Stroopwafels Worstenbroodjes en gevulde Speculaas!!

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Stroopwafels Worstenbroodjes en gevulde Speculaas!!

#136 Bericht door prajak » donderdag 13 januari 2011, 16:49

Ik heb maar twee speculaasdingen gegeten en er verder vanaf gezien want het maakt me dikker dan op heden. Maar het is topkwaliteit ! En spotgoedkoop als je bedenkt dat er iemand uren aan staat te sleutelen. Mijn dame heeft de rest verdeeld onder haar ouders en vrienden en gaf me meloenen retour want, wijs als ze is, acht ze dat beter voor mijn gezondheid. Maar ja, zo is mijn dame. Wat ben ik blij met haar, en dat meen ik.

De kerststol lijkt me een schitterend idee voor december en ik wil me nu al inschrijven. Heb namelijk vorige maand een kerststol kado gehad en ik mocht de helft met dame aansnijden. De andere helft ging naar haar ouders......

Hemaworsten heb ik gelukkig nog in huis. Ik heb die verstopt diep in de koelkast en dame heeft die niet ontdekt ondanks het feit dat ze het nodig vond, geheel ten onrechte overigens, de koelkasten eens uit te mesten. Dus, heer Mart, de man die altijd gelijk heeft, ik verwacht graag van u het recept en met name waar ge de selderie vandaan haalt.....

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#137 Bericht door Borowolf » donderdag 13 januari 2011, 17:18

en met name waar ge de selderie vandaan haalt.....
Het gaat om mosterd prajak. Waar de selderie vandaan komt moet iedereen weten. Maar de mosterd....... dat is het grote niet weten. :cry:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Ben
Expat
Expat

#138 Bericht door Ben » donderdag 13 januari 2011, 18:25

Borowolf schreef:
Het gaat om mosterd prajak. Waar de selderie vandaan komt moet iedereen weten. Maar de mosterd....... dat is het grote niet weten. :cry:
Mosterd haal je bij Tesco, Big C, Carefour , Foodland . ;) :D zei Benjamin.

jumbo
Expat
Expat

#139 Bericht door jumbo » vrijdag 14 januari 2011, 01:55

Ben schreef:
Borowolf schreef:
Mosterd haal je bij Tesco, Big C, Carefour , Foodland . ;) :D zei Benjamin.
En de selderij en prei ook, maar ja dan alleen in Big City en het roemruchte Ayutthaya...

Selderij kan je op een beetje versmarkt ook kopen tegenwoordig...

Moutarde de Dijon zelfs de 'originele', heerlijk op een boterhammetje met fake hema worst..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat

#140 Bericht door dutch » vrijdag 14 januari 2011, 02:42

Er zijn er hier (The Mall) 4 soorten Dijon te krijgen.
In plastic spuitfles-met honing-de grove en........de originele (zijn de anderen overigens ook) in het rond achtige potje en waarvan je de tranen in je ogen krijgt als je het op je tong krijgt.
Heerlijk.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#141 Bericht door Borowolf » vrijdag 14 januari 2011, 03:34

Verrassende reacties. hahahaha
Het was bedoeld als grapje. Doelend op "waar haalt Abraham de mosterd vandaan?".
Te ver gezocht blijkbaar. Zal proberen het niet meer te doen. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Ben
Expat
Expat

#142 Bericht door Ben » vrijdag 14 januari 2011, 06:39

Borowolf schreef:
Verrassende reacties. hahahaha
Het was bedoeld als grapje. Doelend op "waar haalt Abraham de mosterd vandaan?".
Te ver gezocht blijkbaar. Zal proberen het niet meer te doen. :mrgreen:

Zei Benjamin ,Geliukkig ben ik nog geen Abraham maar je booschap was wel duidelijk .

