Levensbewijs SVB

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Levensbewijs SVB

#136 Bericht door greenthaiway » vrijdag 07 januari 2011, 12:01

Ja Mart...
Zo houden ze ons oudjes nog wat alert, hahaha, grom!

dutch
Expat
Expat

#137 Bericht door dutch » vrijdag 07 januari 2011, 12:12

Ik heb er nog steeds moeite mee,dat IK verantwoordelijk ben voor het ontvangen van deze papieren in Nederland,ondanks het feit dat de SSO ze verstuurt.
Een kopie hier krijgen/houden zal zeer zeker eventuele juridische kanten van de zaak voldoende afdekken (indien er niets bij de SVB aankomt).Maar de moeite en tijd en kosten die dat met zich meebrengt :cry:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid

#138 Bericht door Mart » vrijdag 07 januari 2011, 12:54

Ik maak een kopie van het formulier. Op het postkantoor krijg ik een bewijs van betaling.
Ik stuur een email naar oa SVB met bericht dat ik het formulier heb verzonden.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#139 Bericht door greenthaiway » vrijdag 07 januari 2011, 13:54

Mart schreef:Ik maak een kopie van het formulier. Op het postkantoor krijg ik een bewijs van betaling.
Met als bijlage het ingevulde-en door de SSO én jou ondertekende formulier?
Niet dat het veel uit zou maken hoor Mart, als het origineel niet bij de SVB arriveert zul je de hele gang naar SSO wederom moeten maken want ze willen een origineel formulier met handtekeningen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#140 Bericht door prajak » vrijdag 07 januari 2011, 16:41

Heel snel van de SVB ! Ik heb via email alle aanvraagdingen binnengekregen. Kan ze nu handmatig invullen en de AOW aanvragen. In november ben ik aan de beurt en als ik de beschikking tijdig heb kan ik ook de vrijstelling tijdig vragen bij de belastingdienst.

Mart
Erelid
Erelid

#141 Bericht door Mart » vrijdag 07 januari 2011, 17:39

greenthaiway schreef:
Mart schreef:Ik maak een kopie van het formulier. Op het postkantoor krijg ik een bewijs van betaling.
Met als bijlage het ingevulde-en door de SSO én jou ondertekende formulier?
Niet dat het veel uit zou maken hoor Mart, als het origineel niet bij de SVB arriveert zul je de hele gang naar SSO wederom moeten maken want ze willen een origineel formulier met handtekeningen.
Mogelijk niet duidelijk genoeg. Ik maak een kopie van het formulier. Het origineel stuur ik naar SSO, en daarvan krijg ik een bewijs van het postkantoor, dus het origineel wordt na controle door SSO naar de SVB verzonden. Ik stuur dus een email naar SVB dat ik op tijd het formulier aan SSO heb verzonden.
Vorig jaar heb ik daar al over geschreven. De SSO Kalasin begreep helemaal niet wat men moest doen, toen ging het dus fout. Gevolg ... de uitbetaling AOW stopte toen.
Bovendien heb ik toen een uitvoerige correspondentie gehad met SVB, over de verantwoordelijkheid en de juistheid van de toenmalige vraagstelling van SSO.
SSO wilde toen namelijk allerlei gegevens die onder de wet PB vallen en daar toe was ik niet bereid.

dutch
Expat
Expat

#142 Bericht door dutch » zaterdag 08 januari 2011, 01:10

prajak schreef:Heel snel van de SVB ! Ik heb via email alle aanvraagdingen binnengekregen. Kan ze nu handmatig invullen en de AOW aanvragen. In november ben ik aan de beurt en als ik de beschikking tijdig heb kan ik ook de vrijstelling tijdig vragen bij de belastingdienst.
Ik heb in April 2004 de vrijstelling aangevraagd en het positieve antwoord daarop in Mei 2004 ontvangen.
De vrijstelling ging in per 1-2-2005 !!
Ik hou er van op tijd te zijn :mrgreen: :D
Ronald Reagan

