en IS staat volgens sommige niet voor ISLAMITISCHE staat

blijf maar lekker de kop in het zand steken en thee drinken......
Inderdaad denk ik dat de eerst komende verkiezingen deze brulapen ( ook jij mr bontje) de meerderheid krijgen, maar gelukkig niet voor lang, want oplossingen bieden jullie met je oordelen over anderen totaal niet. Alleen maar schreeuwen hoe slecht het allemaal is en dan zondebokken zoeken gebeurt ook al eeuwen. Toch jammer dat de mensen die zo denken, dom geboren zijn en NOOiT iets hebben geleerd van het verleden.bontje schreef:Ruud denk je nu echt dat familie van de slachtoffers van gisteren en van de toekomstige slachtoffers begip op kunnen brengen voor jou standpunt dat het maar een minderheid is die zoiets doet????? Ik denk er precies het zelfde over als dutch....En gelukkig denkt de overgrote meerderheid er inmiddels zo over.....De eerstkomende verkiezingen zullen het gaan uitwijzen....Ruud voor jou is het zo makkenlijk oordelen op 10,000km afstand.
Klopt IS is overal en dat voorkom je niet door bijv.geen vluchtelingen meer toe te laten denk ik.IS aanhang kan ook jouw of mijn buurman zijn of een collega of...of..Dit is en wordt gewoon een smerige oorlog wat IS nu doet zoals in Parijs en tzt misschien ook elders in Europa. Hoe te voorkomen weet ik niet maar wat Nederland betreft zou ik alles en iedereen die sympathie voor IS hebben oppakken en bij bijv. bezit van middelen om aanslagen te plegen direct elimineren. Dat mag hier uiteraard niet en dat vindt ik dan weer jammer in dit soort gevallen als het echt aantoonbaar is dat ze bijv. aanslagen oid willen plegen.serpay schreef:maar vandaag of morgen kan het ook hier gebeuren IS is overal.
en IS staat volgens sommige niet voor ISLAMITISCHE staat![]()
![]()
blijf maar lekker de kop in het zand steken en thee drinken......
Woorden.Lammert de Haan schreef:Ik weet het: het onderstaande bericht hoort niet thuis in dit overwegend rechts-extremistische topic. Hier moet het gaan om 'links-Europa met bloed aan hun handen', zoals ik al las.
IS doet een eerste zet. Gevolg: in een groot deel van de westerse wereld treedt een verlammende angst en onderlinge verdeeldheid en zelfs haat op en zij vernietigt zichzelf, maar dan van binnen uit. "Zaai haat en verdeeldheid bij je tegenstanders en je hebt de strijd gewonnen en je doel bereikt".
En toch plaats ik het bericht.
Verslagenheid Nederlandse moslims, morgen demonstratie
Grote moslimsorganisaties en veel Nederlandse moslims persoonlijk betuigen hun steun aan het Franse volk en veroordelen de aanslagen scherp. In Amsterdam zullen moskeeën en synagogen morgen samen stilstaan bij het geweld.
"De Nederlandse moslimgemeenschap is intens verdrietig en voelt zich dan ook verbonden met alle slachtoffers en het Franse volk", zegt het Contactorgaan Moslims en Overheid. Het CMO noemt het 'barbaarse, laffe, onmenselijke terreuraanslagen tegen de Franse samenleving en in feite de gehele mensheid'.
Strijd tegen terrorisme
De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) is geschokt en roept op samen een vuist te maken tegen terreur en extremisme. Ook de islamitische stichting as-Soennah in Den Haag veroordeelt de aanslagen.
De stichting roept de Nederlandse politie en overheidsinstanties op niet ongenuanceerd en hard op te treden tegen moslims. "Moslims moeten niet het gevoel krijgen dat ze allemaal verdacht zijn en dat er op onheuse wijze inbreuk wordt gemaakt op hun rechten en privacy. Zij moeten juist het gevoel krijgen dat ze onderdeel van de samenleving zijn en als een bondgenoot worden behandeld in de strijd tegen terrorisme."
Moslims en joden
Morgen staan Amsterdamse moskeeën en synagogen gezamenlijk stil bij de aanslagen, zegt burgemeester Eberhard van der Laan bij Pauw. Ze maken samen een tocht door de pijp. Die tocht stond al gepland en zou gaan over de verhalen van vluchtelingen en migranten, maar door de 'grimmige actualiteit van dit weekend' is het programma aangepast.
"Dit weekend is aan al onze verhalen een zwarte pagina toegevoegd", zeggen de initiatiefnemers vanuit joodse en islamitische organisaties. "Het drama in Parijs maakt eens te meer duidelijk hoe belangrijk het is om de communicatie en de solidariteit tussen bevolkingsgroepen te bewaken, uit te dragen en te intensiveren. Want wij laten ons door terroristen in andere landen niet uit elkaar spelen. Juist in een situatie als deze bewijst het veiligheidspact tussen diverse religieuze en culturele organisaties zijn grote waarde."
RTL Nieuws/ ANP
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... monstratie
Die 'onheuse wijze' vinden ze terecht en gebruiken ze - moslims en joden - wel voor alle mensen met een xy-chromosoom."Moslims moeten niet het gevoel krijgen dat ze allemaal verdacht zijn en dat er op onheuse wijze inbreuk wordt gemaakt op hun rechten en privacy.
Een heel goed streven maar als dat betekend dat we terug moeten naar 1900 als vrouw zeg ik 'nee'.Want wij laten ons door terroristen in andere landen niet uit elkaar spelen.
Ware woorden, GardenGardensafari schreef:Sommigen geven nu aan dat het de schuld is van DE islam of DE moslims. Die lijken te vergeten dat een groot deel van de vluchtelingen die naar Europa trekken op de vlucht is voor dezelfde gekken die voor deze aanslagen verantwoordelijk lijken (IS e.d.). Toen de IRA in Noord-Ierland dood en verderf zaaide zeiden we ook niet dat DE katholieken bommen gooiden. Neemt niet weg dat de terreur van dit soort groepen veel groter is dan in het verleden met kleine terreurcellen het geval was. Omdat IS een soort staat is geworden, is in hun geval sprake van staatsterreur, waarbij ze zich niet beperken tot alleen binnenlandse terreur. Alle landen hebben zich ook min of meer verenigd tegen IS, maar de wereldpolitiek maakt de bestrijding uiterst ingewikkeld, zoals de kwestie Assad en zelfs het Palestijns-Israëlische conflict. En dan zijn er nog diverse stromingen binnen de Islam. Dat alles maakt echt eensgezind optreden moeilijk. Met dit soort aanslagen zullen we voorlopig moeten blijven leven, net als met de gekken en fanatici die erachter zitten.