Kosten electriciteit, eten & drinken (geen alcohol & roken)

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Kosten electriciteit, eten & drinken (geen alcohol & rok

#106 Bericht door nbreeker » zaterdag 23 februari 2013, 04:52

genesis schreef:Vandaag aangeschaft in de grote shoppingmall van Chiang Mai, waarbij mijn vriendin wel heel kritisch over was (en ze had gelijkop zekere hoogte), maar ze vraagt me wel steeds wat ik gelezen heb heb whahahahaha.

Afbeelding

Maarrrr na de eerste 40 bladzijden gelezen te hebben herkennen we ons zelf er niet in erg in, ende tips die worden gegeven, hebben we eigenlijk vanuit "common sense' (ghegheghe een 'Red flag' waarschuwing uit het boek als je deze term gaat gebruiken :giggle: ) zelf al toegepast.

Maar we zullen er nog vaak om lachen alswel vechten, dan ook waarschijnlijk wel kunnen bevestigen dat sommige tips best wel eens handig kunnen zijn, maar daar moeten we nog meer voorlezen.

Btw links op de achtergrond van het boek de gehuurde motorfiets (Honda CBR 500), het is een 2 pitter, ondanks dat die nieuw is (1600 km op de teller), is dit een 'koffiemolen' zonder veel pit, mag blij zijn als je hier 150 a 160 mee kan halen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat het zat is voor Thailand, maar in Nederland moet je hier niet mee aankomen, word je vriendelijk verzocht het fiestpad op te zoeken :cheesy:

(rij zelf al meer dan 20 jaar motor en mijn houdige fiets heeft 150 pk ;) )

Genesis
Je mag dan een geoefend moterrijder zijn,maar relaxed rijden is er in Thailand niet bij,en doe maar normaal met je snelheid want de situatie inschatten hebben ze hier nog nooit van gehoord,ze gaan hier links en rechtsaf zonder het aan te geven en aan een moterrijder hebben ze maling,de meeste rijbewijzen zijn hier gekocht,al wordt het met die rijscholen die nu hier en daar oprijzen wel iets beter,en sorry hoor Genesis maar de opmerking dat je met een 500 cc twee cylinder wordt verzocht het fietspad op te zoeken in Holland is een beetje stoere taal,het is momenteel zo in Holland dat je bijna al nergens meer te hard kunt rijden de bekeuringen liegen er niet om en met drank op rijden is zogoed als niet meer te doen.
Ik rij zelf al 50 jaar moter dus wat dat betreft kom je net kijken,en nogmaals zoals Prajak zegt doe nu rustig aan voor je het weet steken ze je in de fik en is je nieuwe vriendin gelijk weer weduwe als zij tenminste het ongeluk overleefd.

En dan wordt het hoofdstuk Genesis afgesloten van nu hij kon leuk schrijven maar luisterde voor geen 5 cent.Probeer dat te voorkomen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#107 Bericht door prajak » zondag 24 februari 2013, 06:20

"...dus reacties zoals deze op mijn manier van leven klinken me bekend in de oren..."

Het gaat hier niet om JOUW manier van leven en rijden maar om wat de Thai in het verkeer doet. Die heeft niet geleerd rijgedrag van anderen te 'lezen', dat interesseert hem ook geen zier, een Thai denkt alleen aan zich zelf en hoe hij snel van A naar B komt.

Snelheid inschatten kunnen ze ook niet, oversteken van een kruising (op- en afritten hebben we in mijn regio niet, het zijn allemaal kruisingen, ook op de snelweg) doen ze na een simpele blik terwijl wij 2 of 3 keer kijken om de snelheid te lezen.

Ik zie wel eens mensen een drukke weg oversteken, te voet of met een fiets of brommer. Altijd houden ze het aanstormend verkeer achter zich terwijl ik met het gezicht naar dat verkeer toe kruis.

Nee, JIJ kunt veilig rijden maar je kunt nimmer de Thai inschatten. Dan ga jij op jouw schuif en de Thai schudt het hoofd eens en snapt niet waarom jij niet oplet.

Nog iets. Koeien en waterbuffels kunnen jouw snelheid ook niet inschatten en komen dus onverwacht achter een boom te voorschijn. En dat zijn zo grote beesten dat jij het bij een aanrijding gedaan hebt want je had ze kunnen zien. En denk er aan, dat stopt hard hoor, zo'n beessie....

printen44
Expat
Expat

#108 Bericht door printen44 » zondag 24 februari 2013, 11:12

Prachtig, die naieve kijk op de Super Highway van Thailand, die Genesis heeft. Je treft er van alles aan op die Highway. Spelende kinderen, fietsers, wandelaars, ossenkarren, japanse tractoren, gewone tractoren, auto's die rijden met een snelheid van 30km/u. Vrachtwagen die van baan veranderen omdat ze het leuk vind. Jouw motor in een pakketje, jij een gehaktbal en de vrachtwagen heeft slechts een schrammetje.

