Nederlandse ambassade service buiten Bangkok

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nederlandse ambassade service buiten Bangkok

#31 Bericht door wpdl » woensdag 02 april 2025, 09:27

Jos schreef zijn bericht op 31 maart, met morgen bedoel ik 1 APRIL.

Ik lever al heel lang mijn paspoort in met adres bevestiging in de volksmond de 90 dagen melding.
Niets meer tenzij je verhuist bent, dan wenst men een bevestiging op papier van je nieuwe adres zonder die andere zaken die Jos opnoemt.

De zaken die Jos opnoemt zijn lachwekkend, vandaar dat ik aan een 1 april mop dacht.

Nog een fijne dag, heren.

jomel17
Expat
Expat

#32 Bericht door jomel17 » woensdag 02 april 2025, 14:29

WPDL
over serieuze zaken maak ik geen grappen .
หลงรัก

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door wpdl » donderdag 03 april 2025, 00:39

90 dagen controle of je nog op hetzelfde adres woont, is niet serieus te nemen Jos.
Is werkverschaffing en autoritair gedrag van Thaise overheid uit, om je even duidelijk te maken dat je een buitenlander bent en blijft.

Ik heb jarenlang een TM 47 formulier ingeleverd met adresgegevens, paspoortnummer en naam en paspoort om een nieuw formulier [slip] erin te nieten.
Meestal per tien of zo, gelijk gemaakt via pc, thuis, totdat opoe Noy schijnbaar genoeg papier had om de kachel tijdens de koude winterdagen in korat de komende tien jaar aan te houden.
Nu is een paspoort voldoende, tenzij je echt verhuist bent.
Is verplicht trouwens en dien je niet te wachten op de gestempelde datum, maar direct te melden is mij ooit wel eens vermeldt.

Jij geeft de indruk in je reactie dat zelfs het TM 47 formulier not done is over serieus gesproken met die mannen.

Denk eerder dat er in Khon Kaen heel veel lieden lopen die reden geven voor dit soort onzin controle.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”