Hoera, we kopen ons huis !

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Hoera, we kopen ons huis !

#106 Bericht door nbreeker » dinsdag 26 februari 2013, 05:22

ron schreef:Goedemorgen Nick.

Tegenwoordig "leeft" Paul Vlaanderen ook nog.........

http://www.paulvlaanderen.nl/

Groet,Ron.
Ja ik zie het heb er vroeger bij de distributieradio vaak naar zitten luisteren samen met m'n moeder aangezien ik mijn vader heb verloren toen ik zeven was,we deden altijd spelletjes met kaarten en mens erger je niet,mijn oudste broer zat in Indie,mijn zuster getrouwd en m'n jongste broer was 6 jaar jonger als dat ik was,we gingen soms zo op in ons spel dat m'n moeder wel eens zei,Nico het is 12 uur hup naar bed je moet morgen naar school.
Armoed troef 3 x in de week gebakken uien en tomaten op brood en broeder in de zak ik vond het heerlijk niet wetende dat het was om m'n moeder d'r knip dicht te houden.Kleren van m'n oudste broer maar die was 9 jaar ouder dus het kruis hing tussen m'n knieen,maar ondanks dat toch een voor mijn gevoel een goede jeugd gehad.Bedankt Mam.

Groet Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#107 Bericht door Pieter » dinsdag 26 februari 2013, 05:56

Ben schreef:
nbreeker schreef:
Ik snap ook al die poespas niet,toen wij ons huis kochten heb ik het cash betaald en we zijn toen naar het landoffice gegaan en hebben het huis overgeschreven op mijn vrouw d'r naam zonder 5 cent onder de tafel.Ik heb er niks van op het forum geschreven toendertijd.
Maar dit wordt al ver van te voren aangekondigd als je van de friendschapbrug af wil springen kan ik me voorstellen dat je dat aankondig als je denkt een heldendaad te doen maar zo iets simpels als een huis kopen.

Maar ja iedereen is niet hetzelfde.
Maar in Nong kai gaat het schijnbaar anders lijkt een beetje op Paul Vlaanderen van vroeger iedere dag een episode.
Op naam van je vrouw is een aangelegenheid tussen 2 Thai dat gaat vrij simpel .
Jij mag alleen afstand tekenen van landbezit.
Verder heb je ook niets te zeggen als je alleen dat hebt gedaan.

Nou soms niet hoor. mijn vrouw heeft 4 rechtzittingen nodig gehad en de rechter om de papieren overgeschreven te krijgen
dat omdat tussen de eerste afspraken en de tweede het project in surceance van betaling is en dus niks meer mag doen
(maar wel vrolijk dus papieren tekenen) dus de bank die de grond papieren in onderpand hadden wilden die alleen afgeven
met een garantie en een rechter ... heeft meer dan 9 maanden geduurd.
Voor een heel groot bedrag een hypotheek regelen als je nog geen jaar in thailand bent dat is trouwens niet simpel

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#108 Bericht door Fritsie » dinsdag 26 februari 2013, 06:04

nbreeker schreef:3 x in de week gebakken uien en tomaten op brood
Groet Nick.
Wij noemden dat kattekots vroeger, mag het nog altijd graag eten. Hoort wel een eitje doorheen trouwens. :)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#109 Bericht door prajak » dinsdag 26 februari 2013, 06:08

Een pan gebakken uien, van die grote uien ? Je raakte er van aan de sch... maar het was lekker hoor, met gebakken piepers er bij en bruine bonen. Ik ben een jongen van de gestampte pot, pa weduwnaar, zijn tweede vrouw en zes kinderen dus het was hard werken maar het eten was vers, gezond en veel.

't Is gelukt vandaag. Vanavond verslag.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#110 Bericht door Hua Thale » dinsdag 26 februari 2013, 06:21

Het recept voor diegene die het niet snappen kattekots?
Vergeet de overgebleven aardappelen met karnemelk niet ook lekker.

PRAJAK vergeet geen foto's te nemen of zit je al aan de drank Hoi hoi we hebben een huis
Nou ja de vrouw een beetje meer als wij maar wat maakt het uit. :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hua Thale op dinsdag 26 februari 2013, 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#111 Bericht door Pieter » dinsdag 26 februari 2013, 06:40

prajak schreef:Een pan gebakken uien, van die grote uien ? Je raakte er van aan de sch... maar het was lekker hoor, met gebakken piepers er bij en bruine bonen. Ik ben een jongen van de gestampte pot, pa weduwnaar, zijn tweede vrouw en zes kinderen dus het was hard werken maar het eten was vers, gezond en veel.

