Een roep om hulp!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Een roep om hulp!

#106 Bericht door carpediem » woensdag 06 juli 2011, 20:42

off topic geleuter hier plaatsen aub

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 8&t=819782
pluk de dag (carpediem)

joepattaya
Expat
Expat

#107 Bericht door joepattaya » donderdag 07 juli 2011, 02:50

Wat er ook gebeurd.........en hoe het ook afloopt.........ik wacht vol spanning op de topic: "Nederlandse in problemen in Oost Thailand!"

Ik dacht dat ik het lopend voorbeeld van naiviteit was, maar ik heb er een collega bij.

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

#108 Bericht door Renske » zaterdag 09 juli 2011, 11:39

Ticket geboekt.
Ik word opgehaald bij de boot, door zijn broer.
Vergeten na te vragen hoe dat nou precies zit met die 3.000 dollar, maar zal wel communicatie foutje zijn.
:roll: vermoed dat ik hem eerder verkeerd had begrepen, maar daar gaan we het nog wel een keer over hebben.

Zijn broer gaat over zo'n 3 dagen die kant op... snap niet waarom het nu in een keer wel kan.
Maar pon wilde hem spreken (over mij) dus hij gaat. Ik denk dat pon erg omhoog zit.
Ik vermoed dat hij iets zal gaan zeggen in de trant van: dat hij heel erg van mij houd, mij heel erg mist.
Maar het beste gunt voor mij en dat hij dus niet wil dat ik naar Thailand kom voor hem, maar dat ik liever een nieuwe vriend in NL zoek.
Als dit zo is, snap ik zijn punt. Ik herken zijn wanhoop en machteloosheid, die wij eerder al tegen kwamen bij tegenslagen van de IND.
Ik weet, dat dit absoluut niet is wat hij wil, maar het is een feit dat wanneer hij dit zegt het ernstig is.

Maar als ik eerlijk ben, op dit punt is het mij om het even of onze relatie stand houd of niet.
Als hij naar Nederland mag komen, zullen wij gelukkig zijn samen, zo niet, dan zal ik alsnog gelukkig zijn, want ik ben niet meer afhankelijk van hem, daarin. Ik ben mij er bewust van dat ik heus wel weer een man kan vinden waar het net zo goed mee klikt, misschien niet meteen. Maar dat moet geen reden zijn te blijven. Wij hebben echter hoe dan ook een diepe vriendschapsband opgebouwd in de afgelopen 2 jaar. En als vriend zou ik hem nu willen bij staan, want ik weet wanneer hij mij wegduwt dat hij mij het hardste nodig heeft. Dus ik zal er voor hem zijn. Dit heb ik ook met zijn broer besproken en die vroeg mij of hij dit aan pon mocht doorgeven. Graag zelfs ;) met als toevoeging:
dat ik heel erg van hem hou, hem mis en hem vanuit mijn hart bij sta, hem moed geef om met alles om te gaan wat hij op zijn pad tegen komt.

Daarnaast kijk ik er inmiddels ook echt wel naar uit om volgende week die kant op te gaan.
Het zal me goed doen even uit Nederland weg te zijn en alles vanuit een andere hoek te bekijken.
Inmiddels hoef ik niet meer te werken en ik kan mij dus vol richten op de voorbereidingen.
Een van de belangrijke agenda punten daarvoor is ervoor te zorgen dat ik ook daadwerkelijk vakantie kan vieren en ervan kan genieten :D

Ik weet dat velen van jullie het hier niet mee eens zullen zijn. Die gene wil ik vragen negatieve zinloze commentaren maar voor je te houden, als je het er niet mee eens bent, kijk je maar de andere kant op. En anders typ je frustratie maar van je af in dat andere topic.
Mijn keus is gemaakt en ik zou Renske niet zijn, als ik niet achter mijn keus zou staan. Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Groetjes Renske
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#109 Bericht door Jeanette » zaterdag 09 juli 2011, 20:18

Ach meisje, het leven is als borduren terwijl je alleen de achterkant van je borduurwerk mag zien. Je weet nooit precies hoe de voorkant eruit gaan zien. :giggle3: Geniet van je vakantie deze zomer en beslis niks drastisch wat niet meer terug te draaien of achter je te laten is. Je komt heel goed uit je woorden trouwens, mijn complimenten. Heel moeilijk bij gevoelens.

