Thais Transportnieuws

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7660
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thais Transportnieuws

#106 Bericht door driver » zondag 21 april 2013, 21:35

Khemkhaeng schreef:Mo Chit moet weg omdat het te klein is voor de grote hoeveelheid interprovinciale bussen die als maar groeien.
Het gebied wordt herontwikkeld om plaats te maken voor een depot om treinen te stallen van de HSL lijnen en van de regionale SRT rode lijnen.
Echter is er gezegd dat een gedeelte blijft voor regionaal busverkeer naar de provincies rondom Bangkok.
De tijd zal het leren it's Thailand.
Okee duidelijk .
Wij slapen altijd in een hotel vlak bij Saphan Kwai een halte voor eindpunt Mo Chit met de sky train vanaf S.Pum/Phaya Thai bij eindpunt Mo Chit lopen we beneden naar de bushaltes en stappen dan in een kleine oude bus ri Mo Chit busdepot.
We zullen dan maar eens gaan zien wanneer dat eventueel gaat veranderen.

gr driver

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#107 Bericht door Khemkhaeng » maandag 22 april 2013, 13:29

Rangsit Station

Afbeelding

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#108 Bericht door Khemkhaeng » zondag 16 juni 2013, 23:26

Hoop gedoe geweest om Talad Rot Fai (Railway Market) maar het is met harde hand ontruimd door de SRT.
Wel erg jammer want ik kwam er graag! Nu maar hopen dat ze een geschikte locatie elders vinden.

Zo was het eerst:
http://www.youtube.com/watch?v=GsGs1cWQXR8

Nu is men inmiddels druk bezig met de bouw Bang Sue Grand Station.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Khemkhaeng op zondag 16 juni 2013, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#109 Bericht door Khemkhaeng » zondag 16 juni 2013, 23:30

Update sloop/constructie van SRT Red Line. Bang Sue Grand - Rangsit

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#110 Bericht door Khemkhaeng » zondag 16 juni 2013, 23:31

Om die oude betonnen pilaren te verwijderen maakt men gebruik van een "Diamond Wire Saw"

http://www.youtube.com/watch?v=Hvcxab6Z83Y

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#111 Bericht door Khemkhaeng » zondag 16 juni 2013, 23:49

Welke lijnen metro/commuter lijnen worden er nu gebouwd?

1. Skytrain extensie van Talat Phlu naar Bang Wa. Station Saphan Taksin zal gesloopt worden en een 700 meter skywalk zal worden aangelegd naar Surasak.
2. Skytrain extensie van Bearing naar Samut Prakan. Civil Works contracten ondertekend, constructie is begonnen.
3. MRT Purple line van Bang Sue naar Bang Phai Canal 60% klaar.
4.
  • MRT Blue line extensie van Hua Lamphong naar Lak Song.
    MRT Blue line extensie van Bang Sue naar Tha Phra.
5. SRT Red Line van Bang Sue naar Rangsit.

De extensie van blauwe lijn betekent (zeer veel) verkeershinder in Yaowarat/Chinatown vanaf Hua Lamphong wat nu 1 grote bouwput is geworden. Dit zal nog lang duren aangezien de nieuwe stations van dit stuk ondergronds komen te liggen.
Ook de Thonburi kant van Bangkok ervaart veel verkeershinder door constructie van blauwe lijn.
Verkeershinder voor de constructie van de paarse lijn neemt af aangezien men hoofdzakelijk klaar is met het bouwen van betonnen pilaren.

Verwacht wordt dat voor het einde van juli de aanbesteding is voor de Skytrain extensie van Mo Chit naar Saphan Mai - Khu Khot. Als men snel is (wat men in Thailand niet kent) en de civieltechnische contracten snel tekent kan constructie nog voor het einde van het jaar beginnen maar dat zit er denk ik niet in. Als men met de Mo Chit extensie zal starten zal dit zeer veel verkeershinder geven voor het verkeer van en naar Noord-Oost Bangkok.

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#112 Bericht door Khemkhaeng » woensdag 19 juni 2013, 07:59

Het ministerie van Transport en de SRT gaan scheiden met Siemens op de Airport Rail Link. Na de onderhandelingen (die waren afgerond) bleek dat Siemens nog lager kon met zn prijs.
Ministerie en SRT voelen zich daardoor niet serieus genomen en stappen nu over op Bombardier voor de sein/spoorweg. Verder wordt er gekeken voor nieuwe treinen uit China (CNR) en/of Spanje (CAF).
De huidige 9 treinstellen moet hierdoor verbouwd worden. Elke maand wordt 1 trein verbouwd i.v.m. tekort aantal treinen voor de 50.000 reizigers.

(we hebben nog wat fyra treinen staan in Holland wellicht is dat een optie ;) )

http://www.prachachat.net/news_detai...sid=1371526649

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thais Transportnieuws

#113 Bericht door joepattaya » woensdag 19 juni 2013, 10:42

Dus het Ministerie en de transport clup hadden het gevoel dat ze beflikkerd werden..............Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zeggen ze toch?

