Politicoloog over de kandidaten van de PVV

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#106 Bericht door RuudThai » maandag 14 februari 2011, 16:38

elst99 schreef: Ach links staat op verlies en dat zal wel tot 2/3 maart weer met modder gooien worden.
Groenlinks gaat maar liefst volgens peilingen met 4 zetels achteruit en logisch, kiezersbedrog!
Kiezersbedrog? Vorig voorjaar heeft GroenLinks samen met D66 een motie ingediend, waarvan de inhoud overeenstemde met wat nu is besloten over de politietrainingsmissie naar Kunduz in Afghanistan.
Het aanvankelijke voorstel van deze regering was onaanvaardbaar voor deze 2 partijen plus de ChristenUnie. Een deel van de kosten van de missie, 30 miljoen euro, zou bij de post Ontwikkelingshulp worden weggehaald. En er waren bijv. onvoldoende garanties dat de opgeleide politieagenten niet zouden worden ingezet in oorlogssituaties.
Door stevig en handig onderhandelen van vooral fractieleidster Jolande Sap van GroenLinks is de regering Rutte flink door de knieën gegaan en heeft het voorstel gewijzigd precies zoals GroenLinks al bijna een jaar eerder wenste. Dat het voorstel door de 2e Kamer kwam is dan ook niet een succes voor Rutte c.s., maar een succes voor GroenLinks! [|)
Dat GroenLinks in de peilingen wat heeft verloren komt doordat GroenLinks een pluriforme partij is met meerdere stromingen. Er is bijv. een principieel pacifistische stroming die alle geweld absoluut afwijst. Die stroming was tegen de missie en mensen uit die groep hebben zich daarom (ik denk tijdelijk) van de partij afgewend. Ik denk dat wanneer de missie succesvol is en de garanties worden nageleefd men wel zal terugkeren.
Ik zelf was ook een tegenstander van deze missie, niet zozeer omdat ik twijfel aan de goede bedoelingen van dit kabinet, maar omdat ik de Afghanen niet vertrouw. Ik ben bang dat de nu goed opgeleide politieagenten makkelijker carriere kunnen maken bij het Afghaanse leger en dus sneller zullen switchen. Dus toch in oorlogssituaties zullen terechtkomen dankzij de Nederlanders!

Wat te doen met aso's/veelplegers enz.? Nooit tuigdorpen, want dat gaat richting concentratiekamp.
Wat doet men met mensen waarbij een steekje los zit (en dat is volgens mij het geval bij deze mensen)? Die worden behandeld in een psychiatrische inrichting als hulp daarbuiten geen effect heeft.
Daarom, probeer deze mensen eerst in de gewone maatschappij te behandelen als patienten en lukt dat niet plaats ze dan in een psychiatrische inrichting waar ze volgens normale regels behandeld kunnen worden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#107 Bericht door prajak » maandag 14 februari 2011, 17:32

Ik kom nu buiten het onderwerp.

De garantie die Karzai gaat geven, wat is die waard ? De macht over de inzet van politie ligt in handen van plaatselijke hotemetoten en die trekken zich niets aan van Karzai en zijn corrupte klub. Die politiemensen worden echt wel ingezet in de strijd tegen de Taliban en niet alleen voor zelfverdediging. En wat moet een groep analfabeten tegen zwaar bewapende Taliban mensen, opgeleid in buitenlandse kampen ? Met superieure wapens ? Na een training van x weken ? Geen schijn van kans.

Dat land kan alleen worden bevrijd van dat tuig dat mensen neus en oren afsnijdt en vrouwen als vuil behandelt door inzet van een legermacht die kan omgaan met guerilla. Het is een guerilla-oorlog daar. Men komt in de avond uit de grotten en holen en pleegt aanslagen en plaatst bommen. Ik zag op TV de legers "optrekken" tegen 10 km per uur en ze in de avond veilig terugtrekken achter dikke betonnen muren. Zo win je geen guerilla. Af en toe een paar burgerhuizen platleggen en mensen afknallen die er verdacht uitzien. We hebben de beelden uit Irak nog op het netvlies staan.

Rusland heeft het geprobeerd en hun zwaarste tuig kon er niets aanrichten. Ze verkrachtten liever de vrouwen daar. Uncle Sam heeft niets geleerd van 'Nam waar ze een zware nederlaag mochten incasseren. We herinneren ons Mi Lay nog waar ze koters hebben afgeslacht.

Hoeveel transporten van benzine zijn in Pakistan aangevallen en vernield ? Hebben ze daar geen tanks om een transport te beschermen ? Pakistan zit in het complot, op papier is het een vriend, maar de families die het feitelijk voor het zeggen hebben gaan voor poen en dat heeft de Taliban ruim voorhanden. Osama bin L zit daar ook. Hoe komt hij aan dialysespullen voor zijn kapotte nieren ? Ja, ik weet het wel.

