Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Thaise vriendin

#106 Bericht door Geert S » maandag 03 mei 2010, 07:36

menan schreef: Gekwetste zielen aan beide kanten en nu zoeken die gekwetste zielen de hoop bij elkaar dat ze nu een lange liefdevolle tot het einde der dagen een relatie of huwelijk kunnen aangaan.
Maar zo simpel gaat het natuurlijk niet.
Ben ik volledig met je eens, enige is dat ik dat aspect niet als een multi-culti aspect zie, maar gewoon een onderdeel van wederzijds onbegrip. Precies ditzelfde zal ook veelvuldig voorkomen tussen twee personen in Nederland, dat heeft niets perse met een Thai-westerse relatie te maken.

Er zijn mensen die denken dat je hier 'makkelijker' aan een vaste relatie komt, nou, dat is niet zo, en dat ontdekken ze dan inderdaad. Ook in NL zijn er mensen die denken dat een relatie al hun financiele of anderssoortige problemen wel zal oplossen, en ook in dat geval gaat het dan doorgaands fout. Dit heeft niet specifiek met de Thaise cultuur te maken.

Dating-sides en zo zijn er absoluut niet alleen in Thailand, evenmin als bargirls iets specifiek Thais is, ik heb er nooit geen cijfers van gezien maar verwacht niet dat het 'slagings-percentage' in het Thaise geval noemenswaardig zal verschillen van dat van een gemiddelde Europese site... Mensen beginnen een relatie vanuit een onredelijk verwachtings-beeld, en als het dan mis gaat zeggen ze 'ligt aan Thailand', da's onzin. Pik je in NL een meisje op de walletjes op dan is de kans dat dat zal uitlopen op een fantastische relatie ook niet zo groot, waarom verwacht je dan dat dat in Thailand wel zo zal zijn?

Dingen die ECHT specifiek multi-culti zijn, zijn er eigenlijk helemaal niet zoveel. Wij zijn nu al heel wat jaartjes hier heel gelukkig getrouwd en als ik dan terug kijk naar wat nu echt specifiek multi-culti is dan weet ik maar weinig voorbeelden. Omgaan met Boedhisme en hun alom aanwezige geesten/spoken/voorvaderen mischien, een klein beetje verschil in het omgaan met familie (maar NL schoonmoeders kunnen NET zo lastig zijn als Thaise schoonmoeders...), omgaan met gezichtsverlies, maar meeste zaken zijn gewoon dingen die je in een Nederlandse relatie net zo hard zou hebben. Echt heel grote verschillen zie ik niet.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#107 Bericht door menan » maandag 03 mei 2010, 08:02

Ik ben het vrijwel in alles zoals je het beschrijft eens. alleen zullen wij blijven verschillen in onze opvatting over het multi-culi aspect. De forumlezer moet zelf maar zien wat hem/haar het meest aanspreekt.
Natuurlijk lijkt er of er veel overeenkomsten zijn (schoonmoeder). Het is natuurlijk wel zo dat we allemaal mensen zijn en bepaalde aspecten er gewoonweg zijn. In grote lijnen komen de genen natuurlijk ook met elkaar overeen. Dat onderscheid ons van “andere’ levende wezens (dieren). En als wereldburgers zijn alle culturen natuurlijk op een of ander manier wel verweven en doorspekt van normen en waarden en wat dan ook van ander culturen. Maar de basic is toch totaal anders.
Het mooie is wel dat culturen elkaar beïnvloeden en naar elkaar toe groeien. Zoals je beschrijft zal een bargirl niet anders zijn dat een prostituee in de westerse landen.
Wat mij verbaast is de naïviteit van de westerling dat zij menen dat de meeste bargirls zitten te wachten op hun grote liefde uit het westen. Al zullen heel veel bargirls het omgekeerde denken. Zij hopen op de ‘verlosser’ uit het westen.
Heel veel mannen voelen zich vermoedelijk Sjakie in de chocoladefabriek. Het is natuurlijk ook niet mis wat je aan schoonheden aantreft in bars die zich aan je voeten werpen en je eeuwige trouw beloven. Dit is als westerling die vertrokken is met achterlating van diverse teleurstellingen en verwachtingen in de liefde die niet zijn uitgekomen bijna niet te weerstaan. We voelen ons bij die knappe meiden ineens Hugh Grant of Richard Gere. We voelen ons bijna een godsgeschenk voor die meiden. En nog voor een prikkie ook nog. Tot natuurlijk de domper komt. En je er achter komt dat die meiden heel anders in elkaar zitten dan dat je in eerste instantie dacht. Weer een domper. Ineens is het de schuld van die meiden. Ze maken alleen maar jacht op je geld. Jij voelt je slachtoffer. Slachtoffer van een complot van Thaise vrouwen, die natuurlijk ineens allemaal achter je geld aan zitten. Thais zijn allemaal hoeren.
Gemakshalve vergeet men dan maar even dat men zelf met verwachting aan zo’n relatie begon die net zo onrealistisch was als misschien de mislukte relaties in je eigen land.
Wanneer we als westerling nu eens eerst de tijd en de moeite nemen de vrouw en haar cultuur beter te leren kennen, dan hoeven naderhand die vrouwen niet meer alleen zo afgeschilderd te worden als westerling verslindende en alleen op geld beluste vrouwen.
Wat zeg toch zelf. Hoe kun je als westerling nu denken dat je een beauty van 20 jaar jonger als een grote liefde kunt gaan beschouwen. Hoe stom kun je zijn. Dus mannen. Meer respect voor de Thaise vrouw. Zelfs voor een bargirl.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#108 Bericht door yandre » maandag 03 mei 2010, 08:17

