Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

#106 Bericht door gast » maandag 26 februari 2007, 12:04

kan het ook via nederland ipv duitse site en scheelt het qua prijs ?

op de site is het maar tot oktober ik dacht meer rond oktober of november te vertrekken uiteraard hoe goedkoper hoe beter

is dat enkel bij ltu dat is wel goedkoop als ik het zo zie ??
gegroet

alarm

#107 Bericht door alarm » maandag 26 februari 2007, 12:58

Dat meldt de Britse krant The Daily Telegraph vandaag op basis van anonieme bronnen binnen de Israëlische defensie. 'Als we dit niet regelen, kunnen we in een situatie belanden waarin Israëlische en Amerikaanse toestellen elkaar beschieten, zegt een hoge functionaris.

Maar minister van Defensie Ephraim Sneh ontkent in de Israëlische krant Haaretz dat er dergelijke gesprekken tussen Israël en de Amerikaanse regering gaande zijn.

Nucleaire ambities
Het zou niet voor het eerst zijn dat de Israëlische aanval een dergelijke aanval uitvoert: in 1981 werd een nucleaire centrale in Irak gebombardeerd, waar Saddam Hoessein volgens geheime dienst Mossad zou werken aan een kernwapenprogramma.

Israël maakt zich grote zorgen om de Iraanse nucleaire ambities, en is volgens The Daily Telegraph niet van plan werkeloos af te wachten tot Iran de beschikking heeft over kernwapens. Begin februari schreven Britse media nog dat de Israëlische geheime dienst Mossad een Iraanse atoomgeleerde heeft geliquideerd.

'Alle opties open'
De Amerikaanse vice-president Dick Cheney sprak vandaag ook zijn zorgen uit over Iran. Amerika houdt 'alle opties open' als Iran de VN-inspanningen om de nucleaire ambities op te geven blijft tegenwerken. Ook stoort de Amerikaanse regering zich aan de 'agressieve sponsoring' van de militante Hamas-beweging in de Palestijnse gebieden.

Begin februari verklaarde het Witte Huis overigens nog dat Amerika streeft naar een diplomatieke oplossing voor de Iraanse atoomkwestie en dat het Iran niet zal aanvallen.

Internationale druk
Volgens het internationale atoomagentschap IAEA werken honderden technici en arbeiders in de Iraanse plaats Natanz 'koortsachtig' aan de installatie van de centrifuges, die Iran een stap dichter bij de verrijking van uranium op industriële schaal moeten brengen.

Iran zegt dat de kerncentrales alleen elektriciteit moeten opwekken, maar Amerika en de Europese Unie twijfelen daar aan. De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad verklaarde donderdag zich daarom niets aan te zullen trekken van de internationale druk.

bron: elsevier

Dick Cheney, vicepresident van de Verenigde Staten, vertelde vandaag dat de Verenigde Staten en hun bondgenoten niet mogen toestaan dat Iran een nucleaire grootmacht wordt. Dit vertelde hij tijdens een bezoek aan Australië.

Cheney zei dat Amerika de voorkeur geeft aan een diplomatieke oplossing, maar hij sloot militair ingrijpen niet uit. "Alle opties zijn open", zei hij dreigend. Dit als reactie op de bekendmaking van het Internationaal Atoomenergieagentschap, dat meldde dat Iran is doorgegaan met het verrijken van uranium, en niet heeft geluisterd naar de VN, die Iran een resolutie op hadden gelegd. De vijf permanente leden van de VN-veiligheidsraad en Duitsland gaan daarom overmorgen in Londen nieuwe maatregelen jegens Iran bespreken.

bron: fok nieuws

hoe moet dat nu ????? ik durf niet meer te boeken

pietk
Expat
Expat

#108 Bericht door pietk » maandag 26 februari 2007, 14:25

hoe moet dat nu ????? ik durf niet meer te boeken[/quote]

Een andere maatschappij kiezen als je het niet aandurft om via Teheran te vliegen.
Er leiden vele wegen naar Thailand en waar een wil is is een weg.

gast

#109 Bericht door gast » maandag 26 februari 2007, 19:57

ik denk dat er geen problemen zullen zijn via Iran,ik bedoel ieder land heeft wel zijn probs kan iemand mij vertellen of het via duitse of Nl site uitmaakt om ticket te halen?

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#110 Bericht door Wereldvreemd » maandag 26 februari 2007, 20:35

alarm schreef: hoe moet dat nu ????? ik durf niet meer te boeken
De Amerikanen schieten wel vaker per ongeluk verkeersvliegtuigen neer.