Genesis schrijft hoe hij in Nederland met zijn motor reed. Waarschijnlijk weet het nog niet dat Thailand Nederland niet is. Zeker niet in rijgedrag.

Maar Genisis kan onze raadgevingen naast zich neerleggen. Geen probleem. Ook niet voor zijn vriendin, want hij een een prima levensverzekering afgesloten. Zal zijn vriendin hard nodig hebben, als de Genisis op zijn motor razendsnel over de Thaise Super Highway scheurt. [$)

RuudThai
Expat
Expat

#109 Bericht door RuudThai » zondag 24 februari 2013, 11:38

Ik schrijf net bij Foto van de Dag dat ik gisteren naar de Wat van Tat Phanom ben gereden om daar met de halve familie van m'n vrouw de jaarmarkt te bezoeken.
Wat je dan onderweg aan idiote kamikaze-acties ziet van die Thaise brokkenpiloten is met geen pen te beschrijven. Met doodsverachting storten ze zich met hun boerenlaadbakjes van 30 jaar oud, gevuld met 10-20 personen op de verkeerde kant van de weg om toch vooral de file te omzeilen. En komt er dan een auto tegemoet, dan moeten ze er alles aan doen om zich óf tussen de stilstaande file te worstelen, óf ze duiken aan de overkant zo van 1-2-3 in boeddha'snaam de berm in. We hebben slechts 1 omgeklapte pickup gezien, de berm was daar wat dieper.... :o

Op de terugweg was er alleen de 1e 5 kilometer file, daarna splitste de weg zich naar Mukdahan óf naar Sakon Nakhon en kon je dus doorrijden. En dan maken die lui halsbrekende toeren om je in te halen. Terwijl ik op zo'n weg 90 km. aanhoudt zie je ze in je spiegel op je afstormen en tegenligger of niet, ze passeren gewoon. Volgens mij zijn ze zo zat als een aap want dan rij je toch veel verantwoordelijker, zo met veel mensen in je bakkie?

Nee Genesis, als jij zo gaat rijden als je nu denkt, dan wordt het nog eens een keer je Exodus.... :shock:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#110 Bericht door nbreeker » zondag 24 februari 2013, 11:58

printen44 schreef:Prachtig, die naieve kijk op de Super Highway van Thailand, die Genesis heeft. Je treft er van alles aan op die Highway. Spelende kinderen, fietsers, wandelaars, ossenkarren, japanse tractoren, gewone tractoren, auto's die rijden met een snelheid van 30km/u. Vrachtwagen die van baan veranderen omdat ze het leuk vind. Jouw motor in een pakketje, jij een gehaktbal en de vrachtwagen heeft slechts een schrammetje.

Genesis schrijft hoe hij in Nederland met zijn motor reed. Waarschijnlijk weet het nog niet dat Thailand Nederland niet is. Zeker niet in rijgedrag.

Maar Genisis kan onze raadgevingen naast zich neerleggen. Geen probleem. Ook niet voor zijn vriendin, want hij een een prima levensverzekering afgesloten. Zal zijn vriendin hard nodig hebben, als de Genisis op zijn motor razendsnel over de Thaise Super Highway scheurt. [$)
Dus genesis als je met je moter rijdt met je vriendin achterop rij dan beschaafd en matig je snelheid,ga je alleen dan kan je net zo hard rijden als je zelf wilt,ik hoop alleen dat die levensverzekering dan hoog genoeg is want eerst moet je naar het ziekenhuis en doen ze een post mortem voordat de monks je op het karretje leggen en je in de fik steken en ook dat vandaag de dag gaat niet meer voor niks,dan is alles bij elkaar 100.000 niks.Dus als je de goedgemeende raadgevingen naast je neer wilt leggen is dat goed maar zorg dan dat die levensverzekering hoog genoeg is,zodat je vriendin misschien buiten een baby nog wat anders heeft om aan terug te denken dan aan een namaak Simoncelli.