nu wat ik hier zo al lees ja de thaise vrouw is natuurlijk anders
als een europese .en je weet als je hier een relatie aan gaat
je meestal een vrouw heb die of geen of weinig in komsten heeft.
nu ik woon nu 3 maanden met mijn vriendin hier samen in
een klein dorp in de isaan en trouwen ja zou ze wel willen maar
echt noodzakelijk ook niet en er word ook bijna niet over gesproken in het dorp
dus ja misschien trouwen voor de monaar haar ouders nniken dat vind ze wel intersant
maar ik denk als je met elkaar spreekt en een goede verstand houding heb
nu dan heb ik het naar mij zin en zij is gelukkig nu ze stuurt elke maand
wat geld naar haar ouders en ik zeg ook dat begrijp ik en hun onderhouden
weer de grond met bomen in hun dorp dus is denk ook wel soms het inzicht
en willen en openstaan voor wat westerse cultuur en hoe wij denken .
ik heb haar wel geleerd dat er na vandaag nog een dag komt en dan heb
je ook geld nodig om te leven en dat merk ik soms dat de meeste vandaag leven
en morgen wel weer zien.

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#109 Bericht door Geert S » maandag 03 mei 2010, 11:34

menan schreef:alleen op geld beluste vrouwen.
In zekere zin is er een aspect wat je wel een beetje als 'multi-culti' zou kunnen aanvoeren en wat hier nog onbelicht is gebleven: 'houden van' is in Thailand vooral synoniem met 'zorgen voor'. In de Bangkok-regio zal het langzamerhand wel wat aan het veranderen zijn, maar onder de traditionele bevolking op het platteland is de rolverdeling gewoon nog heel sterk, man brengt het geld in, vrouw regelt het huishouden (en beheerd de financien!). Begin tegen deze mensen niet over 'liefde' in de zin zoals wij dat in het westen kennen ('ik houd van jouw' en ondertussen wel elk je eigen hapjes en drankjes betalen), want daar hebben ze weinig idee van. Je houd van elkaar wanneer je voor elkaar zorgt, simpel. De man toond zijn liefde voor de vrouw door haar te verzekeren van inkomsten/geld/sierraden/status, en de vrouw op haar beurt zorgt dat het de man aan niets ontbreekt. Daar is helemaal niets mis mee, 'ik zorg voor jouw en jij zorgt voor mij'. Daarom zijn zaken als leeftijds-verschil ook veel minder belangrijk, waar het om gaat is de status van de man (rijk, vrij-gevend, etc), dat is doorslaggevend, een oudere man kan een veel hogere status hebben dan een jonge man, en daardoor dus veel aanlokkelijker zijn als huwelijks-partner. 'Houden van' in de zin zoals wij dat kennen wordt minder directe waarde aan gehecht, als de man goed voor haar zorgt komt dat 'houden van' vanzelf wel is de mening van velen. Onder de 'moderne' Thai is dat aan het veranderen, maar op het platteland leeft dat nog erg. Denk NL in jaren 50...

Een westerling die denkt dat je hier een relatie kunt beginnen zonder dat dat je geld kost, komt van een koude kermis thuis, zeker onder de wat meer traditionele bevolking. De man wordt geacht geld in het laatje te brengen, dat is zijn rol in de relatie. Doe je dat niet, dan loopt de relatie mis, en dan zegt men 'Thaise meiden zijn alleen op het geld uit'. Nee, sommige westerse mannen denken dat ze voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, en dat gaat hier niet op.