Maar dit zal geen massale aanval worden. Alleen met een preciesie bombardement kunnen de Amerikanen hier resultaat boeken. Ze zullen komen als dieven in de nacht.

Verkeersvliegtuigen neerschieten trekt aandacht en dat zullen ze vermijden.

Gewoon boeken
- -

karin1976
Veel ervaring
Veel ervaring

mahan air ervaring

#111 Bericht door karin1976 » dinsdag 27 februari 2007, 10:30

vorig jaar heb ik met mahan gevlogen.
de paar uurtjes die je in teheran stil staat zijn niet zo erg je krijgt bonnen om wat te eten en te drinken.
de vrouwen krijgen een hoofddoek/ sjaaltje in het vliegtuig deze worden alleen door meerdere mensen gebruikt dus ik zou er zelf een meenemen, je hoeft deze niet constant op maar alleen als je door de gangen loopt of in het restaurant zit. de heenweg kwamen wij namelijk met de hele groep eerst in een appart hok hier was ook iets te eteen en te drinken en hier kon je roken, hier hoef je niets op je hoofd er zijn geen iranezen.
daarna gingen we naar een restaurantje en hier moet je ze dus wel op. dan krijg je bonnen dat je voor ik weet niet meer hoeveel mag eten.
( broodjes/ koffie/ sapjes/ frisdrank / chips )
weer aan boord, ik vond de service goed, eten was echt lekker zat smaak aan de kip. vaak wat te drinken en een knabbeltje tussendoor.

alleen denk er aan als je in d'dorf alcohol koopt dan word dit ingenomen in iran. je krijgt dit terug als je in bkk bent. maar het loket is dan niet altijd open, en je gaat niet weer terug na een paar dagen om je flesje op te halen. dit zelfde is de terug weg.
dus als je alcohol meeneemt dan in je bagage anders ben je het 'kwijt'.

karin1976
Veel ervaring
Veel ervaring

mahan air ervaring

#112 Bericht door karin1976 » dinsdag 27 februari 2007, 10:40

verder zag ik nog een vraag of je het beter kan boeken in dld.
ja, dat scheelt je nog eens ongeveer 80 euro p/p vergeleken met ndevriesreizen. dit kan op http://www.mahanair.de maar nog beter en iets goedkoper http://www.letsbuyflights.de en dan machine 1 daar zit mahanair in. deze is 50 euro goedkoper dan mahanair zelf.
en heel soms bied http://www.justtravel.de ze ook goedkoper aan. alle kosten zijn al inclusief bij deze 2 aanbieders.

ik vind mahanair oke om mee te vliegen en het scheelt veel geld.
alleen nu maar hopen dat ze iran niet aan gaan vallen zoals de planning is wat dan zullen we wel niet meer met mahanair kunnen vliegen.

de tickets zijn op dit moment te boeken t/m eind nov. , ws komen in april de winterdata. je kan wel al een ticket boeken met vertrek die beschikbaar is met een openretour. (deze info heb ik gekregen van mahan) .
ik ga zelf weer met mahanair rond nov en dan terug in mrt en ik heb hier alle vertrouwen in.

koko

#113 Bericht door koko » dinsdag 27 februari 2007, 19:38

Met dat aanvallen van Iran zal het zo'n vaart niet lopen, mocht het wel zover komen dan zal het om precisie bombardementen gaan.

Boeken via letsbuyflights.de heb ik ook eens gedaan, scheelt idd 80 euro met nederlandse aanbieders als Ndevries en Straus reizen.

wendy

Re: Mahan Air

#114 Bericht door wendy » donderdag 29 maart 2007, 20:03

Anonymous schreef:ik ga hoogstwaarschijnlijk in augustus met Mahan Air vliegen naar Bangkok. Erg aantrekkelijk tarief (€570,=). Het wordt natuurlijk goedkoper naarmate de maanden vorderen, maar ben niet flexibel in vakantiedagen dus vandaar...

Ik wil graag peilen hoe het staat met de ervaringen/meningen over Mahan Air..
Ze vliegen vanaf Dusseldorf naar Bangkok met een tussenstop in Tehran.

