Thaksin-soap goes on

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thaksin-soap goes on

#106 Bericht door elst99 » maandag 15 maart 2010, 01:45

Wat een rare vergelijking maar dat zal wel aan mij liggen.
Holleerder / Taksin.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

RuudThai
Expat
Expat

#107 Bericht door RuudThai » maandag 15 maart 2010, 07:08

elst99 schreef:Wat een rare vergelijking maar dat zal wel aan mij liggen.
Holleerder / Taksin.
Simpel.
Overeenkomst: Holleeder is een schurk uit de onderwereld. Thaksin is een schurk uit de politiek. BEIDEN zijn SCHURKEN. :evil:
Verschil: Holleeder zit in de cel en Thaksin (nog) niet...... :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#108 Bericht door elst99 » maandag 15 maart 2010, 07:48

Wel een hele simpele gedachtengang!!! Hoeveel regeringsleiders en politici wil jij nog veroordelen? Aan iedereen die macht wil zit wel een luchtje!
En korruptie komt voor in alle geledingen!!!! Overal!

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#109 Bericht door vleespet » maandag 15 maart 2010, 15:38

elst99 schreef:Wel een hele simpele gedachtengang!!! Hoeveel regeringsleiders en politici wil jij nog veroordelen? Aan iedereen die macht wil zit wel een luchtje!
En korruptie komt voor in alle geledingen!!!! Overal!
Het is nu echt tijd om voor Ruud hulp te zoeken,notabene een ex raadslid die niet weet dat zijn idool een partij leiding geeft die groot geworden is door middel van korruptie,sterker nog daar is zijn studie in London van betaald,of weet Ruud dat ook nog niet.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#110 Bericht door prajak » maandag 15 maart 2010, 16:44

Vleespet heeft te lang alleen in de rimboe gezeten en komt nu met duivelse gedachten. Drugsdealers afschieten zonder proces, want zo ging het in de T periode, vindt hij aanvaardbaar. Nou, dan ben je in goed gezelschap, Vleespet. Hitler, Stalin, Mussolini, de dikke mannen in N-Korea en Birma deden/doen hetzelfde. Tak Bai staat ons nog vers in het geheugen. Dat waren gewone huisvaders ! Met vrouw en koters thuis.

Lekker jongen, die Vleespet. Het aanpakken van drugsdealers en ander tuig gebeurt in een democratie door politie, justitie en de rechterlijke macht. En als die niet goed functioneren is het tijd te stemmen op klubs die dat wel op een democratische wijze gaan regelen. Om die reden, en alleen om die reden, vind ik dat in NL de PVV het eens mag laten zien. De mond vol van.... laat ze het maar eens tonen op een democratische wijze.

Geweld kan zich tegen iedereen keren. Ook tegen ons farang. Daarom zijn ook wij gebaat bij een democratische rechtsstaat. Met een gekozen parlement. En juist dat gekozen parlement zit er nu in Bangkok. Er zijn geldige en vrije verkiezingen geweest, internationaal aanvaard. Je ziet het aan de landen die de man T nu de deur wijzen. Verstandige regeringen daar.

Vleespet ontbeert een gezond stel hersens. Dat mag, maar laat hij dat hier maar niet etaleren. Het is een bewijs van zwakte. Een bewijs van willen kiezen voor geweld. Hard geweld, en stil geweld. En juist in stil geweld was de heer T meester. Terreur in de dorpen. Als EEN persoon niet op de X partij stemt dan komt er niet die school, niet die EHBO post, niet die nieuwe weg.

Blij dat hij weg is.

Als Vleespet de moeite had genomen de pers te volgen was hij op andere gedachten gekomen. Of niet, want een zieke geest is soms erg volhardend in het kwaad. Vleespet is helaas een zieke geest. Maar die komen we hier wel meer tegen, niet waar, meneer Maple Leaf ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#111 Bericht door prajak » maandag 15 maart 2010, 16:54

" Democratie is het recht te stemmen op mensen die je daarna bestelen. "

Dat staat onder al mijn berichten, nu. Maar bestelen is iets anders dan je zonder proces afknallen. Dat nu is het verschil tussen de huidige regering in dit land en de T periode.

En dat is een waardevol verschil.

Helaas zit een handjevol dikbetaalde fanaten dat niet in. Jammer dat daar ook farang bij zijn. En helemaal als die farang komen uit landen met een goed functionerende democratie en scheiding der machten.