De meesten die al enige tijd een relatie hebben zullen trouwens ervaren dat 'verlegen en gedwee' GEEN eigenschappen zijn van de gemiddelde Thaise vrouw. Op het platteland heeft de vrouw de broek aan, de man zorgt voor het inkomen maar heeft verder niets in te brengen, de vrouw regelt vrijwel alles. Je hoeft hier niet bang te zijn dat de vrouw niet voldoende respect krijgt, ze zorgen er zelf wel voor dat ze gerespecteerd worden ;-).

Wat bar-girls betrefd, daar zijn hier in het verleden al heel wat verhitte discussies over gevoerd. Ik moet zeggen dat ik voor de meesten weinig respect heb. Echter, je kunt niet praten over 'de' bargirl, want ze zijn allemaal anders. Maar mensen die denken dat het allemaal "zielige, arme" meisjes zijn, die hebben het waanzinnig mis. En tegelijk, degenen die denken dat ze dit voor de pret doen, weten niet waar ze over praten. Het verschild van geval tot geval, maar de meesten zijn niet 'zielig' of 'arm', ze verdienen goud geld en geven het net zo snel weer uit ook. Er zijn er heel wat bij, die makkelijk een ander ('normaal') baantje zouden kunnen krijgen, maar dat simpelweg niet doen omdat dit meer verdiend en omdat dit 'makkelijker' is. Velen zijn gok-verslaafd of verslaafd aan drugs/alcohol, velen hebben enorme (gok)schulden of worden min of meer gedwongen tot dit werk doordat de familie gigantische schulden heeft, ga je een relatie met zo'n meisje aan, dan komen al die problemen op jouw bord en mag jij een oplossing (=geld, ellende) aandragen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar in de meeste gevallen is een relatie met zo'n meisje beginnen vragen om problemen, je ziet het heel erg vaak fout gaan. Maar nogmaals, er zijn uitzonderingen, ik ken een paar heel gelukkige huwelijken die zo begonnen zijn, maar ik ken nog veel meer 'huwelijken' die zo begonnen en gigantisch fout liepen... Diepe, diepe, droefenis...

Maar nogmaals, wat verwacht je? Als iemand in Amsterdam naar de walletjes gaat om daar een echtgenote te vinden zullen de meesten 'm voor gek verklaren, waarom zou je dan denken dat dat in de bars in Pataya anders zal zijn?

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#110 Bericht door menan » maandag 03 mei 2010, 15:19

Zeer sterk verhaal. Niks op af te dingen.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#111 Bericht door Pieter » maandag 03 mei 2010, 15:50

menan schreef:Zeer sterk verhaal. Niks op af te dingen.

oftewel

een Europese man is bang voor eenzaamheid op latere leeftijd

een Thaise vrouw is bang voor niks te zorgen en geen geld

Zo simpel is het

Pieter 8-) 8-)

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#112 Bericht door menan » maandag 03 mei 2010, 16:33

Ook niks om op af te dingen :lol: :lol:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#113 Bericht door driver » maandag 03 mei 2010, 21:33

Leuk topic ,nog niet alles gelezen maar :

driver is dus 51 en zijn Thai vriendinnetje is 42 die komt 16 Juny na een busritje van pakweg 3 uur aan in Bangkok,dan de taxi naar het vliegveld om driver op te halen.
Ze moet er dus wel wat voor doen net als driver overigens qua reistijd.

Dan is driver daar natuurlijk heel blij om haar te zien , dat zien de anderen daar ook en die denken dan natuurlijk : aaaaaa....weer zo,n man die nummer tig is op haar lijst want als hij weer weg gaat staat ze weer op een ander te wachten die ze financieel gaat uitkleden de stumperds .
Dat hoorde ik namelijk ook in het vliegtuig van o.a getrouwde Nederlandse stelletjes toen ik onlangs de eerste keer haar ging ontmoeten.Dat kan toch niet goed gaan ,een stuk jonger dan jouw ,ze ziet er goed uit en ze kleden je helemaal uit financieel dus kijk uit etc ...

Ik dacht.....tering wat een ( afgunstig ) gezwam allemaal niet iedere Thai vrouw is toch zo ? , dat vrouwtje van mij werkt al 14 jaar bij Seagate in 2 ploegendienst , heeft amper vrije tijd , moet geld geven aan haar moeder die haar zoon al 14 jaar noodgedwongen opvoedt en nu is ze gewoon blij dat ze mij ontmoet heeft ,had uiteraard ook een ander kunnen zijn maar dan wel een man die niet rookt en weinig drinkt zo standvastig is ze ook wel weer gelukkig.
De 3 weken dat ik met haar was waren voor haar super weken , Ze was nog nooit verder geweest dan haar woonplaats en 1 keer drie dagen Cha-Am nu zijn we een heel stuk door Thailand gereisd en ze genoot ervan net als mij.

