Levensbewijs SVB
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Levensbewijs SVB
Kijk je wel een beetje uit met jouw valsemunterij ? De straffen zijn niet mis. In Laos staat nu een Belg terecht voor het namaken van 5.000 kip biljetten.
-
- Volwaardig lid
Moet je 1000 euro biljetten gaan drukken, schiet je wat sneller op.greenthaiway schreef:Laat ik mij ook maar houden bij mijn stiel, het printen van 100 euro biljetten.
Nu snel weer naar de kelder, LOL

Live your dream, don't dream your life.
-
- Expat
- Contacteer:
Hoe komt ie op het idee?prajak schreef:Kijk je wel een beetje uit met jouw valsemunterij ? De straffen zijn niet mis. In Laos staat nu een Belg terecht voor het namaken van 5.000 kip biljetten.
Vreselijk geld trouwens daar in Laos, onoverzichtelijk wat cijfers betreft, je moet het vaak omdraaien om erachter te komen wat voor waarde het biljet heeft en het is lelijk bovendien.
-
- Expat
- Contacteer:
Het verspreiden van 100 euro biljetten gaat makkelijker dan de "rooie ruggen".Wouter_Udon schreef:Moet je 1000 euro biljetten gaan drukken, schiet je wat sneller op.greenthaiway schreef:Laat ik mij ook maar houden bij mijn stiel, het printen van 100 euro biljetten.
Nu snel weer naar de kelder, LOL
-
- Volwaardig lid
Het ontgaat je dus..... was grappig bedoeld.
5.000 kip is 20 baht. Een Belg.......
5.000 kip is 20 baht. Een Belg.......
-
- Expat
Op 28.12.09 de SSO te Korat bezocht i.v.m. het levenbewijs van de SVB.
Degene die deze zaak aldaar behartigt was niet aanwezig - zat in vergadering. Er was niemand die haar kon vervangen.
De 29e dec zou zij in de ochtend ook niet aanwezig zijn. Derhalve in de middaguren opnieuw naar de SSO getogen.
De betreffende ambtenaar wilde dat ik het formulier volledig zou invullen. Aanvankelijk spartelde ik een beetje tegen omdat de laatste vragen vanhet levenbewijs en de bijbehorende verklaring toch echt gecompleteerd diende te worden door de controlerende instantie. \Niet dus - ik moest ook de door de controlerende instantie te beantwoorden vragen met ja resp neen beantwoorden. Om de zaak afgerond te krijgen de vragen maar beamtwoord waarna zij naam, handtekening en stempels kon plaatsen. Vervolgens kwam het terugsturen naar Nederland aan de orde - zij deelde mede dat ik dat maar moest doen omdat er geen budget voor ter beschikking was gesteld aan het kantoor en omdat er kennelijk nogal wat door officiele instanties verstuurde post niet aankomt. Ik wees haar op het schrijven van de SVB waarin aan ons gemeld werd dat de SSO voor terugzending zal zorgdragen. Zij zei dit te kennen doch vanwege eerder aangehaalde redenen verzocht zij mij de terugzending te verzorgen. Ik kon mijzelf er niet toe brengen om hier niet oip in te gaan.
Degene die deze zaak aldaar behartigt was niet aanwezig - zat in vergadering. Er was niemand die haar kon vervangen.
De 29e dec zou zij in de ochtend ook niet aanwezig zijn. Derhalve in de middaguren opnieuw naar de SSO getogen.
De betreffende ambtenaar wilde dat ik het formulier volledig zou invullen. Aanvankelijk spartelde ik een beetje tegen omdat de laatste vragen vanhet levenbewijs en de bijbehorende verklaring toch echt gecompleteerd diende te worden door de controlerende instantie. \Niet dus - ik moest ook de door de controlerende instantie te beantwoorden vragen met ja resp neen beantwoorden. Om de zaak afgerond te krijgen de vragen maar beamtwoord waarna zij naam, handtekening en stempels kon plaatsen. Vervolgens kwam het terugsturen naar Nederland aan de orde - zij deelde mede dat ik dat maar moest doen omdat er geen budget voor ter beschikking was gesteld aan het kantoor en omdat er kennelijk nogal wat door officiele instanties verstuurde post niet aankomt. Ik wees haar op het schrijven van de SVB waarin aan ons gemeld werd dat de SSO voor terugzending zal zorgdragen. Zij zei dit te kennen doch vanwege eerder aangehaalde redenen verzocht zij mij de terugzending te verzorgen. Ik kon mijzelf er niet toe brengen om hier niet oip in te gaan.
I am not in Thailand but Thailand is in me
-
- Expat
- Contacteer:
Schandalig, in 1 woord schandalig!chaiyaphum schreef:Op 28.12.09 de SSO te Korat bezocht i.v.m. het levenbewijs van de SVB.
Ik zou, in jouw plaats, meteen een klacht bij de SVB indienen.
Zo zie je maar, TIT.
Wat een rommelzooitje maken ze daar bij de SSO Korat van...
-
- Volwaardig lid
Ik zou blij zijn het formulier zelf te versturen. Dan heb je de rommel in eigen hand en kunt nog een kopie inscannen. Je maakt zelf de enveloppe gereed en verzendt aangetekend of per ems, al is dat laatste erg duur. Nee, ik doe dit het liefst zelf.
-
- Expat
Was toch zo ongeveer hetzelfde als toen ik verslag deed?greenthaiway schreef:Schandalig, in 1 woord schandalig!chaiyaphum schreef:Op 28.12.09 de SSO te Korat bezocht i.v.m. het levenbewijs van de SVB.
Ik zou, in jouw plaats, meteen een klacht bij de SVB indienen.
Zo zie je maar, TIT.
Wat een rommelzooitje maken ze daar bij de SSO Korat van...

