Ben zelf-thans zittend in IST airport (leuke prijs gescoord met TK rond black friday) weer eens naar BKK, en ben bepaald geen smartfone kundige of zelfs liefhebber daarvan-maar je moet tegenwoordig wel. Bij laatste reis heb ik dat LINE (kennen jullie vast wel, zoiets als Wats App- Thai/ASEAN style, het kan zelfs wat meer nog) op mijn fone gezet. Krijg nu wel geregeld info van bepaalde zaken etc. Maar oen ik- (na lang twijfelen hierover) ´friends´=dus andere in TH wonenden met LINE wilde toevoegen-met die QR codes, werkte het niet-allerlei rare foutmeldingen. Ook via hun Thaise tel. nr ging het niet.
Heeft iemand misschien een hint hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik heb/had GEEN Thais nr-doe het met wifi op mijn NL nr. Is dat het mogelijk? Maar dan toch raar dat die zaken wel doorkomen en die personen niet.......
LINE?! Kan geen ´friends´ toevoegen
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- pjotter
- Volwaardig lid
Re: LINE?! Kan geen ´friends´ toevoegen
Ik herinner me alleen dat er 'rare dingen' kunnen gebeuren als je het internationale nummer niet gebruikt. Ook bij b.v. Whatsapp. Thaise nummers met +66 ervoor zonder de nul en NL nummers met +31 ervoor zonder nul. Sommige nummers zonder die landcode, bestaan soms ook in andere landen.
Mss ook nog de settings controleren in je "profile".
B.v. "Allow others to add me by ID". Verder zou ik het ook niet weten
Mss ook nog de settings controleren in je "profile".
B.v. "Allow others to add me by ID". Verder zou ik het ook niet weten
pong schreef: ↑zaterdag 11 januari 2025, 22:32 Ben zelf-thans zittend in IST airport (leuke prijs gescoord met TK rond black friday) weer eens naar BKK, en ben bepaald geen smartfone kundige of zelfs liefhebber daarvan-maar je moet tegenwoordig wel. Bij laatste reis heb ik dat LINE (kennen jullie vast wel, zoiets als Wats App- Thai/ASEAN style, het kan zelfs wat meer nog) op mijn fone gezet. Krijg nu wel geregeld info van bepaalde zaken etc. Maar oen ik- (na lang twijfelen hierover) ´friends´=dus andere in TH wonenden met LINE wilde toevoegen-met die QR codes, werkte het niet-allerlei rare foutmeldingen. Ook via hun Thaise tel. nr ging het niet.
Heeft iemand misschien een hint hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik heb/had GEEN Thais nr-doe het met wifi op mijn NL nr. Is dat het mogelijk? Maar dan toch raar dat die zaken wel doorkomen en die personen niet.......
-
- Volwaardig lid
Weer wat weken later: de crux lijkt hem dus echt te zitten in dat ik geen TH nr heb-omdat je via dat LINE ook in sommige gevallen gratis online kan bellen (live, praten!) met die ´freinds´- dan zal dus een verbinding via mijn NL provider moeten lopen en begrijpelijk dat dat niet gratis kan. Heb in diverse bezoeken nog nooit een TH nr of SIM gehad-bel ook elders heel, heel weinig, met whatsapp voor familiecontacten en gratis wifi in de hotels kom ik goed rond. Totdat het misgaat uiteraard.........zie we dan wel weer
Overigens ouwerwets denkend: die ´friends´ hebben ook geen hot/gmail of andere @mail meer-dat schijnt ook al historie te zijn-en zou best kunnen werken voor wat simpele boodschapjes e.d.- deed het vroeger ook prima
Overigens ouwerwets denkend: die ´friends´ hebben ook geen hot/gmail of andere @mail meer-dat schijnt ook al historie te zijn-en zou best kunnen werken voor wat simpele boodschapjes e.d.- deed het vroeger ook prima
- pjotter
- Volwaardig lid
Dat gratis bellen gaat via data/internet, niet via je telefoonnummer. Als ik mijn simkaartje uitzet en alleen verbinding heb met WiFi, werkt het ook.
Je hebt Line wel geregistreerd op je NL telefoonnummer ? Dus daarop via SMS een activeringscode gekregen ?
En anders ook eens proberen via add via lineID.
De andere partij kan het LineID van hem/haar zien via : Home, Settings, Profile.
Je hebt Line wel geregistreerd op je NL telefoonnummer ? Dus daarop via SMS een activeringscode gekregen ?
En anders ook eens proberen via add via lineID.
De andere partij kan het LineID van hem/haar zien via : Home, Settings, Profile.