En nu.........zit ze gewoon in haar huissie samen met een vriendin om de kosten te delen, gaat ze weer gewoon werken in de 2 ploegendienst en ligt ze s,avonds meestal rond half tien in bed,alleen ook dat nog.

Maar ja.....leg dat maar eens uit aan al die mensen die denken en 100 % zeker weten dat de Thai dames je alleen maar willen bedonderen :mrgreen:
Ik heb tot nu toe gelukkig het tegenovergestelde meegemaakt en hoop dat dit zo mag blijven.

mvg driver

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#114 Bericht door Loe » maandag 03 mei 2010, 22:25

idem dito :lol: ik ken veel thaise vrouwen in thailand en in nederland, als een thai(se) goed behandeld wordt , wordt jij ook goed behandeld, uitzonderingen ken ik ook :cry: , maar omaltijd maar te generaliseren :evil:

jumbo
Expat
Expat

#115 Bericht door jumbo » dinsdag 04 mei 2010, 01:34

Loe schreef:idem dito :lol: ik ken veel thaise vrouwen in thailand en in nederland, als een thai(se) goed behandeld wordt , wordt jij ook goed behandeld, uitzonderingen ken ik ook :cry: , maar omaltijd maar te generaliseren :evil:
Maar er zijn natuurlijk ook en ik denk meer voorbeelden van slecht afgelopen relaties en mannen die bedonderd zijn......zelfs hier op het forum.... en waar rook is is vuur..

Overigens denk ik dat 'zorgen voor' niet louter en alleen in Thailand een onderdeel is van de relatie... je zult in elk land voor ze moeten kunnen zorgen... hoe beter je dat kan (kwa geld en goederen) hoe mooier/beter opgevoed/beleerder de vrouw is.....
Geld is in het westen gewoon ook belangrijker als uiterlijk en voorkomen....
Omdat de vrouwen uit de laatste 30-40 jaren voor zichzelf kunnen zorgen neemt niet weg dat het jaren hetzelfde is geweest hier, thuiszittende babymakers die elke maand hun hand op hielden...... en aangezien ze hier nog in die tijd leven (of daarvoor) kwa ontwikkeling mag men de dames niet kwalijk nemen dat ze die vraag stellen.

Wees blij dat ze niet werken want anders komen ze geheid een hensummer exemplaar als jzelf tegen en naar alle waarschijnlijjkheid nog jonger en Thai ook

Op de kantoren waar ik werk en kom is er geen een zelfbewuste, leuk uitziende en goed opgeleide Thaise dame die een farang als partner heeft...... ze kijken wel lekker uit denk ik :P :P zo'n ouwe muffe knakkert is niks voor ze...
Goed voorbeeld zijn de soaps die jullie allemaal moeten volgen..... het ideaal van de Thaise maatschappij.... geen farang in beeld
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#116 Bericht door Geert S » dinsdag 04 mei 2010, 01:49

jumbo schreef: Goed voorbeeld zijn de soaps die jullie allemaal moeten volgen..... het ideaal van de Thaise maatschappij.... geen farang in beeld
en complicaties, ruzies, ruzies... onvoorstelbaar... ik vraag m'n vrouw wel 's 'zijn er ook nog normale relatie's in Thailand?'
Als die soaps het ideaalbeeld zijn... :lol:

Voor de rest ben ik 't allemaal prima met je eens, hoor :)
Er wordt teveel ge-generaliseerd over Thailand en Thaise vrouwen. Iedere mens is anders, iedere relatie is anders, dat is in Nederland zo en dat is in Thailand ook zo, een relatie is hier niet 'makkelijker' of 'moeilijker' dan in elk ander land. En er kunnen rotte peren tussen zitten, en dan kan het hartstikke fout gaan, tja, heb je in NL ook, en nogmaals: kan me niet aan de mening onttrekken dat sommige mannen dat ook wel uitlokken, hoe stom kan je zijn voordat mensen er misbruik van gaan maken..

jumbo
Expat
Expat

#117 Bericht door jumbo » dinsdag 04 mei 2010, 02:09

Geert S schreef: en complicaties, ruzies, ruzies... onvoorstelbaar... ik vraag m'n vrouw wel 's 'zijn er ook nog normale relatie's in Thailand?'
Als die soaps het ideaalbeeld zijn... :lol:

kan me niet aan de mening onttrekken dat sommige mannen dat ook wel uitlokken, hoe stom kan je zijn voordat mensen er misbruik van gaan maken..

