Geldstroom
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: Geldstroom
Amerika niet en ook Europa zeker niet. Daar wordt alleen de oude biljetten vervangen. De ECB, de opdrachtgever is autonoom in het monetaire beleid. Zij drukt geen geld bij. Dat zou alleen inflatie pleveren en de inflatie in de euro-landen is erg laag.
Buiten Amerika zijn er veel meer dollars dan in Amerika zelf. Dat komt omdat de dollar een wereldbetaalmiddel is. Alleen al het bijdrukken van verloren gegane biljetten is een al heidens werk.
Ik weet dat er een Nederland een drukkerij was, die valse dollars drukten. De politie kwam er achter en een paar miljoen dollar werd in beslag genomen.
Trots belde de politie de FBI-man in Frankfurt, die over valse dollars ging. Nou dat gesprek duurde erg kort. Die FBI-man was helemaal niet onder de indruk van de paar miljoen valse dollars. "Maar er maar behang van. Ik wil ze niet hebben. Als je over een getal van minimaal 2 cijfers heb, in miljoenen, wil ik nog wel even kijken of ik wat kan doen".
Per jaar zijn er heel wat valse dollars in omloop, maar niemand maakt zich daar druk om. In Zimbabwe, ja, daar draaide de geldpers constant. Maar daar was de inflatie dan ook erg groot. In duizenden procenten.
En in deze tijd is er virtueel geld. Dat bestaat alleen uit cijfers in een computer. Dat virtueel geld kan wel omgetoverd worden in echt geld.
Buiten Amerika zijn er veel meer dollars dan in Amerika zelf. Dat komt omdat de dollar een wereldbetaalmiddel is. Alleen al het bijdrukken van verloren gegane biljetten is een al heidens werk.
Ik weet dat er een Nederland een drukkerij was, die valse dollars drukten. De politie kwam er achter en een paar miljoen dollar werd in beslag genomen.
Trots belde de politie de FBI-man in Frankfurt, die over valse dollars ging. Nou dat gesprek duurde erg kort. Die FBI-man was helemaal niet onder de indruk van de paar miljoen valse dollars. "Maar er maar behang van. Ik wil ze niet hebben. Als je over een getal van minimaal 2 cijfers heb, in miljoenen, wil ik nog wel even kijken of ik wat kan doen".
Per jaar zijn er heel wat valse dollars in omloop, maar niemand maakt zich daar druk om. In Zimbabwe, ja, daar draaide de geldpers constant. Maar daar was de inflatie dan ook erg groot. In duizenden procenten.
En in deze tijd is er virtueel geld. Dat bestaat alleen uit cijfers in een computer. Dat virtueel geld kan wel omgetoverd worden in echt geld.
- Pieter
- Volwaardig lid
Jarenlang zijn de meeste valse dollars volgens de geruchten in noord korea gedruktprinten44 schreef:
maar die zijn van zo'n goede kwaliteit dat velen denken dat het de CIA zelf is die die dollars hebben gedrukt om aan wat extra inkomsten te komen
voor wat duistere zaakjes zonder welll
Pieter
-
- Volwaardig lid
Goed valsemunterij plegen is erg moeilijk. Je moet wel topkwaliteit maken wil je niet door de mand vallen.
In Thailand waren ooit valse briefjes van 1.000 baht in omloop maar ik hoor er niks meer van. Waar je ook nooit meer iets van hoort is van die Belg die in Laos levenslang heeft gekregen voor het namaken van briefjes van 5.000 kip.
In Thailand waren ooit valse briefjes van 1.000 baht in omloop maar ik hoor er niks meer van. Waar je ook nooit meer iets van hoort is van die Belg die in Laos levenslang heeft gekregen voor het namaken van briefjes van 5.000 kip.
-
- Volwaardig lid
Dat bijdrukken van dollars en euro's is uitsluitend, zols jij zegt, om de oude verloren gegane en wegens slijtage ingenomen biljetten te vervangen. Maar virtueel worden er biljoenen per jaar gecreëerd. Voornamelijk in Amerika, maar in Europa kunnen zij er de laatste jaren ook wat van. De smoes is dan altijd om de economie te stimuleren. Maar de echte reden is gewoon het grootkapitaal nog rijker te maken, want dit virtuele gecreëerde geld stroomt allemaal naar het grootkapital toe. Dit alles is nodig om tegenwicht aan de zeer sterk opkomende Chinese en Indiase economie te geven. Het Westen was altijd 'heer en meester' op het financiële vlak in de wereld. Dit nu wordt ernstig bedreigd door de twee genoemde economische machtsblokken.printen44 schreef:Amerika niet en ook Europa zeker niet. Daar wordt alleen de oude biljetten vervangen. De ECB, de opdrachtgever is autonoom in het monetaire beleid. Zij drukt geen geld bij. Dat zou alleen inflatie pleveren en de inflatie in de euro-landen is erg laag.