Alvast bedankt..
Hallo,
Al een 5 tal jaar ga ik jaarlijks op familiebezoek bij mijn vader
Mijn laatste vlucht was Mahan Air uit Dusseldorf tussenlanding Teheran
IK moet eerlijk zeggen voor prijs kwaliteit is Mahan de beste vlucht geweest
En de tussenstiop in Teheran viel erg goed mee 2 uur wachten maart gratis drank en sanwiches
Ik heb 2 diochtertjes die steeds meegaan en kan U verzekeren dat alles best mee zal vallen
fijne reis

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#115 Bericht door JohanS » vrijdag 30 maart 2007, 08:07

koko schreef:Met dat aanvallen van Iran zal het zo'n vaart niet lopen, mocht het wel zover komen dan zal het om precisie bombardementen gaan.

Boeken via letsbuyflights.de heb ik ook eens gedaan, scheelt idd 80 euro met nederlandse aanbieders als Ndevries en Straus reizen.
En de luchthaven zal een van de eerste doelwitten zijn !

Gast

#116 Bericht door Gast » vrijdag 30 maart 2007, 16:40

Nee joh, de burgerluchtvaart wordt vrijwel altijd gespaard.. ook tijdens oorlogen... Gaat dan alleen om militaire vliegvelden die gebombardeerd worden.

Het verhaal ook weer niet "opblazen" waar het niet nodig is.. De realiteit van alledag is dat er niets aan de hand is en dat ook Teheran / Iran nog steeds een veilig land is om naarheen te reizen (cq een tussenstop te hebben).

JohanS schreef:
koko schreef:Met dat aanvallen van Iran zal het zo'n vaart niet lopen, mocht het wel zover komen dan zal het om precisie bombardementen gaan.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#117 Bericht door Mystic » vrijdag 30 maart 2007, 16:52

Dus voor een paar centen reis je vrijwillig af naar een land dat op dat moment redelijk "hot" is? Waar hier en daar een vliegveldje dan wel ander doelwit gebombadeerd kan worden?
Nee joh, geen verhalen opblazen, lol!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#118 Bericht door JohanS » vrijdag 30 maart 2007, 16:56

Anonymous schreef:Nee joh, de burgerluchtvaart wordt vrijwel altijd gespaard.. ook tijdens oorlogen... Gaat dan alleen om militaire vliegvelden die gebombardeerd worden.

Het verhaal ook weer niet "opblazen" waar het niet nodig is.. De realiteit van alledag is dat er niets aan de hand is en dat ook Teheran / Iran nog steeds een veilig land is om naarheen te reizen (cq een tussenstop te hebben).

JohanS schreef:

Toch even naar het laatste nieuw luisteren.
Het ziet er toch niet echt veilig meer uit.

Maar ieder zijn Keuze.

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#119 Bericht door peterd1961 » vrijdag 30 maart 2007, 20:57

Maar je bespaart wel 200 euri!!!!!Het gevaar dat er een yank je per ongeluk uit de lucht schiet of je per ongeluk in het schootsveld van Israel vliegt maakt niet uit het blijven 200 euri! Hollands op zijn kromst.

gr Peter

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring

#120 Bericht door jpjs » vrijdag 30 maart 2007, 21:56

Waar gaat het toch eigenlijk over ??... Er is -geen- oorlog cq erg verhoogd risico voor Iran op dit moment... Zolang dat gevaar niet reeël aanwezig is, moet eenieder toch zelf weten waarmee die vliegt ??

De risico's om met El Al, United Airlines of bijvoorbeeld China Airlines (ook hoog in de all-time flight accidents rankings) te vliegen zijn allemaal net zo hoog (of laag).

Volgens mij zijn er hier gewoon een aantal mensen die -per definitie- al iets tegen Mahan Air ofzo hebben.. En elke gelegenheid aangrijpen om vooral maar negatief erover te schrijven. Schrijf vanuit feiten of eigen ervaringen, maar niet vanuit sensatie-achtige nieuwsberichten ofzo.. Da's makkelijk... (nee, ik heb geen belangen in Mahan Air of vrienden uit Iran.. maar een beetje realistisch blijven mag toch wel).

Ik vlieg binnenkort zelf voor het eerst met Mahan Air.. Pas dan kan ik er over oordelen (kwaliteit). Maar ik ga niet op voorhand al zaken afkraken. En mocht de politieke situatie ineens veranderen, dan cancel ik die vlucht toch ?!.. Tuurlijk, niet zo leuk maarja.. dat weet je van tevoren ook al.

En ja, ik heb al 10-tallen keren met veel maatschappijen op Azië gevlogen. Vooroordelen, ja daar zijn wij Hollanders toch oh zo goed in :(

(sorry, moest het toch even kwijt)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”