Even wezen kijken.
Het hoofdgebouw ziet er modern en ruim uit. Alles volgens de nieuwste normen en eisen en uiteraard rolstoelvriendelijk.
Ruime moderne Spa afdeling (vele oude bekenden ontmoet

).Medische afdelingen (kliniek vorm) en het werd me nog niet duidelijk of er ook inderdaad een opname/verpleeg afdeling was.De manager vertelde me echter dat men ook een ambulance oproepnummer zal gaan gebruiken (zoals nu bij Bangkok hospital 1719 ) en het lijkt me dat men dan ook wat moet kunnen bieden als men ze (de patiënten) binnen haalt.
*Medische afdeling met behandeling-diagnostiek-check up's- Spa afdeling-Aestehetics & Anti-aging center
*Behuizing. 3 condo torens met een(70m2)- en twee slaapkamer(100m2) mogelijkheden.Alles rolstoelvriendelijk.Heb show condo's,naar ware grootte gebouwd om potentiele cliënten te tonen,bekeken.Ziet er prima uit en de prijzen zijn ook navenant ( 2.8 en 3.2 miljoen baht.
*Recreatie.60% van het terrein heeft groene bestemming.Tuinen-vijvers-meditatie ruimtes-Tai chie-Fitness ruimte-Restaurant-koffiebar-broodjes/cake shop-bankfaciliteiten-postkantoorfaciliteiten.
Bij de appartementen behoort een klein lapje grond (een paar vierkante meters) om zelf groentes te verbouwen e.d.
Indien de condo's allemaal verkocht worden, dan ziet men af van het plaatsen van kleine bungalows annex zwembad.Dat vond ik wat onlogisch klinken maar in alle hectic en drukte van de officiële opening zijn dat nadere vragen voor later.
Ik heb een (Thaise) lijst van 39 artsen waarmede inmiddels contracten zijn afgesloten.Medische samenwerking is er ook met nabij gelegen Suranaree uni kliniek en het op 15 minuten gelegen Bangkok hospital.
Al met al een groots opgezet plan voor de oudere van dagen die,zoals de manager mij vertelde,in steeds grotere mate dergelijke plaatsen zoeken(Of het is de familie die iets dergelijks zoekt?

).
Op maat zorg voor diegene die daar behoefte aan heeft (tijdelijk of definitief).Er is in samenwerking met Bangkok hospital ook een interen verzorgsters opleiding gecreëerd.
Acceptatie van verzekeringen zoals bij Bangkok hospital gebruikelijk.Living Will wordt geaccepteerd.
Er is een,volgens zeggen,soort ballotage politiek teneinde de groene-gezonde-relaxte-etc atmosfeer in stand te houden.
Ga er volgende week naar toe om de Spa afdeling uit te proberen.
Zal de progressie op de voet volgen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan