ze in een reactie op het advies van de raad. ‘Het stellen van redelijke voorwaarden voor het ontvangen van een uitkering is hiervan een voorbeeld.’

Daarnaast twijfelt de Raad van State over de reikwijdte van het voorstel. De VVD wil met het voorstel benadrukken, zoals ook in de Wet werk en bijstand (Wwb) is opgenomen, dat de bijstandswet alleen voor vreemdelingen geldig is die in Nederland woonachtig zijn. Veel van deze allochtonen, aldus de Raad, zijn het Nederlands machtig.

Volgens Van Nieuwenhuizen is beheersing van Nederlandse taal van belang voor de participatie in Nederland. ‘Het niet beheersen van de Nederlandse taal belemmert immers de arbeidsparticipatie en integratie,’ schrijft ze in een reactie.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#139 Bericht door dutch » woensdag 23 februari 2011, 02:30

Ik noem het vluchtelingen industrie.!
Tienduizenden in ons land verdienen er een lekkere (zeer goede tot uitstekende) boterham aan. Aan het hoofd van elke organisatie een ,dubbele tot driedubbele Balkenende norm verdienende, ex-politic(a)us.Google zelf maar uit welke hoek deze meestal komen. ;)
Is een vluchteling uit Egypte ,die als ex-geheime dienst nu moet vluchten voor de wraak van "het volk",een "kom maar binnen vluchteling" in Nederland??

Er gaat (ook) binnen Europa wat veranderen,dat is duidelijk.
Uiteindelijk gaat dit dan ten koste van de ECHTE vluchtelingen.Jammer!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#140 Bericht door RuudThai » woensdag 23 februari 2011, 16:21

122 Teletekst wo 23 feb
***************************************
Kort nieuws binnenland

***************************************
` Ruim 13.000 mensen hebben vorig jaar
asiel aangevraagd in Nederland.Dat is
elf procent minder dan in 2009.Bijna de
helft kwam uit Somalië,Irak en
Afghanistan,meldt het CBS.Het aantal
asielzoekers schommelt al jaren tussen
de 10.000 en 15.000.
***************************************

Dutch, overdrijven is ook een vak........ :( :oops:
Tienduizenden in Nederland hebben daar een dikke boterham aan, beweer je? Staaf die beweringen maar eerst eens met bewijzen voordat je zó generaliseert.
Vluchtelingen uit welk land ook afkomstig worden op hun verleden in dat land onderzocht. Is dat crimineel of blijkt hij in dienst te hebben gestaan van een fout regime en daarvoor ongewenste activiteiten te hebben ontplooid, dan kan hem het vluchtelingenschap worden geweigerd. Op die manier is meerdere malen gehandeld door het Ministerie van Justitie, bijv. bij Afghaanse en Joegoslavische oorlogsmisdadigers.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#141 Bericht door prajak » woensdag 23 februari 2011, 16:33

Tienduizenden lijkt me wat veel. Maar er wordt aan verdiend, niet aan hen maar door hen. De huisvesting, de meubeltjes, het voertuig, de taallessen, er wordt aan verdiend net zoals aan NL burgers wordt verdiend. Maar aan ons in TH wordt ook verdiend. Er is niets nieuws onder de zon.

Binnenkort de verkiezingen. Helaas mag ik niet meedoen terwijl ik wel belang heb bij....
De peilingen staan op 50/50. Ik wacht het wel af. De kiezer beslist.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#142 Bericht door printen44 » woensdag 23 februari 2011, 17:54

dutch schreef:Ik noem het vluchtelingen industrie.!
Tienduizenden in ons land verdienen er een lekkere (zeer goede tot uitstekende) boterham aan. Aan het hoofd van elke organisatie een ,dubbele tot driedubbele Balkenende norm verdienende, ex-politic(a)us.Google zelf maar uit welke hoek deze meestal komen. ;)
Is een vluchteling uit Egypte ,die als ex-geheime dienst nu moet vluchten voor de wraak van "het volk",een "kom maar binnen vluchteling" in Nederland??