Mart
Erelid
Erelid

#143 Bericht door Mart » vrijdag 14 januari 2011, 12:01

Ben schreef: Mosterd haal je bij Tesco, Big C, Carefour , Foodland . ;) :D zei Benjamin.
Ja, mijn zoon Benjamin weet waar Abraham de mosterd haalt :lol:

Maar misbruikt zijn naam niet :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

RuudThai
Expat
Expat

#144 Bericht door RuudThai » vrijdag 14 januari 2011, 13:09

greenthaiway schreef:@ Jumbo

Als je witte puntbroodjes en/of volkorenbrood gaat leveren heb je er een klant bij.
De plaatselijke licht Westers gerichte bakker hier levert prima witte puntjes (niet die zoete dingen die je bij BigC kunt kopen) en in de TescoLotus zijn tegenwoordig wholewheat bolletjes te koop en pistoletjes, beide uitstekend van smaak.
In de Makro zijn sinds een paar weken (in Sakon Nakhon tenminste) van het merk Aro 2 soorten volkorenbrood te koop, t.w. Combikorn Bread en Kraftkorn Bread, beide 350 gram voor 59 baht. Een goede aanvulling op het volkorenbrood dat ik zelf in mijn broodbakmachine bak.

Ik denk dat de wafelbakkers zich daarom beter kunnen richten op typisch Hollandse en/of andere Westeuropese artikelen. Waarbij kritisch op de prijsstelling gelet moet worden, want Thaise prijzen dienen toch aanmerkelijk lager te liggen dan Nederlandse. Immers, de grondstofprijzen én het arbeidsloon liggen toch een stuk lager dan in ons kikkerlandje.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#145 Bericht door greenthaiway » vrijdag 14 januari 2011, 14:29

RuudThai schreef:
greenthaiway schreef:@ Jumbo

Als je witte puntbroodjes en/of volkorenbrood gaat leveren heb je er een klant bij.
De plaatselijke licht Westers gerichte bakker hier levert prima witte puntjes (niet die zoete dingen die je bij BigC kunt kopen) en in de TescoLotus zijn tegenwoordig wholewheat bolletjes te koop en pistoletjes, beide uitstekend van smaak.
In de Makro zijn sinds een paar weken (in Sakon Nakhon tenminste) van het merk Aro 2 soorten volkorenbrood te koop, t.w. Combikorn Bread en Kraftkorn Bread, beide 350 gram voor 59 baht. Een goede aanvulling op het volkorenbrood dat ik zelf in mijn broodbakmachine bak.

Ik denk dat de wafelbakkers zich daarom beter kunnen richten op typisch Hollandse en/of andere Westeuropese artikelen. Waarbij kritisch op de prijsstelling gelet moet worden, want Thaise prijzen dienen toch aanmerkelijk lager te liggen dan Nederlandse. Immers, de grondstofprijzen én het arbeidsloon liggen toch een stuk lager dan in ons kikkerlandje.
Bedankt voor de info, we gaan binnenkort weer eens naar de nieuwe Nong Khai MAKRO :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#146 Bericht door prajak » vrijdag 14 januari 2011, 16:15

Greenthaiway, de Makro in NK bakt dagelijks brood en broodjes maar verwacht er geen smaak in.... Het is wel beter dan het kleffe Tesco brood.

De Duitse bakker Der Rudi zit op een steenworp afstand van het Phantawee hotel, net om de hoek op Meechai, en bakt dagelijks veel soorten heel en half brood en broodjes in licht en donker meel. In de vriezer lang te houden. Je moet er vroeg bij zijn, hij bakt voor de dag zelf. Hij kan om 12 uur al leegverkocht zijn. Zondag dicht.

Ik wil best voor je bestellen en het in huis halen.

Heel en half brood zwart; heel en half brood licht zwart, het is Duits brood, het smaakt ergens naar. Zware kost. Zwaarder dan NL volkoren. Zonder chemische ellende maar als je snel snijdt en in kleine porties invriest is het wel twee weekjes te bewaren. Daarna 3 minuutjes in de magnetron en je hebt goed brood.

