Politicoloog over de kandidaten van de PVV

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#121 Bericht door Gardensafari » woensdag 16 februari 2011, 17:50

greenthaiway schreef:
printen44 schreef: De VVD blijft de partij van "Halen, Hebben en Houden".
Dat is bekend bij iedereen...
Geen VVD-er kan het ontkennen :mrgreen:
Zó off-topic is de posting van "printen44" niet naar mijn mening, de VVD en PVV hebben meer gemeen dan sommige stemmers op deze partij graag zouden willen ;)
Ha, ik ben VVD-er en ontken.
De VVD is een liberale partij.
Ook in economisch opzicht.
Maar ook ethisch, zoals gebleken is bij de behandeling van euthanasie, rechten voor homo's en abortus.

Ach de VVD een partij van halen, hebben en houden noemen is al net zo dom als van de PvdA zeggen dat het de partij is van de uitkeringstrekkers die graag eten uit de grote staatsruif, links en rechts wat zwart bijsnabbelen en uiteindelijk meer te besteden hebben dan Jan Modaal. Of de mensen van GroenLinks betitelen als dagdromers en milieufanaten.
Natuurlijk zitten er onder deVVD-ers mensen die vooral gaan voor het halen en hebben en houden.
Maar ook die vind je in alle partijen.

Daarnaast is de inleidende zin van GreenThayaway een vorm van grove misleiding.
Hij geeft zijn mening, namelijk dat hij denkt dat bij iedereen bekend is dat de VVD de partij is van halen, hebben en houden weer als een feit.
Het is geen feit dat de VVD de partij is van halen, hebben en houden.
Laat staan dat dat bij iedereen bekend is.
Een fundamentele fout als je logisch over iets wilt nadenken of debatteren.

Maar ik laat meneer GreenThailand maar gaarkoken in zijn rode tomatensoep.
Uiteindelijk is het alom bekend dat de roden een gat in de hand hebben en alleen geld kunnen uitgeven ;)
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#122 Bericht door Jim » woensdag 16 februari 2011, 18:20

Gardensafari schreef: Ha, ik ben VVD-er en ontken.
De VVD is een liberale partij.
Ook in economisch opzicht.
Maar ook ethisch, zoals gebleken is bij de behandeling van euthanasie, rechten voor homo's en abortus.
en de winkelstuitingstijdenwet (3x woorwaarde)?
scheiding tussen kerk en staat.. behalve op zondag ;)

en het dan pas na de verkiezingen op de agenda willen zetten, zogenaamd om eoa rapport af te wachten.. tsk tsk..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#123 Bericht door Gardensafari » woensdag 16 februari 2011, 18:50

Jim schreef:
Gardensafari schreef: Ha, ik ben VVD-er en ontken.
De VVD is een liberale partij.
Ook in economisch opzicht.
Maar ook ethisch, zoals gebleken is bij de behandeling van euthanasie, rechten voor homo's en abortus.
en de winkelstuitingstijdenwet (3x woorwaarde)?
scheiding tussen kerk en staat.. behalve op zondag ;)

en het dan pas na de verkiezingen op de agenda willen zetten, zogenaamd om eoa rapport af te wachten.. tsk tsk..
Ach ja, het zijn en blijven politici...
En in Nederland MOETEN partijen nu eenmaal samenwerken.
Vaak tegen heug en meug in.
Daarom vinden we politici vaak nogal onbetrouwbaar.
En vaak zijn ze dat ook :roll:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#124 Bericht door prajak » donderdag 17 februari 2011, 16:27

Zag vanavond op Een Vandaag anti-Wilders filmpjes. Ik heb niet de website bezocht en alles gezien. Wil ik niet zien.

Kind-acteurs ingehuurd die, ervaren als ze zijn, een goed gevoel hadden voor de kamera en voor hun tekst en het bijbehorend gezicht. Die kinderen zijn jonge pro's en die kun je niks kwalijk nemen, ze deden hun werk. Weten wellicht niet eens van de hoed en de rand.