't Is gelukt vandaag. Vanavond verslag.
Ik kom uit brabant dus dat was meer reuzel etc.

op brood lekker was ook speculaas op (wiite) brood
en gebakken appelschijfjes met suiker

ik ben geboren in 1959 en toen ik groter werd waren de volgende zaken al "not" done
maar vooral mijn moeder was een liefhebber van:

gebakken varkens hersenen
en niertjes
kippen lever
zure zult
balkenbrei
bloedworst
sprotjes (kleine in zijn geheel gebakken visjes)
paarden hachee

maar die kon ook een komplete indonesische rijsttafel te voorschijn kokerelen

een traditie bij ons was als de r in de maand was 1 maal per week een grote pan zeeuwse mosselen

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#112 Bericht door prajak » dinsdag 26 februari 2013, 06:47

"...niertjes
kippen lever
zure zult
balkenbrei
bloedworst
paarden hachee..."

Genoeg getreiterd, Pieter, zo kan ie wel weer hoor ! :giggle:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#113 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 26 februari 2013, 07:25

prajak schreef:"...niertjes
kippen lever
zure zult
balkenbrei
bloedworst
paarden hachee..."

Genoeg getreiterd, Pieter, zo kan ie wel weer hoor ! :giggle:

Waar blijft dat verslag nou? Je moet zo weer naar bed. ;) :Whistle: :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#114 Bericht door ron » dinsdag 26 februari 2013, 07:33

nbreeker schreef:
ron schreef:Goedemorgen Nick.

Tegenwoordig "leeft" Paul Vlaanderen ook nog.........

http://www.paulvlaanderen.nl/

Groet,Ron.
Ja ik zie het heb er vroeger bij de distributieradio vaak naar zitten luisteren samen met m'n moeder aangezien ik mijn vader heb verloren toen ik zeven was,we deden altijd spelletjes met kaarten en mens erger je niet,mijn oudste broer zat in Indie,mijn zuster getrouwd en m'n jongste broer was 6 jaar jonger als dat ik was,we gingen soms zo op in ons spel dat m'n moeder wel eens zei,Nico het is 12 uur hup naar bed je moet morgen naar school.
Armoed troef 3 x in de week gebakken uien en tomaten op brood en broeder in de zak ik vond het heerlijk niet wetende dat het was om m'n moeder d'r knip dicht te houden.Kleren van m'n oudste broer maar die was 9 jaar ouder dus het kruis hing tussen m'n knieen,maar ondanks dat toch een voor mijn gevoel een goede jeugd gehad.Bedankt Mam.

Groet Nick.
Hoi Nick.

Een voor mij heel herkenbaar stukje,wat jij daar geschreven hebt.
Zou het bijna zelf geschreven kunnen hebben.
Mijn vader was zeeman,dus ook eigenlijk met mijn broer samen door mijn moeder opgevoed.
Ik was 14 maanden dat die "ouwe"mij voor het eerst zag.
Armoede troef,jaja...............maar ik bedank mijn moeder ook voor die fijne tijd.
Al lang overleden helaas,maar toch......!!

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ben
Expat
Expat

#115 Bericht door Ben » dinsdag 26 februari 2013, 09:05

Pieter schreef:
Ben schreef:
nbreeker schreef:
Ik snap ook al die poespas niet,toen wij ons huis kochten heb ik het cash betaald en we zijn toen naar het landoffice gegaan en hebben het huis overgeschreven op mijn vrouw d'r naam zonder 5 cent onder de tafel.Ik heb er niks van op het forum geschreven toendertijd.
Maar dit wordt al ver van te voren aangekondigd als je van de friendschapbrug af wil springen kan ik me voorstellen dat je dat aankondig als je denkt een heldendaad te doen maar zo iets simpels als een huis kopen.

Maar ja iedereen is niet hetzelfde.
Maar in Nong kai gaat het schijnbaar anders lijkt een beetje op Paul Vlaanderen van vroeger iedere dag een episode.
Op naam van je vrouw is een aangelegenheid tussen 2 Thai dat gaat vrij simpel .
Jij mag alleen afstand tekenen van landbezit.
Verder heb je ook niets te zeggen als je alleen dat hebt gedaan.

Nou soms niet hoor. mijn vrouw heeft 4 rechtzittingen nodig gehad en de rechter om de papieren overgeschreven te krijgen
dat omdat tussen de eerste afspraken en de tweede het project in surceance van betaling is en dus niks meer mag doen
(maar wel vrolijk dus papieren tekenen) dus de bank die de grond papieren in onderpand hadden wilden die alleen afgeven
Voor een heel groot bedrag een hypotheek regelen als je nog geen jaar in thailand bent dat is trouwens niet simpel

Pieter
Soms .... ja dat kan gebeuren maar eigenlijk had het landoffice dit moeten weten
maar ook soms slapen die ....... Wat langer in de pauze :happyno:

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#116 Bericht door Pieter » dinsdag 26 februari 2013, 10:07

Ben schreef:
Pieter schreef:
Ben schreef: Nou soms niet hoor. mijn vrouw heeft 4 rechtzittingen nodig gehad en de rechter om de papieren overgeschreven te krijgen