chaiyaphum
Expat
Expat

#143 Bericht door chaiyaphum » zaterdag 08 januari 2011, 01:56

Ik lees in een reaktie van Greenthaiway dat hij betwijfelt of het er in Korat anders aan toe ging voor wat betreft de terugzending van het levensbewijs SVB dan bij anders SSO'en
Ik moge hem dan verwijzen naar een hierover door mij geplaatst eerder bericht dd 29 december 2009 -waarop hij overigens ook een reaktie gaf.
Als ik nu dus zijn reaktie van 07.01.2011 lees dan reageert hij om te reageren maar niet om iets toe te voegen hij spreekt enkel zijn twijfel uit over de juistheid van mijn bericht.

Mart
Erelid
Erelid

#144 Bericht door Mart » zaterdag 08 januari 2011, 03:15

Heren - en dames

Ouderdom komt met gebreke. Persoonlijk heb ik daar ook wel eens last van :o :lol:

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#145 Bericht door greenthaiway » zaterdag 08 januari 2011, 04:10

chaiyaphum schreef:Ik lees in een reaktie van Greenthaiway dat hij betwijfelt of het er in Korat anders aan toe ging voor wat betreft de terugzending van het levensbewijs SVB dan bij anders SSO'en
Ik moge hem dan verwijzen naar een hierover door mij geplaatst eerder bericht dd 29 december 2009 -waarop hij overigens ook een reaktie gaf.
Als ik nu dus zijn reaktie van 07.01.2011 lees dan reageert hij om te reageren maar niet om iets toe te voegen hij spreekt enkel zijn twijfel uit over de juistheid van mijn bericht.
chayiaphum,
Voordat wij in een Babylonische spraakverwarring verzeilen, ik twijfel niet aan de oprechtheid van je bericht.
Daar is ook geen enkele reden toe.
Als die indruk is ontstaan dan bied ik je daarvoor mijn excuus aan.
Ik twijfel alleen of het SSO kantoor in Korat pas zelf de "Bewijs van in leven zijn" formulieren naar Nederland zendt ná het bezoek van genoemde dame oktober 2010 aan SVB vestiging Roermond.
Ik vermoed dat het SSO kantoor Korat dat al eerder deed, gelijk met alle SSO vestigingen.
De SSO kantoren worden immers aangestuurd door het hoofdkantoor in Bangkok.

Resumerend;
De twijfel heeft betrekking op de werkwijze van het Korat kantoor, niet op jouw weergave van hoe het kantoor werkt. 8-)

dutch
Expat
Expat

#146 Bericht door dutch » zaterdag 08 januari 2011, 04:24

Ik was een van de allereerste klanten bij de SSO in Korat.
Nou ja.....niet echt klant ,maar ik ging erheen om poolshoogte te nemen en daarvan te berichten aan de plaatselijke Nederlandse kolonie op het plaatselijk forum.
Het allereerste begin was echt een ramp en het was een dermate warboel dat ik er zelfs nog geen briefje van 20 zou achterlaten,laat staan mijn "belangrijke" papieren.De verantwoordelijke bij de SSO was zeer verheugd bij het aanbod omzelf maar te versturen.Toen ik er ECHT met mijn papieren kwam was ik (nog niet) van mening veranderd en werd ook op mijn verzoek om het zelf maar te versturen,positief gereageerd.
De laatste keer en dat heb ik ook gerapporteerd,was de hele aanpak wat meer professionaal.Het buro was keurig opgeruimd en er leek zelfs enige orde te heersen (dat was eerder absoluut niet het geval).
Toch werd op mijn verzoek om zelf te posten,wederom positief geantwoord en ik weet van menig ander die dat eensgelijks doet.
Mijn pijnpunt zit hem in MIJN verantwoording voor iets wat een ander zou moeten doen.
Nu gaat het per post (door mij verzorgd) en ik email naar SVB of de post is gearriveerd(daarmede ligt meteen vast dat ik actie heb ondernomen) en ik krijg meestal binnen 2 dagen netjes antwoord.
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”