Afghanistan is verloren. Men kan daar niet winnen. Laat het 5 jaar duren en het land is terug in de middeleeuwen. En de aanslagen op westerse doelen kunnen in alle rust worden voorbereid.

Geen politie maar mariniers die in de nacht op dat tuig af durven gaan. Maar wie ben ik.

De slappe knietjes van Sap cs zal ze opboeren.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#108 Bericht door printen44 » maandag 14 februari 2011, 18:10

Even het rijtje "tuig" van de afgelopen vijftig jaar opnoemen:

"De nozems", dat was pas tuig van de richel. Met vetkuiven op een "zundapp" of "Kreidler" rondscheuren en voor voetgangers en ander loslopen wild een levensgevaarlijke bedreiging.

Toen "Het Langharig Werkschuw Tuig", die zouden nog hun eigen grootmoeder inruilen voor een jointje.

En niet te vergeten "De Punkers", dat was echt "tuig", vermomd als metalen robots moest je ze niet tegen het lijf lopen. Stoned als een garnaal, zaaide ze dood en verderf in de straten.

Als top 1 van het "tuig", "De Skinheads". Nou, die kale koppen waren van beton. Een slechte opmerking en die kale kop werd een ramwapen. Angst en bevend bleven de mensen maar binnen, als ze zo'n kudde "Skinheads" op hen af zag komen. Zeer geliefd bij extreem-rechts, want die gozers waren prima geschikt als waakhonden.

In de komend decennia zullen er nog wat "tuig" bij komen. Elke generatie heeft zijn "tuig".

Onze Grote Geblondeerde Leider kan zijn geblondeerde borst natmaken. De Nozems, Langharig Werkschuw Tuig, Punkers en Skinheads van vroeger zijn nu Henk en Ingrid geworden en volgen hem gedwee. Hun verleden willen ze maar graag vergeten. [8) [8)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#109 Bericht door Gardensafari » maandag 14 februari 2011, 22:48

Er waren natuurlijk nog de damslapers, de kabouters, de republikeinen, de krakers, de voetbalvandalen...

En toch: al die opvolgende groepen werden wel steeds harder. En dat vind ik zo naar.
De nozems scheurden onoplettende burgers van het trottoir af, de eerste krakers waren redelijk vredelievend, de latere al aanzienlijk minder.
Het huidige straattuig bedient zich van messen en steeds meer ook van vuurwapens.
Overigens zie je die tendens niet alleen bij het "tuig", maar ook in de criminaliteit.
En, zij het afgeleid, in de samenleving.
De jaren '50 waren saai en eentonig. Niets kon, alles werd voorgeschreven.
Maar appeltjes jatten was al bijna zware criminaliteit.
Op dit terrein is er de laatste vijftig jaar weinig vooruitgang geboekt.
En voor iemand gaat zeuren: die verharding trad op onder zowel linkse als rechtse regeringen.
En internationaal: niet alleen in Nederland.
Alleen de terreur is, vooral in West-Europa, afgenomen. Maar als er terreur is dan is die ook zeer bloederig en spectaculair.
Maar terreur was er vroeger ook: de terreur van Hitler, Stalin, Mao, Pinochet, Bokassa, de Rode Brigades, de Baader-Meinhoff-groep en de Ira en de Eta enz.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#110 Bericht door RuudThai » dinsdag 15 februari 2011, 16:13

Kabinet Rutte-Wilders bedreigend voor de rechtsstaat:
http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... echtsstaat

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#111 Bericht door prajak » dinsdag 15 februari 2011, 16:33

In het land van Ome Sam willen de republikeinen dat het ministerie van onderwijs wordt afgeschaft. Men wil daar "marktwerking" voor in de plaats. Ik denk dat ik me daarbij iets kan voorstellen. Gewone school wordt een commercieel gebeuren en kost poen. Goede scholing wordt peperduur en iets voor de bovenlaag.

Je krijgt na verloop van jaren een niet opgeleide, een gewoon opgeleide en een hoog opgeleide laag. Die eerste laag wordt een immens risico. Kansloos op de arbeidsmarkt en morrend. Terecht gaat men protesteren of andere dingen uithalen want men wil eten, wonen, zorg, vervoermiddel, trouwen en koters die naar school kunnen. Dat kan niet met een lege knip. Dan kan wel met een aldaar vrij verkrijgbare blaffer en dan is Leiden in last... We zien nu in moslimlanden dat het volk in opstand komt tegen de bovenlaag aangevoerd door een president die er al tig jaren zit en zijn zakken grof vult. Dat kan in westerse landen ook.