Maar ik miste de argumenten ! Het was veel geschreeuw, weinig wol. "Straten schoon !" Dat durf ik ook te roepen over hondenpoep.

De PVV bestrijdt je niet met deze goedkope rommel. Argumenten ! En dan kunnen de kijkers beslissen. En beslissen die op 2 maart anders: zo is het dan.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#125 Bericht door Gardensafari » donderdag 17 februari 2011, 16:51

Was inderdaad een slecht filmpje met veel geschreeuw en weinig wol.
Misschien dacht men Wilders met zijn eigen wapens te moeten bestrijden?
Dat is dan mislukt.
Dit soort slechte propaganda doet maar één ding: Wilders nog groter maken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#126 Bericht door RuudThai » donderdag 17 februari 2011, 17:54

De nieuwe Politieke Barometer: de gedoogcoalitie jojo't wat op en neer, vorige week 79, nu weer 77:

PVV en SP beginnen campagne goed

De campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen is in volle gang. Hiervan lijken met name de PVV en de SP te profiteren. De PVV presenteerde haar nieuwe lijsttrekker voor de Eerste Kamer Machiel de Graaf, en Emile Roemer deed het goed in het lijsttrekkerdebat onder leiding van Pauw en Witteman woensdagavond. Beide partijen stijgen twee zetels in de Politieke Barometer en komen respectievelijk uit op 27 en 16 zetels.

De winst van de PVV lijkt met name ten koste te gaan van de VVD. De partij van premier Rutte daalt drie zetels en komt uit op 34. Het CDA komt uit op 16 zetels, waarmee de coalitie van VVD, CDA en PVV deze week uitkomt op 77 zetels, nog maar net een Kamermeerderheid.

Zie voor de complete peiling:
http://www.synovate.nl/content.asp?targetid=621

Of de gedoogcoalitie voldoende stemmen weet te behalen op 2 maart om in mei een meerderheid in de Eerste Kamer te verkrijgen blijft dus een ongewisse zaak.
Het houdt de spanning erin! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#127 Bericht door Jim » donderdag 17 februari 2011, 19:31

prajak schreef:Zag vanavond op Een Vandaag anti-Wilders filmpjes. Ik heb niet de website bezocht en alles gezien. Wil ik niet zien.

(..)

Het was veel geschreeuw, weinig wol. "Straten schoon !" Dat durf ik ook te roepen over hondenpoep.
Gardensafari schreef:Was inderdaad een slecht filmpje met veel geschreeuw en weinig wol.
deze?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1f14Vb7Z9wU[/youtube]

hebben jullie overgevoelige oortjes want ik vind het geschreeuw wel meevallen :?:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#128 Bericht door Jim » donderdag 17 februari 2011, 19:36

en deze is ook wel erg leuk :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mMuYgfE2wS8[/youtube]
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#129 Bericht door Gardensafari » donderdag 17 februari 2011, 23:20

Die tweede vind ik ook wel aardig, al heeft 'ie de subtiliteit van een loden pijp.
De eerste blijf ik onaangenaam vinden.
Om daarvoor kinderen in te zetten...

In het programma zaten er een aantal achter elkaar en precies wat Prajak ook al opmerkte: geen argumenten. Inspelen op onderbuikgevoelens.
Precies datgene doen wat men Wilders altijd verwijt.
Predikken voor de eigen achterban. De overbekende EO-incestueuze aanpak.
Op zich prima, maar Wilders-aanhangers overtuig je er allerminst mee.

Bovendien dreigt in Nederland nu een situatie te ontstaan als in Amerika: "links" en "rechts" gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
En dat is triest.
Zeker in een land waar coalities nu eenmaal moeten.
In België hetzelfde beeld. Resultaat: wereldkampioen formeren.