Het is in ieder geval perfect dat Siemens hiermee ophoudt want ze hadden anders alleen maar gedonder gekregen.
De Airportlink ligt er om de haverklap uit en dat is niet vanwege de slechte kwaliteit, maar vanwege het beroerde onderhoud. Onderdelen (slijtage-delen) liggen niet op voorraad en moeten dus bij elke panne besteld worden.

Dit is niet anders bij Bombardier, maar daar komt Bombardier nog wel achter.

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#114 Bericht door Khemkhaeng » vrijdag 21 juni 2013, 10:05

^^ Siemens zal de komende tijd buiten de boot vallen...
Dit zal in de toekomst betekenen dat voor de hogesnelheidslijnen niet gekozen zal worden voor Siemens maar voor Alston (Frankrijk) die bereid is fabrieken te bouwen in Thailand voor bouw van treinstellen. (was een van de voorwaarden voor Thaise regering).

Verder is de vraag of de MRTA die nu de metrolijnen in BKK aan het bouwen is verder zal gaan met Siemens waarschijnlijk wordt dit Bombardier type Movia. Die nu op de Silom lijn rijden gebouwd in China.

Ondertussen wordt er gesloopt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Thais Transportnieuws

#115 Bericht door Pieter » vrijdag 21 juni 2013, 10:30

joepattaya schreef:Dus het Ministerie en de transport clup hadden het gevoel dat ze beflikkerd werden..............Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zeggen ze toch?

Het is in ieder geval perfect dat Siemens hiermee ophoudt want ze hadden anders alleen maar gedonder gekregen.
De Airportlink ligt er om de haverklap uit en dat is niet vanwege de slechte kwaliteit, maar vanwege het beroerde onderhoud. Onderdelen (slijtage-delen) liggen niet op voorraad en moeten dus bij elke panne besteld worden.

Dit is niet anders bij Bombardier, maar daar komt Bombardier nog wel achter.
Kapotte onderdelen na een paar jaar ???
Rotzooi dus

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Thais Transportnieuws

#116 Bericht door printen44 » vrijdag 21 juni 2013, 10:43

De Thaise treinbestuurders kregen het voor elkaar dat ze de remschijven (100.000 baht per remschijf) binnen enkele weken naar de filistijnen hielpen, terwijl hun Duitse collega's, die met dezelfde type treinen reden er maanden over deden.

En er deden zich meer van zulke akkefietjes voor. De treinverbinding "Swampie-Bangkok, werd zo maanden vertraagd. De Thais wisten het veel beter dan Siemens.

Dus om gezichtsverlies ter vermijden, wordt Siemens gedumpt, en wordt Bombardier met gejuich binnengehaald. En die zal naar verloop van niet al te langen tijd, Thailand huilend verlaten.

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#117 Bericht door Khemkhaeng » dinsdag 02 juli 2013, 22:55

Pattaya Station HSL East.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#118 Bericht door Khemkhaeng » dinsdag 02 juli 2013, 22:58

Finale design voor HST East van Bang Sue Grand Station naar Rayong.

http://www.youtube.com/watch?v=XyjHUrWNfy0

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Thais Transportnieuws

#119 Bericht door Khemkhaeng » dinsdag 02 juli 2013, 23:12

Kabinetsresolutie met ToR waarin nu officieel staat dat elektrische EMU (electric multiple unit of in het Nederlands Elektrisch treinstel) in Thailand gebouwd moeten worden. Voor de hogesnelheidslijnen

Afbeelding

Verder bereid de MRTA (eigenaar metrolijnen BKK) een aanbesteding voor, voor ruim 186 treinstellen.
63 voor de paarse lijn, 84 voor de blauwe lijn en 39 voor de groene lijnen.

http://www.prachachat.net/news_detail.p ... 1371699993

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thais Transportnieuws

#120 Bericht door joepattaya » woensdag 03 juli 2013, 02:34

Pieter schreef:
joepattaya schreef:Dus het Ministerie en de transport clup hadden het gevoel dat ze beflikkerd werden..............Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zeggen ze toch?

Het is in ieder geval perfect dat Siemens hiermee ophoudt want ze hadden anders alleen maar gedonder gekregen.
De Airportlink ligt er om de haverklap uit en dat is niet vanwege de slechte kwaliteit, maar vanwege het beroerde onderhoud. Onderdelen (slijtage-delen) liggen niet op voorraad en moeten dus bij elke panne besteld worden.

Dit is niet anders bij Bombardier, maar daar komt Bombardier nog wel achter.
Kapotte onderdelen na een paar jaar ???
Rotzooi dus

Pieter
Slijtage delen Pieter, slijtage delen........deze behoren te slijten, daar zijn ze voor gemaakt!!
Of vervang jij nooit een uitlaat, rem-blokken/schoenen, olie, bougies, banden of filters op brommer/auto?

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”