Witte puntjes, kleine kadetjes wit met sesam, kleine kadetjes bruin, enfin, roep maar.

Overigens schijnt er in Udon ook een Duitse bakker te zitten maar ik weet niet waar. In Udon zit ook een winkel waar men meel verkoopt, ik meen ergens op Thanon Phosri.

Der Rudi gaat binnenkort terug naar Duitsland voor behandeling van diabetes en reuma. Reuma bij een bakker die moet kneden ! Iedereen heeft met hem te doen en hij is ook nog financieel afhankelijk van zijn winkeltje. En zijn humeur is onaantastbaar vrolijk. Knap hoor.

RuudThai
Expat
Expat

#147 Bericht door RuudThai » vrijdag 14 januari 2011, 18:29

prajak schreef:Greenthaiway, de Makro in NK bakt dagelijks brood en broodjes maar verwacht er geen smaak in.... Het is wel beter dan het kleffe Tesco brood.
De broden van de Makro die ik noem zijn volgens mij een nieuw product en behoorlijk van smaak. Ook de andere Nederlanders hier in de stad zijn die mening toegedaan.
Het kleffe Tesco brood ligt als altijd in de gewone vakken, maar de bolletjes en pistoletjes worden vers gebakken onder jouw ogen, dus op de afdeling zelf. Maar dat kan natuurlijk per vestiging schelen. De Tesco hier heeft een meer dan fatsoenlijke verswarenafdeling, maar bijv. die in Nakhon Phanom is waardeloos.

En natuurlijk zijn de echte broden van de echte warme Duitse bakker beter, maar als elk lid hier dat doorkrijgt, dan blijf jij inkopen en ter post brengen, heer prajak! ;) [8)

dutch
Expat
Expat

#148 Bericht door dutch » zaterdag 15 januari 2011, 02:12

In The Mall is een vestiging van:
Saintetoile-hoofdkantoor in Bangkok.
Elke dag een groot assortiment van allerlei stokbroden (pistolettes and baquettes etc),harde broodjes in ronde en ovale vorm,zachte kadetjes met sesamzaadjes.krentenbroden en krenten pistoletjes,ook allerlei soorten brood die men kan laten snijden.
Deze laatste vervangen de vroeger gemaakte krentenbollen,die ECHT gelijkwaardig waren aan die zoals vroeger gewend.
Ik eet twee keer in de week brood die ik dan vers haal (ga ook twee keer in de week naar The Mall :) )

TIT; er zit daar dagelijks een grote duitsers die zodra de broodjes uit de oven komen,een run daarop maken en in de kortste keren is de totale voorraad weg.
Je zou zo zeggen,maak een ietsje meer voorraad en blijf zo doorgaan.Er zijn echter ook dagen dat ze "besluiten" om pas later te bakken en dan komt de handel pas rond 15.00 op de toonbank.Een tijdstip waarop al die duitsers al weg zijn en de volgende dag liggen de broodjes afzonderlijk verpakt in folie weer ter verkoop.Geen hond die die koopt :cry:

Ook het S&P concern verkoopt vers brood(voor verpakt en gesneden) en speciaal de Cereal-een soort bruin/volkloren- is een lekker sneetje brood.Men heeft nog meer soorten,maar die heb ik nog nooit gekocht.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

jumbo
Expat
Expat

#149 Bericht door jumbo » zaterdag 15 januari 2011, 03:45

RuudThai schreef:

de bakkers gebruiken KWALITEIT en daarnaast zijn het Eruopeanen die het werk doen :lol:
Je kan het door ons te produceren product niet vergelijken met het tarwebrood wat ze hier als whole weat verkopen
IK ken de broden die jij koopt en nog wel een paar andere en duurdere variaties maar niets benaderd maar enigszins wat ik een grof volkoren brood noem
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#150 Bericht door greenthaiway » zaterdag 15 januari 2011, 03:51

@ Prajak

Bedankt voor het aanbod, ik houd het in gedachten :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”