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#112 Bericht door vleespet » maandag 15 maart 2010, 21:28

prajak schreef:Vleespet heeft te lang alleen in de rimboe gezeten en komt nu met duivelse gedachten. Drugsdealers afschieten zonder proces, want zo ging het in de T periode, vindt hij aanvaardbaar. Nou, dan ben je in goed gezelschap, Vleespet. Hitler, Stalin, Mussolini, de dikke mannen in N-Korea en Birma deden/doen hetzelfde. Tak Bai staat ons nog vers in het geheugen. Dat waren gewone huisvaders ! Met vrouw en koters thuis.

Lekker jongen, die Vleespet. Het aanpakken van drugsdealers en ander tuig gebeurt in een democratie door politie, justitie en de rechterlijke macht. En als die niet goed functioneren is het tijd te stemmen op klubs die dat wel op een democratische wijze gaan regelen. Om die reden, en alleen om die reden, vind ik dat in NL de PVV het eens mag laten zien. De mond vol van.... laat ze het maar eens tonen op een democratische wijze.

Geweld kan zich tegen iedereen keren. Ook tegen ons farang. Daarom zijn ook wij gebaat bij een democratische rechtsstaat. Met een gekozen parlement. En juist dat gekozen parlement zit er nu in Bangkok. Er zijn geldige en vrije verkiezingen geweest, internationaal aanvaard. Je ziet het aan de landen die de man T nu de deur wijzen. Verstandige regeringen daar.

Vleespet ontbeert een gezond stel hersens. Dat mag, maar laat hij dat hier maar niet etaleren. Het is een bewijs van zwakte. Een bewijs van willen kiezen voor geweld. Hard geweld, en stil geweld. En juist in stil geweld was de heer T meester. Terreur in de dorpen. Als EEN persoon niet op de X partij stemt dan komt er niet die school, niet die EHBO post, niet die nieuwe weg.

Blij dat hij weg is.

Als Vleespet de moeite had genomen de pers te volgen was hij op andere gedachten gekomen. Of niet, want een zieke geest is soms erg volhardend in het kwaad. Vleespet is helaas een zieke geest. Maar die komen we hier wel meer tegen, niet waar, meneer Maple Leaf ?
Vleespet heeft te lang in de zon gezeten?ik dacht het niet,door middel van welke verkiezingen is deze regering aan de macht gekomen???? volgens mij ben jij de weg een beetje kwijt,of is er een verkiezing geweest die ik gemist heb??? Ik ben geen voorstander van geweld maar het tuig dat de drugs op straat brengt verdient gewoon niet beter.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#113 Bericht door stevenl » dinsdag 16 maart 2010, 04:10

Even los van juist/niet juist, democratie/geen democratie: er zijn verkiezingen geweest, en die verkiezingen hebben gresulteerd in de huidige regering.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#114 Bericht door Pieter » dinsdag 16 maart 2010, 04:58

Alleen zaten er onder die "drugs" lieden ook een hoop bij die gewoon lastig waren en dus maar meegenomen zijn.

en wat te denken van die doodgedrukte moslims in het zuiden

reactie van een takkie lid was toen ach ja een beetje eigen schuld dat vasten tja daar wordt je zwak van.

Geef me nu eens 1 goede reden waarom democratie zou werken in dit landje ..... (nee dus)

gewoon een sterke arm die niet teveel graait en wat er gegraaid wordt netjes weer in de Thaise economie stoppen
en niet naar het buitenland sluizen is er weinig aan de hand.

Het ergste vind ik het voor de koning.
Dat ze niet kunnen wachten om over de macht te vechten totdat.

Pieter :mrgreen:

jumbo
Expat
Expat

#115 Bericht door jumbo » dinsdag 16 maart 2010, 05:42

Heeft onderdrukking of schending van de mensenrechten iets te maken met een democratie??
En wat zegt men over corruptie, staat dat ook niet los van verkiezingen en een gekozen volksvertegenwoordiging??
Staan volgens mij los van elkaar....

Dat men vaak teruggrijpt naar dergelijke dingen en zegt dat het niets met een democratie te maken heeft is meer een emotionele als een andere zaak
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#116 Bericht door prajak » dinsdag 16 maart 2010, 16:47

In een ander NL-talig forum merkte eens iemand, die hier al 30 jaar woont, op, dat dit land een benevolente dictator nodig heeft. Hij werd als fascist geslacht ! En wat hebben we de laatste 8 jaar gehad ? Zakkenvullende klubs die zich niets gelegen laten liggen aan de meer dan 80% armen in dit land.