Er gaat (ook) binnen Europa wat veranderen,dat is duidelijk.
Uiteindelijk gaat dit dan ten koste van de ECHTE vluchtelingen.Jammer!
Dutch, Nederland heeft, net zoals zoveel andere landen het Vluchtelingenverdrag van de VN van 1952 ondertekend. Daarin staat beschreven hoe te handelen bij vluchtelingen en wie wel en wie niet de status van vluchteling kan krijgen. Zoals eerder al geschreven is, hebben vluchtelingen een A,B of C-status. Het gastland is verantwoordelijk voor deze vluchtelingen.

Om die zorg te kunnen geven, de Staat is daartoe verplicht, geeft men vaak een deel van de organisatie af aan organisaties. De Staat geeft daar subsidie voor en conroleert die subsidie ook. Vluchtelingen hebben niet dezelfde status als diegene die zich in Nederland willen vestigen voor bv. gezinshereniging e.d. Vluchtelingen mogen in principe geen betaalde arbeid verrichten, totdat ze een status hebben gekregen.

Overigens is Nederland niet (meer) in trek bij vluchtelingen. Niet dat men hen niet wil accepteren, maar andere landen bieden meer mogelijkheden.

Vluchtelingen vormen voor Spanje, Italie, Frankrijk en Engeland een groter probleem als Nederland. Buitendien zijn er vele malen meer vluchtelingen in Afrika en Azie dan er in Europa zijn. Volgens een schatting zijn er ongeveer 12 miljoen vluchtelingen in de wereld.

Om het probleem van de vluchtelingen goed te onderkennen en te begrijpen zou Dutch een keer naar Mae Sot moeten afreizen en daar het grote vluchtelingenkamp van de Karen te bezoeken. Thailand heeft overigens dat verdrag uit 1952 niet ondertekend. Thailand geeft dan ook weinig geld uit voor vluchtelingen-zaken. Dat doet de VN hier. Dus een gedeelte van de bijdrage van Nederland aan de VN komt ook hier in Thailand terecht.

In Nederland zijn er veel "Urban Tales" over asielzoekers en vluchtelingen opvang. Weinig van die "Urban Tales" snijden hout, maar onwetendheid en "eigen Volk eerst" hebben die "Urban Tales" laten ontstaan. Makkelijk om die asielzoekers en vluchtelingen de schuld te geven van alle ellende van een gastland. Maar men vergeet dat 40% van de bevolking van Nederland afkomstig is van vluchtelingen uit het verre verleden en van niet niet zo verre verleden. Ik denk dat als Dutch zijn stamboom goed nakijkt, dat de kans groot is dat zijn voorouders ook vluchtelingen waren [8)
Mijn voorouders van moederskant waren vluchtelingen uit het Tsaritische Rusland, die kwamen in 1835 naar Nederland.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#143 Bericht door Mart » woensdag 23 februari 2011, 18:33

printen44 schreef: Mijn voorouders van moederskant waren vluchtelingen uit het Tsaritische Rusland, die kwamen in 1835 naar Nederland.
Was er toen al een bijstandsregeling of hebben ze dat zelf opgelost :?: :lol:

Ik heb nog ergens een document waarop staat dat de voorouders waren
de Graaf en Gravin van Isar tot Inn.
Alleen de familienaam is overeind gebleven, nl Izarin, maar de rest is kennelijk ...... :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#144 Bericht door printen44 » woensdag 23 februari 2011, 18:53

Ik probeerde nog na de val van de Sovjet-Unie of ik een nazaat was van de tsaar en of ik aanspraak kon maken op de familiejuwelen van de Romanov's. Helaas, ook dat meevallertje ging mijn neus voorbij. [8) [8) [8) [8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#145 Bericht door prajak » donderdag 24 februari 2011, 00:55