Ik vond het zo'n rommel op dat buro (trouwens in het hele kantoor) dat ik graag de handel zelf ging versturen.
Dat ze er niet waren is (zolang het geen feestdag is) niet aanvaardbaar.
Zou inderdaad dit verslag naar SVB sturen (als mededeling en niet als klacht) want er ligt daar reeds meer op tafel.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
VERPLICHT de SVB je de Thaise instantie te gebruiken of mogen andere methodes ook ? Ik denk aan de ambassade, een Thaise advocaat lid van een erkende klub, en als je in NL bent met vacantie, een NL notaris ? Of is de Thaise instantie slechts een optie ?
Wat verzenden betreft, nogmaals, ik houd het liever in eigen hand.
-
- Expat
Voor zover mij bekend is het verplicht.prajak schreef:VERPLICHT de SVB je de Thaise instantie te gebruiken of mogen andere methodes ook ? Ik denk aan de ambassade, een Thaise advocaat lid van een erkende klub, en als je in NL bent met vacantie, een NL notaris ? Of is de Thaise instantie slechts een optie ?
Indien anders,zou het gewoon bij het oude blijven

Ik ben er van overtuigd dat een of andere ambtenaren delegatie onderhandeld en overlegd heeft met de SSO .Uiteraad op het hoofdkantoor in Bangkok en ze zijn verder voor geen meter aan het onderzoeken geweest.
Klungelwerk en ik ben er van overtuigd dat er meer klachten gaan komen (nog afgezien van de corruptie factor).
Jammer want het basis idee was niet slecht.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
De SVB schrijft "door het verdrag tussen Nederland en Thailand is de werkwijze veranderd voor het controleren van gegevens. Het gaat om de gegevens die nodig zijn voor het recht op Nederlandse pensioenen en uitkeringen. Daarvoor heeft u van ons een formulier gekregen. In de tekst bij het formulier staat dat u dit formulier moet terugsturen aan de SVB. Dat is veranderd. Wij verzoeken u dit formulier voortaan samen met deze brief terug te sturen aan een regiokantoor van de Social Security Office (SSO) Zij zullen het formulier geldig verklaren door de vragen op de achterkant van deze brief te beantwoorden. De SSO stuurt de documenten dan zelf terug aan de SVB"
Hieruit blijkt dus duidelijk dat er geen enkele keuzemogelijkheid is - de SSO is de spil in Thailand waarom het draait.
Hieruit blijkt dus duidelijk dat er geen enkele keuzemogelijkheid is - de SSO is de spil in Thailand waarom het draait.
I am not in Thailand but Thailand is in me
-
- Erelid
Ik heb op 1 december de formulieren verzonden naar SSO Kalasin, op 4/12 kreeg ik per post ( geadresseerd aan JR ) de formulieren terug met een papiertje - 10x10 cm - in het Thais, waaruit bleek of ik nadere informatie wilde geven. Mijn vrouw belle enz enz. Op 9/12 naar de SSO gegaan, zat daar voor JAN L-L aan een buro tegenover een dame die geen woord Engels sprak. Op 11/12 kreeg via het district kantoor Nong Hang een verzoek om fotocopies te zenden van paspoort - trouwakte - geboortebewijs JR - huisboek - ID kaart echtgenote. Ik heb dit geweigerd en ben met SVB gaan corresponderen. Na heel veel e-mails heen en weer kreeg ik gisteren het bericht dat mijn formulier nog steeds niet bij de SCB was aangekomen. Het blijkt bij SSO en SVB een zooitje te zijn. Ze geven toe dat er niet of nauwelijks Engels wordt gesproken bij SSO en dat de instructies die zijn verstrekt niet worden begrepen.
SVB schrijft ook dat de uitbetaling van AOW en WAO is getrokken kunnen worden, indien de formulieren niet op tijd bij de SVB zullen zijn. Mijn vraag waarom UWV deze regeling niet heeft, is nog niet beantwoord.
Voor zij die belangstelling hebben voor de hele correspondentie sturen een PB, met vermelding van e-mail adres.
SVB schrijft ook dat de uitbetaling van AOW en WAO is getrokken kunnen worden, indien de formulieren niet op tijd bij de SVB zullen zijn. Mijn vraag waarom UWV deze regeling niet heeft, is nog niet beantwoord.
Voor zij die belangstelling hebben voor de hele correspondentie sturen een PB, met vermelding van e-mail adres.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Expat
Even terzijde........maar ik zit ook bij andere instanties, zoals notaris-dokter-immigratie beambte en gemeente ambtenaar,(meestal) tegenover iemand die geen meter over de grens praat
.Mijn Thais is voldoende om daar mee overweg te kunnen en dat zou in principe voor de meesten onder ons moeten gelden (lijkt me).
Mij stoort het dat de SVB een schijn oplossing biedt.Zij pretenderen het contole vraagstuk in Thailand nu opgelost te hebben echter, er is een redelijk gevaar van verloren gegane papieren en andere toekomstige misstanden.

Mij stoort het dat de SVB een schijn oplossing biedt.Zij pretenderen het contole vraagstuk in Thailand nu opgelost te hebben echter, er is een redelijk gevaar van verloren gegane papieren en andere toekomstige misstanden.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Ik lees in de telegraaf: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7937 ... ord__.html
Blijkbaar is iemand niet blij geworden.
Blijkbaar is iemand niet blij geworden.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.