Ik herinner mij uit de tijd dat we, pas getrouwd en maar enkele jaren ervaring in het 21 zijn, wij samen besloten de KVV premie terug te betalen zodat Rob beroeps kon worden. Heel eng om voor het eerst over duizenden te beslissen. Al is de tijd nu anders en sneller.

Maar is het misschien mogelijk dat hij je niet wegduwt nu hij je het hardste nodig heeft maar meer als een popje op een plank opbergt tot hij weer met je kan spelen? Zet je leven niet in de wacht Renske. Ik zie zo weinig verschil tussen de belevingswereld van een verlieft meisje met een 'loverboy' en een verlieft meisje met haar andere helft. Ik bedoel, als je 10 verliefde meisjes hoor praten en 5 ervan zijn met een loverboy dan haal ik die er niet uit. :happyno: Ieder mens blijft altijd een individu ook al ben je nog zo gelukkig samen.

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#110 Bericht door Khemkhaeng » zaterdag 09 juli 2011, 23:13

Renske schreef:Ticket geboekt.
Ik word opgehaald bij de boot, door zijn broer.
Vergeten na te vragen hoe dat nou precies zit met die 3.000 dollar, maar zal wel communicatie foutje zijn.
:roll: vermoed dat ik hem eerder verkeerd had begrepen, maar daar gaan we het nog wel een keer over hebben.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Groetjes Renske
Sorry heb dit topic niet gevolgd zie nu net het bedrag 3000 voorbij komen en dat zal naar alle waarschijnlijkheid het bedrag zijn wat je zult moeten betalen voor de afkoopsom (gewoon corruptiegeld in mijn ogen). Sterkte

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#111 Bericht door Duncan » zondag 10 juli 2011, 01:19

Dit zal me wel een nieuwe * piep * opleveren maar Renske, weet je absoluut voor 200% zeker dat hij in de bak zit?
Voordat je die 3000 dollar gaat rondsinterklazen denk ik dat je het beste als eerste een advocaat in de arm neemt ( of desnoods een prive-speurneus ) die voor jou op onderzoek uitgaat.
Vertrouwen is goed, maar controleren beter...
" trekt "piep*vrij vest aan *. :Whistle:

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

#112 Bericht door Renske » dinsdag 12 juli 2011, 10:39

Bedankt voor jullie bezorgdheid.
Maar ik weet dat pon mij niet als speeltje gebruikt, van zijn familie kan ik dat nog niet zeggen dus moet alsnog oppassen.
Pon heeft mij echter nooit om geld gevraagd en werd zelfs boos als ik het hem aan bood, omdat hij een goeie Thai is.

Qua complottheorieën: In theorie zou zijn familie hem als speeltje kunnen gebruiken om mij geld af te troggelen...
Maar dit zou een hele domme zet zijn, want hiermee verhinderen dat hij mogelijk naar NL kan komen en hier zou hij veel beter kunnen verdienen, dus zou er meer te halen zijn ;). Lijkt mij niet voor de hand liggend, als ik iemand zou willen afpersen... maar goed.

mijn stemming: bloed nerveus.
Ik hou niet van alleen reizen, ben bang voor wat ik daar aantref en als we na alle hindernissen weer samen komen... hoop ik dat het nog net zo goed tussen ons is als voorheen. Verder druk met voorbereidingen en dingen te regelen.

Werkgever hier in NL eindelijk te pakken gekregen, verteld dat pon in gevang zit.
Pon mag nog steeds komen, indien mogelijk vanuit IND en gevang...
Gelukkig.

Gr Renske

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#113 Bericht door Jeanette » dinsdag 12 juli 2011, 11:27

Renske schreef:Bedankt voor jullie bezorgdheid.
Maar ik weet dat pon mij niet als speeltje gebruikt, van zijn familie kan ik dat nog niet zeggen dus moet alsnog oppassen.
Nou nee hoor, zo bedoelde ik 'speeltje' niet. Parner zijn in een andere cultuur is anders dan nu in Nederland. Aan de ene kant lijkt het alsof ze veel meer doen om een vrouw te behagen, aan de andere kant komt het over als of er op belangrijke momenten geen tijd is voor een vrouw. En zeker mogen ze geen zwakheid tonen. Dan krijg je reakties als "later lieverd, dan maak ik alles weer goed". En dan staat jou leven in de wacht tot hij het zijne op orde heeft. En wat ik zo van je lees gun ik je meer. Zelfs het negatieve wegduwen wat hij doet leg jij nog positief uit. Probeer eens niks in of aan te vullen van wat hij zegt.