Maar ja, kijk naar de grote gele broer. Hun onzalig communisme. Grote delen van het volk hebben nauwelijks te vr..., worden gedeporteerd naar gebieden waar ze niet willen wonen, onderdrukking van christenen, onderdrukking van Tibet, van de oeroude Turkse gemeenschap ("terroristen..."), geen vrij internet, Tienamen bestaat niet, en toch de hemel op aarde. In N-Korea zit nog zoiets lekkers. Birma idem dito. Bangladesh, waar van iedere Dhaka een vet deel in corrupte zakken verdwijnt. India met haar kastensysteem; voor een duppie geboren word je daar zeker nooit een kwartje.

"Yes we Cohen" hoor je nu in NL. Zou hij iets aan de voedselbanken doen ? Forget it.

De armen zijn altijd ondergeschopt en het zal nog lang zo blijven. Ik lever naar vermogen hier mijn bijdrage maar verder dan mijn buren kan ik niet gaan. En ik houd in mijn dorp mijn mond over politiek. Ik ben gast en realiseer me dat terdege.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#117 Bericht door elst99 » woensdag 17 maart 2010, 01:49

Toch Prajak ben ik van mening dat de macht bij het volk ligt.
Je hebt het destijds in de DDR gezien, of ze gekregen hebben wat ze verwacht hebben is een tweede, er zijn er nog veel die wel weer naar het oude terugwillen.
Maar wat ze op dat moment wilden hebben ze bereikt.
Maar dan moet je het met z'n allen doen! Maar de rijken in Thailand hebben maar een belang, de domme dom houden en de arme arm, zo krijg je een klasse verschil die in jaren niet op te lossen is.
Het feodale in Azie zal nog lang blijven, zolang scholing op zo'n laag peil blijft.
Het valt me altijd weer op dat eigen initiatief weinig aanwezig is alleen waar ze opdracht voor hebben voeren ze uit, maar als daar toevallig een prop papier ligt en niet gezegd wordt dat die ook opgeruimd moet worden, klein voorbeeld, lopen ze er tien keer langs.
Er moet leiding zijn, anders gebeurt het niet, ook bij personen van 40.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#118 Bericht door Pieter » woensdag 17 maart 2010, 02:57

elst99 schreef: Het valt me altijd weer op dat eigen initiatief weinig aanwezig is alleen waar ze opdracht voor hebben voeren ze uit, maar als daar toevallig een prop papier ligt en niet gezegd wordt dat die ook opgeruimd moet worden, klein voorbeeld, lopen ze er tien keer langs.
Er moet leiding zijn, anders gebeurt het niet, ook bij personen van 40.
Daarom ben ik hier denk ik dan altijd maar. Soms denk ik ben ik hier wel nodig maar dan komt er weer iets van collectieve
anti eigen initiatief en dan weet ik het weer.

Om dat te veranderen is moeilijk heel moeilijk.
volgens laatst onderzoek zit dat ook in de genen .
Jappen en zo-azie rassen hebben door die anderen genen een grotere faalangst.
Daarom doen ze het liefst met elkaar dingen. (net als mieren)

zelf denken zit ook niet in de opvoeding.
en wat erger is aan andere mensen denken zit er ook niet zo in (kijk maar naar het verkeer ...)
Het aardigste is het nog te omschrijven als onbenul
anticiperen op de toekomst (kort .. verkeer ; langer .. sparen) nou weinig

onderwijs is ook denken aan de toekomst.
Maar zelf denken wordt daar ook niet geleerd eerder afgeleerd. (je leert wel mooi tekenen en schrijven)

Ondertussen denken de Thai zelf dat ze eigenlijk een vrij goed ras zijn.
Daar schuilt een levensgroot gevaar in zeker voor ons farangs

In plaats dat ze die 3e generatie chinezen (takkie, die gele mallot) wat beschaving proberen bij te brengen
lopen ze als idioten achter dat tuig aan.

Pieter

jumbo
Expat
Expat

#119 Bericht door jumbo » woensdag 17 maart 2010, 03:45

Begin me zo langzamerhand af te vragen waarom jullie hier wonen
Is het alleen het weer???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid