Levensbewijs SVB

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Levensbewijs SVB

#121 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 15 oktober 2010, 20:06

Duiker schreef:Ik lees in de telegraaf: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7937 ... ord__.html

Blijkbaar is iemand niet blij geworden.

Mogelijk een fraudeur tegen gekomen. :shock: :evil:
Live your dream, don't dream your life.

dutch
Expat
Expat

#122 Bericht door dutch » zaterdag 16 oktober 2010, 01:24

Is niet waar want het is de Telegraaf (maar).
aldus enkelen(?) van onze leden ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#123 Bericht door greenthaiway » zaterdag 16 oktober 2010, 03:57

Arme Telegraaf toch :shock:
Waarom neemt men de Telegraaf toch zo vaak niet al te serieus?
Al die onterechte kritiek door de jaren heen...

Wat heeft men na de oorlog toch tegen deze krant?
Het lijkt wel of veel mensen de krant nog steeds niet mogen, 1940-1945 is toch lang geleden?
Heulen met de mof indertijd, zou dat nog spelen bij vele Nederlanders?
Waarom heeft een verzetskrant als Het Parool-of een Vrij Nederland zoveel minder abonnees?
Als het de grootste krant van Nederland is dan zal het toch wel een goede krant zijn?

Onbegrijpelijk :? :mrgreen:
Ze zijn altijd zo snel, accuraat in hun berichtgeving, de krant leest zo fijn, ze hebben het meestal ook bij het rechte eind ;)
Zó on-partijdig(!) zó zonder SENSATIE zucht, zo'n in grote kring gerespecteerd dagblad ;)
Ik snap er niets van :mrgreen: :evil:

Sommige leden breken graag een lans voor de Telegraaf :?

dutch
Expat
Expat

#124 Bericht door dutch » zaterdag 16 oktober 2010, 04:06

Ik breek een lans voor het in vrijheid lezen (en citeren) van wat ik wil.
Ik heb (in willekeurige volgorde) bij mijn favorieten staan:
De Telegraaf
NRC
Volkskrant
AD

Daar snuffel ik in.
Ik laat me niet graag voor onnozelaar uitmaken door beterweters ;)
Ronald Reagan

RuudThai
Expat
Expat

#125 Bericht door RuudThai » zaterdag 16 oktober 2010, 04:38

dutch schreef:Ik breek een lans voor het in vrijheid lezen (en citeren) van wat ik wil.
Ik heb (in willekeurige volgorde) bij mijn favorieten staan:
De Telegraaf
NRC
Volkskrant
AD

Daar snuffel ik in.
Ik laat me niet graag voor onnozelaar uitmaken door beterweters ;)
Kijk, als er een gewoon nieuwsfeit is zoals deze roofmoord in Indonesië, dan kun je dat net zo goed in de Telegraaf lezen als in iedere andere krant. Die kunnen ze "links" niet in de schoenen schuiven, hoewel, als ze ook maar enigzins een kans daartoe hadden zouden ze dat ongetwijfeld doen. Bij de moord op Pim Fortuyn werd maar al te graag de ongenuanceerde kreet "de kogel kwam van links" door hen omarmd.
Maar de Telegraaf is daarom zo omstreden omdat er bij politieke onderwerpen altijd haat gezaaid wordt tegen links, vaak zeer versluierd tussen de regels door op een geniepige en psychologisch uitgekiende manier, soms ook zeer direct maar net zo onterecht.
En daarmee wordt het nieuws verkracht en daarom kun je die krant niet vertrouwen op z'n zuivere berichtgeving.

Maar lees jij rustig door hoor, de helft van Nederland staat achter dit kabinet en wil bedonderd worden, dus maak je eigen afweging...... ;) :oops: :mrgreen:

RuudThai
Expat
Expat

#126 Bericht door RuudThai » zaterdag 16 oktober 2010, 04:45

Overigens, om weer op het onderwerp terug te komen: deze week kreeg ik een formulier van het UWV waarop ik zelf mocht verklaren nog in leven te zijn, ondertekenen, fotokopietje paspoort erbij en terugsturen.
Kijk, dat is andere koek dan die vervelende SVB en pensioenfondsen die je naar instanties sturen voor een verificatie van hun formulieren.

dutch
Expat
Expat

#127 Bericht door dutch » zaterdag 16 oktober 2010, 04:47

RuudThai schreef:
dutch schreef:;)
.

Maar lees jij rustig door hoor, de helft van Nederland staat achter dit kabinet en wil bedonderd worden, dus maak je eigen afweging...... ;) :oops: :mrgreen:
nogmaals
Ik laat me niet graag voor onnozelaar uitmaken door beterweters
unquote
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid

#128 Bericht door Mart » zaterdag 16 oktober 2010, 07:45

RuudThai schreef: Maar lees jij rustig door hoor, de helft van Nederland staat achter dit kabinet en wil bedonderd worden, dus maak je eigen afweging...... ;) :oops: :mrgreen:
En de andere helft is reeds bedonderd :o

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... e-mens.htm

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... m?rss=true

en
'We hebben te lang met een bord op ons hoofd gelopen met daarop: "Weg met ons".' Hij pleit daarom voor een terugkeer naar de oorspronkelijke waarden van de sociaal-democratie en roept op tot zelfvertrouwen.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... arlijk.htm
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

chaiyaphum
Expat
Expat

#129 Bericht door chaiyaphum » vrijdag 07 januari 2011, 05:47

Opnieuw een poging om terug te keren tot het eigenlijke onderwerp.
Vandaag de SSO te Korat bezocht om hen in staat te stellen te verklaren dat ik nog in leven ben.
De mevrouw, die dit soort zaken hier in Korat behandelt, heeft in oktober j.l. Nederland bezocht en het kantoor van de SVB in Roermond bezocht en een gesprek met het hoofd internationale zaken van de SVB gehad.
Kennelijk een uitvloeisel van dit bezoek is dat het ingevulde formulier niet langer door mij behoeft te worden geretourneerd, doch dat de SSO het formulier naar de SVB zendt.
Het formulier zou vandaag retourgezonden worden.
Op verzoek verstrekte zij mij wel een kopie van het ingevulde en door haar ondertekende formulier.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#130 Bericht door prajak » vrijdag 07 januari 2011, 07:29

Ik wil me daar gaan melden voor mijn AOW in de loop van dit jaar en men kent, althans op de website, mijn burgerservice nummer niet. Het klopt niet zegt men en ik kan toch heus wel lezen op mijn laatste vrijstelling en de laatste belastingaanslag.

Is er iets vanderd ? Ik meen dat dit het oude fiscaal nummer is, met de cijfers xxxx.xx.xxx en het eerste bij mij is een nul dus ik probeerde ook xxx.xx.xxx. Is er iets voor gekomen, achter gekomen, moeten de punten er uit, enfin, wie ?

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#131 Bericht door greenthaiway » vrijdag 07 januari 2011, 07:32

chaiyaphum schreef:Opnieuw een poging om terug te keren tot het eigenlijke onderwerp.
Vandaag de SSO te Korat bezocht om hen in staat te stellen te verklaren dat ik nog in leven ben.
De mevrouw, die dit soort zaken hier in Korat behandelt, heeft in oktober j.l. Nederland bezocht en het kantoor van de SVB in Roermond bezocht en een gesprek met het hoofd internationale zaken van de SVB gehad.
Kennelijk een uitvloeisel van dit bezoek is dat het ingevulde formulier niet langer door mij behoeft te worden geretourneerd, doch dat de SSO het formulier naar de SVB zendt.
Het formulier zou vandaag retourgezonden worden.
Op verzoek verstrekte zij mij wel een kopie van het ingevulde en door haar ondertekende formulier.
Het was al zo dat de SSO de formulieren naar Nederland zendt chaiyaphum, dat is geen nieuws onder de zon.
Tenminste in Udon Thani, m.b.t. Korat kan het een nieuwtje zijn, maar ik betwijfel dat.

jumbo
Expat
Expat

#132 Bericht door jumbo » vrijdag 07 januari 2011, 07:34

prajak schreef:Ik wil me daar gaan melden voor mijn AOW in de loop van dit jaar en men kent, althans op de website, mijn burgerservice nummer niet. Het klopt niet zegt men en ik kan toch heus wel lezen op mijn laatste vrijstelling en de laatste belastingaanslag.

Is er iets vanderd ? Ik meen dat dit het oude fiscaal nummer is, met de cijfers xxxx.xx.xxx en het eerste bij mij is een nul dus ik probeerde ook xxx.xx.xxx. Is er iets voor gekomen, achter gekomen, moeten de punten er uit, enfin, wie ?

punten eruit zou je kunnen proberen omdat die normaliter niet worden herkend
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#133 Bericht door Borowolf » vrijdag 07 januari 2011, 08:06

prajak schreef:Is er iets vanderd ? Ik meen dat dit het oude fiscaal nummer is, met de cijfers xxxx.xx.xxx en het eerste bij mij is een nul dus ik probeerde ook xxx.xx.xxx. Is er iets voor gekomen, achter gekomen, moeten de punten er uit, enfin, wie ?
Op de stukken die ik bij de hand heb (belangrijkste document: het paspoort afgegeven in jul 2009) komen geen punten voor in het burgerservicenummer. Ik begrijp overigens niet waarom je de nul eraf zou moeten halen maar dat komt wellicht omdat ik de website niet ken.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

dutch
Expat
Expat

#134 Bericht door dutch » vrijdag 07 januari 2011, 09:26

Mijn belasting papieren vermelden mijn burgerservice nummer zonder de nul en mijn SVB documenten vermelden altijd de nul.
(het is overigens het oude sofi nummer)
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid

#135 Bericht door Mart » vrijdag 07 januari 2011, 11:26

prajak schreef: Is er iets vanderd ? Ik meen dat dit het oude fiscaal nummer is, met de cijfers xxxx.xx.xxx en het eerste bij mij is een nul dus ik probeerde ook xxx.xx.xxx. Is er iets voor gekomen, achter gekomen, moeten de punten er uit, enfin, wie ?
Mijn voormalig fiscaal nr is ook mijn sofinummer geweest en heet nu BSN-burgersewrvicenummer- en is nog steeds 0xx xxx xxx
Op correspondentie met SVB schrijf ik het nummer met nul aaneengesloten.

greenthaiway schreef:
Het was al zo dat de SSO de formulieren naar Nederland zendt chaiyaphum, dat is geen nieuws onder de zon.
Tenminste in Udon Thani, m.b.t. Korat kan het een nieuwtje zijn, maar ik betwijfel dat.

Ook ik stuur de formulieren naar SSO Kalasin voor afhandeling.
Van de SVB kreeg een email dat mijn formulier niet op tijd binnen was. Na een tegenbericht, kreeg ik wederom een email dat de formulieren wel waren ontvangen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”