Deze potentiële bron van gigantische inflatie, welke boven de markt hangt, is juist één van de grootste zorgen van de financiële wereld.
Vandaar.......
Laatst gewijzigd door SiamTon op zondag 26 augustus 2012, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
-
- komt net kijken
Weet je het wel zeker driverdriver schreef:ik heb daar weinig last van en dat blijft zo.Mijn geldstroom gaat meestal naar motorzakenSiamTon schreef:Voorop gesteld, ik heb nog nooit een relatie gehad met een Thaise. Dus heb ik geen ervaring hiermee.
Maar wat mij opvalt bij een relatie tussen een 'farang' en een Thaise is, dat er vrijal altijd gedurende de relatie per saldo een geldstroom is van de 'farang' naar de Thaise en/of haar familie toe. Ik vraag mij af waarom.![]()
gr driver
-
- Volwaardig lid
Denk het wel Henk, inmiddels voor Suk ook een complete motor outfit gekocht en vorige week nog een andere motor van 2 jaar oud met 3100 km op de teller dus de motordealer ook weer happy met onshenk biesenbeek schreef:Weet je het wel zeker driverdriver schreef:ik heb daar weinig last van en dat blijft zo.Mijn geldstroom gaat meestal naar motorzakenSiamTon schreef:Voorop gesteld, ik heb nog nooit een relatie gehad met een Thaise. Dus heb ik geen ervaring hiermee.
Maar wat mij opvalt bij een relatie tussen een 'farang' en een Thaise is, dat er vrijal altijd gedurende de relatie per saldo een geldstroom is van de 'farang' naar de Thaise en/of haar familie toe. Ik vraag mij af waarom.![]()
gr driver

gr driver/Arie
ps..alles okee met jullie ?
- Jim
- Volwaardig lid
daar gaat de geldstroom toch aardig van farang naar thaidriver schreef: inmiddels voor Suk ook een complete motor outfit gekocht

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Als je het zo ziet wel ja alleen gaat het geld in dit geval naar de motorzaak , Ik bedoel met de geldstroom meer geld van hier ri Thailand terwijl ik hier zit.Jim schreef:daar gaat de geldstroom toch aardig van farang naar thaidriver schreef: inmiddels voor Suk ook een complete motor outfit gekocht![]()
Suk werkt ook dus er gaat ook een geldstroom van de Thaise naar de farang hier af en toe

gr driver
-
- Volwaardig lid
De geldstroom loopt over het algemeen gelijk met de zaadstroom,
van Falang naar Thai.
En zolang beide partijen er happy mee zijn is daar niets mis mee, toch?
van Falang naar Thai.
-
- Volwaardig lid
"...De geldstroom loopt over het algemeen gelijk met de zaadstroom, van Falang naar Thai...."
Dat kan haast niet kloppen gezien het beperkte aantal items hier over DNA.
Ik denk dat er veel gebruik wordt gemaakt van rubberen omhulsels die daarna in het ronde archief worden gedeponeerd. Inclusief het 'kwakje'.
Dat kan haast niet kloppen gezien het beperkte aantal items hier over DNA.
Ik denk dat er veel gebruik wordt gemaakt van rubberen omhulsels die daarna in het ronde archief worden gedeponeerd. Inclusief het 'kwakje'.

-
- Volwaardig lid
Dat gaat niet altijd op...Duncan schreef:De geldstroom loopt over het algemeen gelijk met de zaadstroom,
van Falang naar Thai.
Vijf, zes jaar heeft het geduurd, maar vandaag zijn de goudzoekers ook bij mij aangekomen. Brutaal als ze zijn proberen ze je goud gewoon via de voordeur te roven. Mijn vrouw, Oh, is een absolute Facebook-aanhanger, voor haar is het een geloof dat ze trouwer is dan het Boeddhisme. Als Facebook failliet gaat, dan zal het ziekenhuis opname worden voor mijn vrouw en verplicht afkicken. Facebook is uiterst belangrijk voor haar, op korte afstand gevolgd door haar Keynesiaanse instelling om de economie te stimuleren door donatie aan diverse websites, met wel klinkende namen als Wehkamp, Esprit, Zalando, etc.
Aangezien je als Facebook-gelovige, altijd wat te doen moet hebben, heb je dus ook nogal wat vage contacten, zoals een nichtje, waarvan je de leeftijd niet eens kent. Normaal sturen de twee facebookers elkaar geen berichten, maar vandaag was er verandering. Voor school had nichtje toch wel wat extra les materiaal nodig, maar haar moeder had geen geld hiervoor. Er worden ook geen doekjes omgewonden, maar het wordt gewoon gelijk voor de voeten gegooid: "Ik heb een iPad nodig, want zonder dat kom je niet van school af met een diploma."
Vreemd genoeg schiet mijn vrouw het idee niet gelijk af, maar overlegt bij mijn afwezigheid met een vriendin en deze vindt het onzin dat een iPad een must is. Aldus wordt nichtje geïnformeerd, waarop ze reageert dat ze het met een iPod ook wel zal redden.....
Bij mijn thuiskomst was het hele gebeuren uiteraard al besproken met de hele vriendenclub, behalve met mij, "de goudader". Zelf hebben we helemaal niks geen i-producten en dan gaan we het voor nichtje wel kopen? en daar moeten we eerst nog over spreken met vrienden alvorens we nee zeggen? Ik zal wel gek zijn.
Ik kan foeteren wat ik wil, maar volgens mijn vrouw zal ik ervan nu als Farang niet langer aan ontkomen. Je krijgt me niet snel boos, maar met dit soort onzin gaat het snel. Waarschijnlijk zal ik het komend half jaar wel een in en intriest verhaal te horen krijgen, als tweede poging om toch maar wat van die goudader weg te krijgen.
- -
-
- Volwaardig lid
Ik heb mijn dame attent gemaakt op de lage euro en dat ik meer dan 10% inkomen daaraan heb ingeleverd. Dat wordt niet opgepakt....
Ik heb haar laten zien wat oma en kleinjunior kosten en dat snapt ze wel maar vindt ze normaal....
Ik heb haar gevraagd waarom haar twee jongere broers niet wat betalen voor oma maar dat is niet normaal want zij is de oudste thuis....
Ik heb gevraagd waarom de pa van kleinjunior niet wat dokt maar die heeft geen geld....
Toen heb ik aangekondigd dat extra uitgaven van haar budget afgaan......
En ineens was daar het licht.....wat niet wil zeggen dat ze het niet nog eens op de agenda zal zetten.
50 K per maand en geen satang meer en daar moeten we het mee doen en als dat niet kan moeten we ons schamen...
En IK beslis over extra uitgaven, ik alleen. Want ik ben de enige die geld binnenbrengt. Dan maar een zuur smoel.
Ik heb haar laten zien wat oma en kleinjunior kosten en dat snapt ze wel maar vindt ze normaal....
Ik heb haar gevraagd waarom haar twee jongere broers niet wat betalen voor oma maar dat is niet normaal want zij is de oudste thuis....
Ik heb gevraagd waarom de pa van kleinjunior niet wat dokt maar die heeft geen geld....
Toen heb ik aangekondigd dat extra uitgaven van haar budget afgaan......
En ineens was daar het licht.....wat niet wil zeggen dat ze het niet nog eens op de agenda zal zetten.
50 K per maand en geen satang meer en daar moeten we het mee doen en als dat niet kan moeten we ons schamen...
En IK beslis over extra uitgaven, ik alleen. Want ik ben de enige die geld binnenbrengt. Dan maar een zuur smoel.
- vleespet
- Volwaardig lid
een herkenbaar verhaal,wij hebben ook zoiets meegemaakt,nichtje moest een laptop,toen mijn vrouw voorstelde om die te verdienen met wat schilderwerk aan ons huis was de laptop niet meer nodig.Wereldvreemd schreef:Dat gaat niet altijd op...Duncan schreef:De geldstroom loopt over het algemeen gelijk met de zaadstroom,
van Falang naar Thai.
Vijf, zes jaar heeft het geduurd, maar vandaag zijn de goudzoekers ook bij mij aangekomen. Brutaal als ze zijn proberen ze je goud gewoon via de voordeur te roven. Mijn vrouw, Oh, is een absolute Facebook-aanhanger, voor haar is het een geloof dat ze trouwer is dan het Boeddhisme. Als Facebook failliet gaat, dan zal het ziekenhuis opname worden voor mijn vrouw en verplicht afkicken. Facebook is uiterst belangrijk voor haar, op korte afstand gevolgd door haar Keynesiaanse instelling om de economie te stimuleren door donatie aan diverse websites, met wel klinkende namen als Wehkamp, Esprit, Zalando, etc.