Ik vind Wilders een onbehouwen stuk rots.
Maar democratie is democratie: veel mensen zien kennelijk iets in de man.
En die mening moet worden gerespecteerd, zelfs als het om de Tokkies gaat.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#130 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 februari 2011, 05:00

Gardensafari schreef:Die tweede vind ik ook wel aardig, al heeft 'ie de subtiliteit van een loden pijp.
De eerste blijf ik onaangenaam vinden.
Om daarvoor kinderen in te zetten...

In het programma zaten er een aantal achter elkaar en precies wat Prajak ook al opmerkte: geen argumenten. Inspelen op onderbuikgevoelens.
Precies datgene doen wat men Wilders altijd verwijt.
Predikken voor de eigen achterban. De overbekende EO-incestueuze aanpak.
Op zich prima, maar Wilders-aanhangers overtuig je er allerminst mee.

Bovendien dreigt in Nederland nu een situatie te ontstaan als in Amerika: "links" en "rechts" gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
En dat is triest.
Zeker in een land waar coalities nu eenmaal moeten.
In België hetzelfde beeld. Resultaat: wereldkampioen formeren.

Ik vind Wilders een onbehouwen stuk rots.
Maar democratie is democratie: veel mensen zien kennelijk iets in de man.
En die mening moet worden gerespecteerd, zelfs als het om de Tokkies gaat.
Dat mensen wat in Wilders zien is omdat ze moe zijn van de rest,en een verandering wiillen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#131 Bericht door prajak » vrijdag 18 februari 2011, 06:33

Nbreeker, "veel geschreeuw, weinig wol" is een doodgewone Nederlandse uitdrukking en heeft niets met oortjes te maken....

Gardensafari, kinderen inzetten ? Ach, het zijn acteurs. Ze doen wat ze wordt opgedragen. Het gemis aan argumenten vind ik veel erger.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#132 Bericht door RuudThai » vrijdag 18 februari 2011, 06:35

RuudThai schreef:Of de gedoogcoalitie voldoende stemmen weet te behalen op 2 maart om in mei een meerderheid in de Eerste Kamer te verkrijgen blijft dus een ongewisse zaak.
Het houdt de spanning erin! :mrgreen:
Als aanvulling hierop de vertaling naar de samenstelling van de Eerste Kamer:

Volgens peiling geen meerderheid coalitie in Senaat

Uitgegeven: 17 februari 2011 21:08
Laatst gewijzigd: 17 februari 2011 21:08

DEN HAAG - Regeringspartijen VVD en CDA halen samen met de PVV geen meerderheid als er nu verkiezingen zouden zijn voor de Eerste Kamer.

Dat blijkt donderdag uit een peiling van onderzoeksbureau Synovate in opdracht van Nieuwsuur. In de peiling halen VVD (14), PVV (12) en CDA (9) samen 35 zetels, drie te weinig voor een meerderheid.

Vorige week was er in de peiling nog wel een meerderheid voor de coalitie. VVD heeft nu 14 zetels in de Senaat, het CDA 21 en de PVV is nog niet vertegenwoordigd.

In de peiling staat verder de PvdA op 13, de SP op 8, D66 op 6, GroenLinks op 5, de ChristenUnie op 3 en de SGP op 2. De Partij voor de Dieren, de Onafhankelijke Senaatsfractie en nieuwkomer 50PLUS staan op een zetel.

Eerste kamer

Op 2 maart worden Provinciale Staten gekozen. Zij stellen op hun beurt de Eerste Kamer samen. In de peiling heeft Synovate navraag gedaan naar de voorkeuren bij de Statenverkiezingen en die uitslag doorvertaald naar de Senaat.
--------

Dit geeft de recht (niet: rechts)geaarde burger hoop!
Ook met de vermoedelijke 2 zetels voor de SGP, de zwartekousenvriendjes van deze gedoogcoalitie, wordt de meerderheid niet gehaald.
Maar, zoals ik al schreef, het blijft de laatste weken jojo'en met wél of geen meerderheid voor Rutte/Wilders. De veilige marge van een meerderheid van 80 zetels in de 2e Kamer wordt echter al even niet meer gehaald. [|( Het wordt benauwd voor Rutte c.s..... :shock: :lol: :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#133 Bericht door elst99 » vrijdag 18 februari 2011, 09:37