Velen zijn je al voor gegaan naar het hiernamaals die ook dachten ik ben zo'n goede coureur mij gebeurt dat niet.Maar ze gingen wel.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

De Beweerder
Expat
Expat

#111 Bericht door De Beweerder » zondag 24 februari 2013, 15:20

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#112 Bericht door prajak » zondag 24 februari 2013, 15:44

Ja, Genesis, en Nbreeker vergeet ook nog wat.

Als je niet gehuwd bent met haar EN geen testament hebt waarin staat dat de (al dan niet toonbare) resten aan haar mogen worden afgegeven voor het opstoken dan blijf je in de koelkast van het ziekenhuis liggen totdat een bevoegd familielid uit jouw oude land komt om een pootje te zetten. Weet je wat dat kost ?

Maar je ligt wel lekker koel. :mrgreen:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#113 Bericht door genesis » zondag 24 februari 2013, 16:06

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#114 Bericht door prajak » zondag 24 februari 2013, 16:12

Ik krijg die reacties ook al rij ik nooit sneller dan 90 want sneller gaat dat ding niet......

Verantwoord omgaan met die dingen en zorgen dat je geen tekst op jouw rug hebt staan maar dat er ogen in zitten..... :giggle:

Maar een ding is kl... in dit land. Auto's hebben overdag geen licht aan (in de nacht ook vaak niet...). Hebben ze licht aan dan zie je ze in de spiegel eerder opduiken.

printen44
Expat
Expat

#115 Bericht door printen44 » zondag 24 februari 2013, 16:45

genesis schreef::mrgreen:

Deze reacties krijg ik al vanaf mijn 16de :lol:

Maar uiteraard zonder vriendin achterop, leeg stuk snelweg zonder op en afritten, voor een afstand van minder dan een kilometer, ben per slot niet levensmoe, maar gecalculeerde risico's nemen in mijn leven heeft me geen windeieren gelegd en ik geloof niet in 50 jaar stom geluk hebben :Whistle:

Genesis
Een vraagje aan Genesis: Hoeveel kilometer heb je al met je motor in Thailand op de Super Highway gereden?

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#116 Bericht door Gardensafari » zondag 24 februari 2013, 21:59

Als Genesis aan zijn Exodus toe is, ziet hij eindelijk de Openbaringen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#117 Bericht door nbreeker » maandag 25 februari 2013, 02:14

genesis schreef::mrgreen:

Deze reacties krijg ik al vanaf mijn 16de :lol:

Maar uiteraard zonder vriendin achterop, leeg stuk snelweg zonder op en afritten, voor een afstand van minder dan een kilometer, ben per slot niet levensmoe, maar gecalculeerde risico's nemen in mijn leven heeft me geen windeieren gelegd en ik geloof niet in 50 jaar stom geluk hebben :Whistle:

Genesis
Dus vanaf je 16de wordt je al gewaarschuwd voor je rijgedrag,dus ben je al dik 30 jaar een eigenwijs mannetje,nu op een gegeven moment breekt je dat op speciaal hier op de super highway in Thailand.
Goede vraag van Printen hoeveel km je al afgelegd heb op de super highway.

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#118 Bericht door prajak » maandag 25 februari 2013, 02:19

Gardensafari ! Wat lees ik nou aan bijbelkennis....

"..Als Genesis aan zijn Exodus toe is, ziet hij eindelijk de Openbaringen."

Ben je getuige van Jehova ? Niks mis mee hoor: met het juiste orthopedische schoeisel kun je heel oud worden.....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#119 Bericht door Jeanette » maandag 25 februari 2013, 08:18

Niks mis met eigenwijsheid hoor. :mrgreen:

.... eigendomheid daar en tegen .... [|(

[8)

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#120 Bericht door nbreeker » maandag 25 februari 2013, 12:47

genesis schreef:een km of 30, maar zoals eerdervermeld, leeg stuk van een ruime km en geen op en afritten met goed overzicht.

Enne.... een eigenwijs mannetje....... ach dat bepaal ikzelf wel, tot nu toe ben ik happy zoals mijn leven is verlopen, het gaat voor mij om te kwaliteit en niet de kwantiteit. ;)

Genesis
Een stuk van een km zonder op-en afritten waar thai's,honden,buffelo's,en moterfietsen gewoon oversteken zonder te kijken.

Ja en genesis je hebt volkomen gelijk,je moet je ook niets van die ouwe knakkers aantrekken die hier al tig jaren wonen,wat weten die nu van het verkeer in Thailand,je zou het liefst zeggen zoals er in Holland geroepen wordt "Wat weet jij er nou van ouwe"maar een troost mocht je het heden met het hiernamaals verwisselen dan vermelden we je in de "Wall of Fame" om je daarna te vergeten.

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”