Aangezien je als Facebook-gelovige, altijd wat te doen moet hebben, heb je dus ook nogal wat vage contacten, zoals een nichtje, waarvan je de leeftijd niet eens kent. Normaal sturen de twee facebookers elkaar geen berichten, maar vandaag was er verandering. Voor school had nichtje toch wel wat extra les materiaal nodig, maar haar moeder had geen geld hiervoor. Er worden ook geen doekjes omgewonden, maar het wordt gewoon gelijk voor de voeten gegooid: "Ik heb een iPad nodig, want zonder dat kom je niet van school af met een diploma."
Vreemd genoeg schiet mijn vrouw het idee niet gelijk af, maar overlegt bij mijn afwezigheid met een vriendin en deze vindt het onzin dat een iPad een must is. Aldus wordt nichtje geïnformeerd, waarop ze reageert dat ze het met een iPod ook wel zal redden.....
Bij mijn thuiskomst was het hele gebeuren uiteraard al besproken met de hele vriendenclub, behalve met mij, "de goudader". Zelf hebben we helemaal niks geen i-producten en dan gaan we het voor nichtje wel kopen? en daar moeten we eerst nog over spreken met vrienden alvorens we nee zeggen? Ik zal wel gek zijn.
Ik kan foeteren wat ik wil, maar volgens mijn vrouw zal ik ervan nu als Farang niet langer aan ontkomen. Je krijgt me niet snel boos, maar met dit soort onzin gaat het snel. Waarschijnlijk zal ik het komend half jaar wel een in en intriest verhaal te horen krijgen, als tweede poging om toch maar wat van die goudader weg te krijgen.
Werkt prima,de thaise jeugd heeft een klusjes allergie

iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau
-
- komt net kijken
Tja en nu nog met pakken alimentatie, noemen ze emantiepatie, zakken vullen is de remedieHenk Korat schreef:Dat valt mij in Nederland ook zo op.![]()
![]()
-
- Volwaardig lid
ja nu ik lees het al zal bij iedere thai falang relatie wel gebeuren dat lees ik al.
nu had een tijd terug ook iets vrouw gezicht als oor wurm en niks zeggen.
zie ik haar haar spaarpot zo steenen varken kapot slaan wat ga jij doen
is het geld op ?
nee maar mijn moeder belde en is ongerust want mijn broertje en zijn vrouw
hebben geld nodig o waar voor om rekeningen te betalen o
hij werkt toch ja maar verdient niet genoeg .
maar ik wist dat zij mij vertelde een tijd er voor dat die met vrienden op stap
ging drinken ok. en nu wil ik hem geld geven van mij o ja want ze durven niet
om geld te vragen aan jou o nu als hij in de kroeg zit en schulden maakt niet
mij probleem .ok even later ik zeg wat hebben ze nodig een klein bedrag ok
wil hem het lenen maar dan zo dat hij je ouders terug betaald nu moeders
gebeld en ik stuur maandelijks geld voor het onderhouden van de rubberbomen
en hou het hier op in .ok moeders kon weer slapen en broertje lief denk ook blij.
dus op deze manier heb ik het gedaan en niet zo ook goed dan geen geld.
onderhoud zijn zus en dochter en zij verdient zelf wat .
maar is soms moeilijk zij begrijpt het ook bij de falang groeit het geld niet aan de boom
heb het geprobeerd in de tuin maar niets geeft geen vruchten ( bankbiljeten )
nu had een tijd terug ook iets vrouw gezicht als oor wurm en niks zeggen.
zie ik haar haar spaarpot zo steenen varken kapot slaan wat ga jij doen
is het geld op ?
nee maar mijn moeder belde en is ongerust want mijn broertje en zijn vrouw
hebben geld nodig o waar voor om rekeningen te betalen o
hij werkt toch ja maar verdient niet genoeg .
maar ik wist dat zij mij vertelde een tijd er voor dat die met vrienden op stap
ging drinken ok. en nu wil ik hem geld geven van mij o ja want ze durven niet
om geld te vragen aan jou o nu als hij in de kroeg zit en schulden maakt niet
mij probleem .ok even later ik zeg wat hebben ze nodig een klein bedrag ok
wil hem het lenen maar dan zo dat hij je ouders terug betaald nu moeders
gebeld en ik stuur maandelijks geld voor het onderhouden van de rubberbomen
en hou het hier op in .ok moeders kon weer slapen en broertje lief denk ook blij.
dus op deze manier heb ik het gedaan en niet zo ook goed dan geen geld.
onderhoud zijn zus en dochter en zij verdient zelf wat .
maar is soms moeilijk zij begrijpt het ook bij de falang groeit het geld niet aan de boom
heb het geprobeerd in de tuin maar niets geeft geen vruchten ( bankbiljeten )