Wil Ome Sam dat echt ? Maar gaat NL niet ook die kant op ? Bezuinigen op onderwijs is het slechtste dat je kunt bedenken, helemaal in een land dat kenniseconomie op de eerste pagina heeft staan, of dat beweert.....

Zijn die bezuinigingen nu zo hard nodig ? Ik hoor vandaag dat de Duitse economie aantrekt in niet verwachte omvang en dan hobbelt NL mee. Het bezuinigen kan een tandje minder. NL is nog steeds het beste jongetje uit de klas.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#112 Bericht door printen44 » dinsdag 15 februari 2011, 17:28

Bezuinigingen, dat ligt bij de VVD in hun denken vastgeroest. Nee, niet bezuinigen bij hun achterban. Dat zou maar stemmen kosten. Bezuinigingen die de VVD voorstaat, die bezuinigingen treffen Jan-met-de-Pet het meeste. En dat zijn geen VVD-stemmers.

"De broekriem aanhalen" ligt de VVD op de lippen, maar de broekriem van de directeuren, managers en bankiers mogen wel een tandje bij krijgen, want hun broekriem moet wat breder gemaakt worden.

De VVD blijft de partij van "Halen, Hebben en Houden".

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#113 Bericht door RuudThai » dinsdag 15 februari 2011, 17:48

prajak schreef:De slappe knietjes van Sap cs zal ze opboeren.
113 Teletekst di 15 feb
***************************************
Minister:Kunduz echt politiemissie

***************************************
` Minister Rosenthal blijft erbij dat
de Afghaanse agenten die door Nederland
worden getraind in Kunduz uitsluitend
politiewerk mogen doen.Volgens de
Volkskrant willen de Afghanen juist
graag militaire taken vervullen.

SP-leider Roemer noemde de reactie van
Rosenthal naïef.Volgens Roemer zijn er
geen garanties te geven.

GroenLinks-fractievoorzitter Sap,die de
missie na allerlei toezeggingen van het
kabinet steunt,zegt dat ze de afspraken
van het kabinet met de Afghanen eerst
wil afwachten. "Als de Afghanen zich
niet aan de aanpak willen verbinden,
gaan we er niet aan beginnen",
zei Sap.
***************************************
Kijk, geen slappe knietjes, doch mannentaal! ;)
En dit heeft ze tijdens het debat ook als eis gesteld, dus dat er harde afspraken met de Afghanen zouden worden gemaakt vóórdat er daadwerkelijk aan de missie zou worden begonnen. Lukt dat niet, dan trekt GroenLinks alsnog de steun in.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#114 Bericht door Mart » dinsdag 15 februari 2011, 18:06

Maar ...... de politie mag toch op verdachte personen schieten :?: :lol: of worden het BROMSNORREN :?: :?: :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#115 Bericht door dutch » woensdag 16 februari 2011, 02:51

printen44 schreef:Bezuinigingen, dat ligt bij de VVD in hun denken vastgeroest. Nee, niet bezuinigen bij hun achterban. Dat zou maar stemmen kosten. Bezuinigingen die de VVD voorstaat, die bezuinigingen treffen Jan-met-de-Pet het meeste. En dat zijn geen VVD-stemmers.

"De broekriem aanhalen" ligt de VVD op de lippen, maar de broekriem van de directeuren, managers en bankiers mogen wel een tandje bij krijgen, want hun broekriem moet wat breder gemaakt worden.

De VVD blijft de partij van "Halen, Hebben en Houden".
Gaan we nu VVD pesten?
Kijk even naar de titel van het topic.
Daar heb je toch al je handen aan vol niet?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#116 Bericht door greenthaiway » woensdag 16 februari 2011, 03:30

printen44 schreef: De VVD blijft de partij van "Halen, Hebben en Houden".
Dat is bekend bij iedereen...
Geen VVD-er kan het ontkennen :mrgreen:
Zó off-topic is de posting van "printen44" niet naar mijn mening, de VVD en PVV hebben meer gemeen dan sommige stemmers op deze partij graag zouden willen ;)

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#117 Bericht door trompetter » woensdag 16 februari 2011, 04:05

Mart schreef:Maar ...... de politie mag toch op verdachte personen schieten :?: :lol: of worden het BROMSNORREN :?: :?: :?: :lol:
Inderdaad meneer Mart!
U komt heel, heel dicht in de buurt, denk ik althans!
"Bromsnorren' inderdaad, niets meer maar ook niets minder.

Ik heb ergens gelezen, dat het een soort wijkagenten worden, die je kunt
aanspreken als je bijvoorbeeld je portemonnee verloren bent of als de hond
van de buren voortdurend tegen jouw muurtje plast.