Pieter
Soms .... ja dat kan gebeuren maar eigenlijk had het landoffice dit moeten weten
maar ook soms slapen die ....... Wat langer in de pauze :happyno:
Het lag niet aan het land office maar we hadden een mooi huis gezien en de prijs was na onderhandelen scherp (na bleek achteraf weet ik waarom)
toen waren we een 5 maanden in Thailand
100.000 aanbetaald mits we een hypotheek zouden krijgen
nee dus of wel veel te weinig
daarna terug en bij project zeiden ze wat kan je missen per maand
daarna dus er gaan wonen en het bedrag wat we betaalde ging van de totale som af
we kregen 2 en een half jaar om een hypotheek te regelen
alles was via een advokaat met pampieren enzo goed geregeld en dicht gespijkerd
alleen twee dagen voor we dat dus deden
was zonder dat ze dat vermelden (wat wettelijk dus wel moest) in surrceance gegaan

toen we na een jaar een hypotheek rond hadden ontstonden de "ploblems"
mijn vrouw is ook 3 keer in het state tower op kantoor van de hotemetoot mafia dame gaan praten
en na 4 rechtzitingen dus regelt
Als druk hadden we op een gegeven moment dus maar gestopt met geld geven dus
dat helpt ook misschien

Pieter

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#117 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 26 februari 2013, 11:32

Het uitblijven van het vervolgverhaal kan twee dingen betekenen:

of Prajak ligt laveloos onder tafel vanwege het feestgedruis

of er zijn wat kinken in de bekende Thaise kabel gekomen.

;) :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#118 Bericht door Hua Thale » dinsdag 26 februari 2013, 11:50

Koffer was in het bezemhok neergezet.
Sloten vernieuwd tijdens het tekenen.
Opzouten met die buitenlander :mrgreen:

Flesje Ketel 1 kan natuurlijk ook een goede reden zijn :clap:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#119 Bericht door ron » dinsdag 26 februari 2013, 12:12

Wouter_Udon schreef:Het uitblijven van het vervolgverhaal kan twee dingen betekenen:

of Prajak ligt laveloos onder tafel vanwege het feestgedruis

of er zijn wat kinken in de bekende Thaise kabel gekomen.

;) :giggle:
Er zal toch niet NOG een "vergeten"echtgenoot zijn..........
Tja,het zijn rare jongens (en meiden) die Romei....uhhh Thai.

Afbeelding

Ron. :neus:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#120 Bericht door prajak » dinsdag 26 februari 2013, 15:01

Deel 8 van 10.

Overleg met de advocate. Als nou eens.....de jongste zoon een testament maakt en de hut legateert aan zijn ma, mijn Kai. Dat kan. Hoera.

En ik krijg een geregistreerde lease van 30 jaar met overgang op Kai als ik binnen die 30 jaar dood ga (en dat zal wel...en na dit gedoe helemaal... :mrgreen: ). Kai is na die 30 jaar 83 en echt niemand van de familie gooit haar de hut uit. Alle andere mogelijkheden ? Ik wil er niet aan denken. Après nous le déluge..... Je moet niet te ver over het graf heen willen regeren.

We bellen de eigenaresse met goed bericht: de koop gaat toch door. De advocate maakt de papieren in orde en ik kijk de concepten daarvan nauwkeurig na. Op het kadaster wil men wel eens lastig zijn als het om namen en nummers gaat. Vandaag 26 februari gaan wij naar het kadaster.

Zondagmorgen kwam de jongste zoon aan in Nongkhai, dinsdag heel vroeg komt de eigenaresse van het huis.

En dat is nu dan afgerond. Foei foei, wat een opluchting.

We zijn er heen gegaan, niet met de advocate maar de meneer die hier de schoolbus rijdt heeft al vaker daar zaken gedaan en hij is onze chauffeur als we ver weg moeten en is welbespraakt. Die doet daar het woord.

Nou, een ticket getrokken, nummer EEN, de belasting betaald, de registratie van de lease op het chanoot betaald, uren en uren zitten neuspeuteren want de wachttijden zijn enorm omdat het werktempo aldaar...maar laat ik netjes blijven....daarna naar de bank en het huis betaald.

En nu ligt in mijn kluis het chanoot en het lease-ding en drie kwitanties van belasting, het blauw huisboek moet nog worden bijgewerkt en volgt nog, en ligt er in de koelkast koud voor vanavond een Château Grand Rousseau Bordeaux 2009 AC en die gaan we samen nuttigen. Nou ja, samen...Kai lust geen wijn dus ik zal me moeten opofferen en ik verzoek eenieder morgen niet te vroeg te gaan schrijven....

O, en de jongere zus van de vorige eigenaar blijkt ineens niet meer overleden maar nog wel in het ziekenhuis. Wonderbaarlijk land, dat Thailand.

Wordt morgen vervolgd

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”