Dit is de wens der gedachten, dat kan de VVD wel is op winst brengen, als men nu al vooruitloopt op de uitslag, kunnen veel mensen wel is gaan stemmen om toch de meerderheid in de 1e kamer te krijgen.
Ik wacht het maar rustig af en speculeer niet, de vorige keer is het ook goed afgelopen!
PVDA en GL redden het niet dit keer, SP zal het niet alleen kunnen en D66 zit toch meer in het midden dan links.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#134 Bericht door prajak » vrijdag 18 februari 2011, 16:03

Ik kreeg vandaag een lesje rekenen bij Een Vandaag. Hoe worden de zetels in de Eerste K verdeeld als de PS gaan stemmen in mei ? Ik zag dat niet ieder statenlid evenveel "waard" is qua stemmen. Het aantal statenleden per provincie is immers gemaximeerd en niet helemaal afhankelijk van het aantal inwoners van een provincie. Zo heeft een statenlid in Zeeland iets van 10.000 stemmen nodig om te worden gekozen en een statenlid in Z-Holland 60.000. Dat aantal kiezers telt mee als ze de Eerste K gaan kiezen. Niet ieder statenlid telt even zwaar mee.

Natuurlijk kent men straks ook een kiesdeler na een ingewikkelde rekenarij en worden er rest"stemmen" overgehouden voor restzetels. De gedoogcoalitie en de PVV zullen proberen met hun reststemmen een zetel te halen en pogen reststemmen van de gereformeerden er bij te nemen, denk ik. Tegen een prijs, zoals we zagen bij de stemming over de openstelling van winkels op zondag. De oppositie zal het zelfde pogen te doen met de dierenpartij en een regionale partij en misschien met de klub van Nagel.

De regeling rond restzetels in de Tweede K is wettelijk strikt en rekenkundig geregeld. In de Eerste K wordt dat onderhandelen. Marchanderen ? Maar dat is iedere coalitie ook.

Ik ben voor het afschaffen van de senaat. Een achterhaald college, daterend uit de tijd dat men bang was dat Jan Rap en zijn maat in de Tweede K niet goed konden nadenken over wat werd besloten. Die tijd is voorbij. Ik zou meer waarde aan het advies van de R van S willen hechten al mogen die nimmer de gekozenen kunnen binden.

Ik zag dat men in Denemarken de provincies heeft afgeschaft en voor bovenprovinciale zaken regio's heeft gemaakt, veel minder in tal dan de provincies. Een goed idee. En doe de waterschappen dan ook maar weg. Ik heb een naar gevoel bij mensen die "ingeland" heten.....

De kiezer heeft nu het woord. En die heeft altijd gelijk.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#135 Bericht door printen44 » vrijdag 18 februari 2011, 16:29

Het is altijd wel leuk om voor de verkiezingen allerlei bespiegelingen te houden over wie nu wel en wie nu niet op winst of verlies staat.

Pas op 3 maart, een dag na de verkiezingen, is precies te zeggen wie er verloren heeft en wie met de winst gaat strijken.

Hoop doet leven, de opiniepeilingen geven aan dat de huidige coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer zal krijgen. Maar of dat ook werkelijkheid zal worden, dat maakt de kiezer uit en niet de opiniepeilers of wij, schrijvers in een aan Thailand gerelateerd forum. Maar het is wel leuk om over politiek te schrijven en zeker als de leden van dit prima forum verschillende politieke stromingen vertegenwoordigd. Dat maakt het lekker boeiend.

Maar om met Prajak te spreken: De kiezer heeft het laatst woord en heeft altijd gelijk.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”