Of, zoals in Afghanistan kan gebeuren, als een groepje zwaarbewapende Taliban
jongeren hun 'hangplek' net onder je slaapkamer raam verkiest te hebben.
Kijk, dan komt zo'n Nederlands getrainde wijkagent en die roept "scheer je weg,
lummels, of er zwaait wat!"

Waarschijnlijk ook een beetje te vergelijken met de ouderwetse Engelse 'Bobby's',
die ongewapend, handen op de rug voortschrijdend, vijftig jaar geleden mogelijk
nog een indrukwekkend gezag uitstraalden.

Wat ik er nog meer over gelezen heb:

Het goede ook is, dat deze agenten speciaal geleerd wordt op te letten dat er
geen vrouwen geslagen worden. Dat is daar namelijk schering en inslag en dat
kan natuurlijk niet, stel je voor! Dus ik denk dat er heel wat Afghaanse vrouwen
blij zullen zijn met deze Nederlandse missie.

En, ook dat heb ik gelezen (zodat u niet denkt dat ik het zelf verzonnen heb), ze gaan
optreden tegen corruptie. Ze moeten leren corruptie te herkennen en hoe ze daar vervolgens
dan hard tegen moeten optreden.

Als de Nederlandse regering, als wisselgeld door de Amerikanen vereist, dan toch op welke
manier dan ook mee moet doen, dan is dit vooralsnog nog lang niet de slechtste optie.

Ik hoop wel dat die mannen allemaal gezond terugkomen, want een gesneuvelde
Nederlander verdient een betere rol in de geschiedenis dan zijnde geweest een vorm
van politiek 'wisselgeld'.

Komen ze trouwens hun R&R hier in Pattaya afwerken?

met vr. groet
en T-geschal

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#118 Bericht door chaiyaphum » woensdag 16 februari 2011, 09:44

quote
De VVD blijft de partij van halen, hebben en houden.
unquote
Het overgrote deel van de VVD aanhangers verkeert niet in de positie om ook maar iets te halen.
Dat zij zich op het standpunt stellen dat wat zij hebben ook van hen is en dat willen houden lijkt mij niet meer dan logisch. Zij hebben ervoor gewerkt en/of risico gelopen doordat zij - bijv. via hun premiespaarregeling - aandelen o.i.d. hebben gekocht.
Het halen (bij hen) gebeurt veelal door andere partijen die gelijkheid willen tussen hen - die niet werken of die geen enkel risico willen lopen en zij die dat wel doen.
Dus barst maar los.
I am not in Thailand but Thailand is in me

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#119 Bericht door RuudThai » woensdag 16 februari 2011, 11:24

Mart schreef:Maar ...... de politie mag toch op verdachte personen schieten :?: :lol: of worden het BROMSNORREN :?: :?: :?: :lol:
Wij in Nederland hebben binnenkort onze dierendienders, ook wel caviapolitie genoemd.
In Afghanistan zullen het dan wel "kamelen-klaarovers" worden genoemd.... :roll: :)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#120 Bericht door prajak » woensdag 16 februari 2011, 16:54

Ik begrijp het dilemma van heer Chaiyaphum.

Je hebt hard geploeterd om wat te hebben en te sparen en dan wil men het afromen. Ik hoor tot de net-naoorlogse generatie en wij worden met de nek aangekeken want we hebben in de hoogtij-jaren goed voor onszelf kunnen zorgen. Ik mag niet klagen met 55 met pensioen te kunnen gaan ! Zelf betaald, geen WAO of andere vorm van uitkering ten laste van de staat. En ook ik loop tegen afromen aan als de onzalige plannen om de AOW voor mensen buiten de EU te koppelen aan het kostenpeil van mijn nieuwe woonland doorgaan. En denk er aan, die gedachte zit in het vat ! "Van onze centen op de rug in de zon" is een reeds gehoorde kreet. En dat terwijl ik de AOW-premie heb betaald op basis van mijn inkomen, niet op basis van mijn toekomstig woonland.

Maar om nu te zeggen dat slechts de niet werkenden worden gepakt bij bezuinigingen gaat te ver. Het is juist de werkende meneer en mevrouw Modaal en Netbovenmodaal die de klap gaan krijgen, met hun koters, en die mensen zijn niet in staat kapitalen op te bouwen. Ze hebben mogelijk een hut met een hypotheek en een klein spaarsaldo en moeten de touwtjes aaneen knopen. Voor hen komen de bezuinigingen in de zorg en in de studiekosten van hun koters hard aan. Voor hen is solidariteit nodig, vooral omdat zij geen schuld hebben aan het tekort in de staatskas door de malaise die de staat nu doet verarmen door gemis aan belastingontvangsten enerzijds en door het op peil houden van werkgelegenheid anderszijds.

Met een vinger wijzen naar de niet werkenden is een te goedkope actie.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”