Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#271 Bericht door jodokus » dinsdag 11 maart 2025, 05:18

Piehans schreef: maandag 10 maart 2025, 11:07 Heel goed. Ik neem dat dit in Jomtien was.
Heb je het inkomensbewijs van het Consulaat nog laten legaliseren bij het MFA of was dat voor de verlenging van je retirementvisum niet nodig?
In Jomtien moest ik voor de verlenging van mijn marriagevisum mijn inkomensbewijs van de Nederlandse ambassade altijd laten legaliseren.
Het zou vreemd zijn -maar niets verbaast mij nog- als er zelfs binnen immigratie Jomtien verschillende handelswijzen bestaan. :D
Ja inderdaad dat is in Jomtien soi 5. En nee, niets legalisatie... ik geef mijn 3 jaaropgave's af , zij telt alles op en de Proof of Income rolt uit de printer.

Deze worden aan elkaar geniet en een hoekje wordt omgevouwen waar een officiele stempel op wordt geplaatst... de consul zet met ouderwetse vulpen een handtekening.

Zo geef ik het af met de rest van de kopietjes bij de Immigration.
Toch wel...

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#272 Bericht door jodokus » dinsdag 11 maart 2025, 05:25

sjeng schreef: dinsdag 11 maart 2025, 04:40
jodokus schreef: maandag 10 maart 2025, 08:10 Vandaag weer een stempeltje tot 30 maart 2026. Een kwartiertje in de rij bij aanmelding en een half uur bij balie 8.

Vorige week mijn Proof of Income (1150 baht) op het Duitse Consulaat opgehaald... het mag dus nog steeds.

Morgen mijn paspoort ophalen.
Toch apart he dat de one stop service van de immigratiedienst in Jomtien meestal 2 dagen duurt. :cheesy:
Zelfs als je 's morgens in de eerste 2 uren aan de beurt bent dan nog kan je 's middags na 14.00 je paspoort afhalen.

Alles wat rond de middag zich meld mag een dag later na 14.00 zijn pas ophalen.

Het zal alles te maken hebben met de grote hoeveelheid farangs die hier en in de omtrek wonen.

Ondanks dat ik na verhuizing wat verder weg woon, ben ik er binnen 10 bromfiets minuten, dus voor mij geen probleem.
Toch wel...

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#273 Bericht door sjeng » vrijdag 18 april 2025, 04:06

Het is weer gelukt, ook sjeng mag weer een jaartje blijven in dit heerlijke land.
Geen gezeik, alles as usual met alleen de visumondersteuningsbrief.
Alleen geen one stop service want de bobo voor de handtekening was er nog niet dus 's middags paspoort ophalen.

jomel17
Expat
Expat

#274 Bericht door jomel17 » vrijdag 18 april 2025, 14:07

Fijn dat het toch weer gelukt is Sjeng en als de immi niet te ver van je huis is, is 2 keer rijden niet zo erg ..
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”