Dat eerste was een krampachtig proberen om de aandacht van de zo succesvolle moppentrollen af te leiden...

De meeste mannen die hierheen komen zijn ouder als 50 vaak 60, komen voor het weer, de cultuur, de geschiedenis en de dames en vallen gelijk voor het laatste terwijl de eersten een betere indruk geven van wat ze te wachten staat....
Maar goed dat is niet zo gek als net 30-40 jaar onder het juk van een reeds verdorde bloem hebt geleefd en je wel eens wat anders wil als het missionarisstandje en de hele tijd tegen die kwasi snor aan te loeren....
Het eerste de beste meisje/jonge vrouw wat (beroepshalve) om aandacht vraagt worden ze gelijk en beetje verliefd, niet vreemd in een land waar je alleen komt/woont vol vreemden die een totaal andere taal spreken en levenswijze hebben...
Als de dame(s) daarna om geld vragen voor voedsel, goederen, ouders, kind, huis, opa/oma, school voor neefjes en nichtjes, medicaties voor de kwai, kunstmest en noem maar op dan schrikken ze wakker en vluchten naar de volgende waar ze denken; 'dit gebeurt me niet meer'
En vervolgens als een despoot de inlanders financieel regeert....effe snel wat boeken over Indonesie lezen en we weten precies hoe het moet...
en de geschiedenis herhaalt zich tot de pot op is en de dame hen berooid achter laat...
de top van het gebouw is dan vaak de oplossing want je kunt met terug naar je heimat want iedereen lachte je daar uit al toen je je boerenzakdoek en geitenwollen sokken, open sandalen en bandana inpakte...

chaiyaphum
Expat
Expat

#118 Bericht door chaiyaphum » dinsdag 04 mei 2010, 05:21

Ik wil de wijze raad van Jumbo wel opvolgen m.b.t. het lezen van boeken over Indonesia ofwel "Ons Indië" aan welke titels denk je dan Max havelaar, Rubber, Koelies, Westerling, Mariniers in de Gordel van Smaragd/de laatste man, Tjalie Robinson (memoires van een indo-schrijver)
Die despoten met vrouw/vriendin aan een touwtje ben ik nog niet tegengekomen Ik zie wel de mannen die niet in alles toegeven - maar daar is niets verkeerd mee mijn indruk van dit soort relaties is dat die meestal wel goed gaan.
I am not in Thailand but Thailand is in me

jumbo
Expat
Expat

#119 Bericht door jumbo » dinsdag 04 mei 2010, 05:28

Jumbo rukt graag dingen uit zijn verband en maakt graag van een mug een rasgenoot om zodoende voor de door verliefdheid en liefdesroes gestuurde halfblinden onder ons de grenzen en kenmerken wat eenvoudiger aan te geven....
Het geen raad of advies dat te doen, en je kennis van de regio en auteurs niet verkeerd, maar het was meer lyrisch en beeldend bedoeld dan werkelijk...

Je moet mijn berichten wat meer lezen, dan komt dat gevoel vanzelf... ;)
Echter er zit altijd wel een kern van waarheid in veel van mijn berichten....maar een goed lezer heeft een half oor nodig.. toch?

Mart
Erelid
Erelid

#120 Bericht door Mart » dinsdag 04 mei 2010, 06:42

jumbo schreef:Jumbo rukt graag dingen uit zijn verband en maakt graag van een mug een rasgenoot om zodoende voor de door verliefdheid en liefdesroes gestuurde halfblinden onder ons de grenzen en kenmerken wat eenvoudiger aan te geven....
Het geen raad of advies dat te doen, en je kennis van de regio en auteurs niet verkeerd, maar het was meer lyrisch en beeldend bedoeld dan werkelijk...

Je moet mijn berichten wat meer lezen, dan komt dat gevoel vanzelf... ;)
Echter er zit altijd wel een kern van waarheid in veel van mijn berichten....maar een goed lezer heeft een half oor nodig.. toch?
CITAAT:
Het eerste de beste meisje/jonge vrouw wat (beroepshalve) om aandacht vraagt worden ze gelijk en beetje verliefd, niet vreemd in een land waar je alleen komt/woont vol vreemden die een totaal andere taal spreken en levenswijze hebben...
Als de dame(s) daarna om geld vragen voor voedsel, goederen, ouders, kind, huis, opa/oma, school voor neefjes en nichtjes, medicaties voor de kwai, kunstmest en noem maar op dan schrikken ze wakker en vluchten naar de volgende waar ze denken; 'dit gebeurt me niet meer'
Einde CITAAT.

Spreek je nu uit ervaring :?: :?: :?: :lol: ..... of van horen zeggen :?: :?: :roll: :idea:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”