Mart toch ! Proficiat. Eindelijk eens een adellijk mens uit NL in het forum. Het voelt goed aan.
Laatst gewijzigd door prajak op donderdag 24 februari 2011, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#146 Bericht door RuudThai » donderdag 24 februari 2011, 15:32

prajak schreef:Mart toch ! Proficiat. Eindelijk eens een adelijk mens uit NL in het forum. Het voelt goed aan.
Mart een adelijk of een adellijk mens? In het eerste geval is het een belediging, want de term werd vroeger gebruikt in de keuken, bijv. een adelijk haas = een haas, die al een dag of wat bestorven is. Een beetje verrot dus. ;) :shock: [8)

Maar tegenwoordig zegt de spelling dat er alleen nog adellijk met dubbel l bestaat en dat kan dan zowel edel als verrot betekenen :mrgreen: .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#147 Bericht door prajak » donderdag 24 februari 2011, 16:20

Ja, ik heb het al aangepast..... met twee ll-en dus.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#148 Bericht door printen44 » donderdag 24 februari 2011, 16:24

Ik heb mijn huishoudster verboden mij,"Zijne Doorluchtigheid", te noemen. Ik loop hier meestal in een korte broek, poloshirt en blote voeten in sandalen. [8) [8) [8) [8)

Hier zien jullie mij als "Zijne Doorluchtigheid" met mijn "koninklijke stalen ros". [8)

Afbeelding

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#149 Bericht door RuudThai » donderdag 24 februari 2011, 16:52

109 Teletekst do 24 feb
***************************************
VARA haalt PVV-cartoon van website

***************************************
` De VARA heeft de omstreden cartoon
over Geert Wilders van zijn website
Joop.nl verwijderd.Volgens de omroep
is dat gebeurd omdat medewerkers zo
ernstig bedreigd zijn dat ze hun werk
niet goed meer kunnen doen.

De cartoon is gemaakt naar aanleiding
van Wilders' plan voor tuigdorpen.Hij
is afgebeeld als een kampcommandant die
mensen naar de douche stuurt.De prent
wekte de woede van Wilders vanwege de
verwijzing naar de nazi-gaskamers.De
PVV weigerde daarom mee te doen aan het
verkiezingsdebat met Pauw en Witteman.

De VARA heeft vanwege de bedreigingen
aangifte gedaan.
***************************************

Het was een rake cartoon die de lezers erop wees hoe het kan aflopen met een land als mensen achter een populistische volksmenner gaan aanlopen.
En het logische gevolg was dat de PVV-tokkies zich zoals gewoonlijk weer niet konden inhouden en slechts gewelddadige bedreigingen konden verzinnen. Zoals al eerder gebeurde met Paul Rosenmöller toen die met Pim Fortuyn in debatten de vloer aanveegde. :(

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#150 Bericht door RuudThai » maandag 28 februari 2011, 17:05

In de laatste peiling van de Politieke Barometer, uitgebracht op donderdag j.l., ging het jojo'en gewoon door qua de vraag of de gedoogcoalitie wel of niet de meerderheid zal halen. Vertaald naar 2e Kamerzetels waren het er nu weer 79. De laatste weken gaven als resultaat (te beginnen rond half januari): + 80 - 79 - 77 - 79 - 77 en dus nu 79.
Maar de laatste 2 peilingen werden ook naar de zetelverdeling voor de Eerste Kamer vertaald en daar wordt geen meerderheid voorspeld: 37 - 35. Vooral het voorspelde zetelaantal voor de PVV blijft achter bij de verhoudingen in de 2e Kamer. Dat wordt veroorzaakt door de geringe belangstelling van PVV-kiezers voor de Statenverkiezingen, zodat hun lage opkomst voor het kabinet Rutte een tegenslag kan betekenen.

Maar men dekt zich al in tegen een eventuele nederlaag.
VVD-senator Heleen Dupuis vindt het niet zo erg want het zoeken naar een meerderheid zal het wetsvoorstel ten goede komen, zegt zij.
En René van der Linden, CDA-senator en tevens voorzitter van de Eerste Kamer zou er zelfs een beetje blij mee zijn, want dan kunnen CDA en VVD meer onafhankelijk van de PVV opereren..... :idea: [|) .
Politieke smoesjes...... het zal meer met de staart tussen de benen afdruipen zijn als er een nederlaag wordt geleden, denk ik ;) :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”