Een Burmees wonend in THailand-hoe te doen na kort verblijf in NL

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Een Burmees wonend in THailand-hoe te doen na kort verblijf in NL

#1 Bericht door pong » zaterdag 11 januari 2025, 22:42

Denk er aan een kennis- Burmees (Myanmar dus) met geldige Burmese pas van daar, met geldige THaise work permit en permit to stay nog geldig tot ergens rond juli/aug. naar NL te halen voor enkele weken. Hij woont/werkt al zo´n 5-6 jr in TH-diverse banen gehad. Ben me bewust dat grote horde #1 dan Schengen visum zal zijn. Hij vertelde me dat hij rond de 6/7000 THB per jaar kwijt is aan die permits-laat dat door zo´n burootje doen dat natuurlijk heel, heel veel Burmezen zo ´helpt´. (dat land heet in het Thai nog steeds gewoon iets als ´PHima´-en in BKK zie je ook steeds meer dat woord en ook wel dat schrift opduiken)
Maar ik vraag me af hoe dat zit als hij weer terug reist naar TH en uiteraard dan heel graag de huidige permits etc wil behouden - moet hij dat dan ook allemaal van vooraf aan weer aanvragen/regelen? Dat zal wel heel wat anders zijn als een NL/BE die naar TH emigreert- en terzake kennis hiervoor zal wel moeilijk zijn - waar kan ik die het beste navragen?

jumbo
Expat
Expat

Re: Een Burmees wonend in THailand-hoe te doen na kort verblijf in NL

#2 Bericht door jumbo » zondag 12 januari 2025, 05:45

Work permit is voor een bepaalde periode, normaliter 1 jaar, das geen probleem
permit of stay zou dan multi entry moeten zijn of met een re- entry permit goed moeten zijn, immigration weet dat..

Maar als hij onder MOU werkt, zoals de meesten, wordt het een heel ander verhaal..

Als hij in NL 'onderduikt' heb jij een problem...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door erik-kuijpers » zondag 12 januari 2025, 08:58

Pong, je hebt een pb van mij.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door pong » donderdag 20 februari 2025, 14:00

Nu tegen het einde aan van deze stay in TH-na 2 dagen forse regen opeens.
Dank voor julie reacties- dat Schengen visum zal een nog veel grotere hobbel zijn, of hij tot ´misdeelde minderheden of bedreigde groepen´ oid behoort kan ik niet inschatten en lijkt me heel onwaarschijnlijk. De rest klopt natuurlijk. Hijzelf geeft alles uit handen aan dat buro en heeft dus amper benul van welke regels van toepassing zouden zijn. Plus uiteraard min of meer het idee - als het niet klopt, dan moet je gewoon extra bijschokken om het geregeld te krijgen........

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”