Jou onderschrift uit 'love shows' opgezocht. Dat .......
Somebody's hurting. Holding it all in
Somebody can't let go of his heart but the truth is
It's painless ......
....geld ook voor jou?

Nou hoeft een leven niet 'pijnloos' te zijn, dat zou saai zijn en dat is jou leven alles behalve denk ik zo. [|(

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

#114 Bericht door Renske » dinsdag 12 juli 2011, 13:00

Jeanette schreef:
Renske schreef:Bedankt voor jullie bezorgdheid.
Nou nee hoor, zo bedoelde ik 'speeltje' niet. Parner zijn in een andere cultuur is anders dan nu in Nederland. Aan de ene kant lijkt het alsof ze veel meer doen om een vrouw te behagen, aan de andere kant komt het over als of er op belangrijke momenten geen tijd is voor een vrouw. En zeker mogen ze geen zwakheid tonen. Dan krijg je reakties als "later lieverd, dan maak ik alles weer goed". En dan staat jou leven in de wacht tot hij het zijne op orde heeft. En wat ik zo van je lees gun ik je meer. Zelfs het negatieve wegduwen wat hij doet leg jij nog positief uit. Probeer eens niks in of aan te vullen van wat hij zegt.

Jou onderschrift uit 'love shows' opgezocht. Dat .......
Somebody's hurting. Holding it all in
Somebody can't let go of his heart but the truth is
It's painless ......
....geld ook voor jou?

Nou hoeft een leven niet 'pijnloos' te zijn, dat zou saai zijn en dat is jou leven alles behalve denk ik zo. [|(

Dit herken ik wel idd. Bedankt dat je me erop wijst.
Ik laat het nog even op me in werken en zie dan of ik er verder iets mee doe.

Gr R

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#115 Bericht door baco101 » dinsdag 12 juli 2011, 14:31

Renske schreef:Qua complottheorieën: In theorie zou zijn familie hem als speeltje kunnen gebruiken om mij geld af te troggelen...
Maar dit zou een hele domme zet zijn, want hiermee verhinderen dat hij mogelijk naar NL kan komen en hier zou hij veel beter kunnen verdienen, dus zou er meer te halen zijn ;). Lijkt mij niet voor de hand liggend, als ik iemand zou willen afpersen... maar goed.
thai hebben een andere logica als wij hebben

Ik wil je een goeie reis wensen en veel suc6
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#116 Bericht door Jeanette » dinsdag 12 juli 2011, 16:20

Renske schreef: Dit herken ik wel idd. Bedankt dat je me erop wijst.
Ik laat het nog even op me in werken en zie dan of ik er verder iets mee doe.

Gr R
Goede reis gewenst. Wanneer vlieg je? Ik ben stikjaloers op je jeugd meisje. :thumbsup:

Het is nu 43 jaar geleden dat ik voor Rob koos. Hij was ook de eerste qua karakter waar ik kinderen van wilde. Toen niet zo beseft hoor en nu niet belangrijk of eigenlijk 'off toppic' voor jou. ;)
groetjes,
Jeanette.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#117 Bericht door baco101 » zondag 31 juli 2011, 11:41

ben wel benieuwd hoe het met renske en haar vriend gaat.

heeft iemand wat gehoord

Akang
Expat
Expat

#118 Bericht door Akang » zondag 31 juli 2011, 17:24

Het gaat heel goed met Renske en haar vriend, heb ze van de week mogen ontvangen in onze bar, hij is vrijgekomen en daar heeft niemand voor hoeven betalen.
Was een deugd hen herenigd te zien!
De rest laat ik aan Renske zelf om te vertellen mocht ze dat willen.
Even the longest journey starts with the first step...

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#119 Bericht door Gardensafari » zondag 31 juli 2011, 19:17

Bedankt voor het nieuws, Akang!
Ben blij dat het goed met ze gaat.
Ach, Renske komt nog wel een keer vertellen op dit forum.
Soms ben ik blij dat ik als oeroude mopperkont ongelijk krijg.

Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#120 Bericht door baco101 » maandag 01 augustus 2011, 07:38

Akang bedankt voor het brengen vh goede nieuws.

we zullen moeten afwachten of en wanneer renske verslag doet van het hele avontuur.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”