Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#256 Bericht door jomel17 » maandag 13 januari 2025, 14:06

Pjotter ik doe het helemaal online betaal dan 2 euro extra voor de envelop en postzegel.
Dus 52 ipv 50 euro maar hoef ik niet naar het postkantoor en krijg ook geen verbaasde blikken als ik de antwoord envelop in de grote schuif...
หลงรัก

pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#257 Bericht door pjotter » dinsdag 14 januari 2025, 03:35

Ja, klopt. Ik had het ook al gehoord. Voor de volgende brief zal ik het ook maar doen. Tja, al jaren 'de macht der gewoonten' ha ha. Nieuwe telefoon gekocht met NFC chip, dus dat digitaal regelen doen we ook maar met het levensbewijs voor de SVB ipv naar de SSO te rijden.
We hoeven al bijna de deur niet meer uit, ha ha.
Na TM30 en 90 dagen melding (TM47), nu nog de jaarverlenging ook online. DAT zou wat zijn......
jomel17 schreef: maandag 13 januari 2025, 14:06 Pjotter ik doe het helemaal online betaal dan 2 euro extra voor de envelop en postzegel.
Dus 52 ipv 50 euro maar hoef ik niet naar het postkantoor en krijg ook geen verbaasde blikken als ik de antwoord envelop in de grote schuif...

jumbo
Expat
Expat

#258 Bericht door jumbo » dinsdag 14 januari 2025, 04:46

pjotter schreef: dinsdag 14 januari 2025, 03:35 Na TM30 en 90 dagen melding (TM47), nu nog de jaarverlenging ook online. DAT zou wat zijn......
Wat moet er dan met al dat personeel, die prachtige kantoren, hypermoderne uitrusting en
die gigantsiche opslag ruimte voor al die bergen papier gebeuren... :D :D

En het kan verrekt eenvoudig, maar ja, het bekende Thaise gezegde
Why do it easy if we can do it difficult
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#259 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 14 januari 2025, 08:54

Jumbo, heel simpel hoor. Jouw online melding wordt uitgeprint en in jouw dossier gestopt... Warum einfach wenn's auch kompliziert geht?

jomel17
Expat
Expat

#260 Bericht door jomel17 » dinsdag 14 januari 2025, 14:21

pjotter schreef: dinsdag 14 januari 2025, 03:35 Ja, klopt. Ik had het ook al gehoord. Voor de volgende brief zal ik het ook maar doen. Tja, al jaren 'de macht der gewoonten' ha ha. Nieuwe telefoon gekocht met NFC chip, dus dat digitaal regelen doen we ook maar met het levensbewijs voor de SVB ipv naar de SSO te rijden.
We hoeven al bijna de deur niet meer uit, ha ha.
Na TM30 en 90 dagen melding (TM47), nu nog de jaarverlenging ook online. DAT zou wat zijn......

Ik ben getrouwd met een Thaise die ook 9 jaar in NL heeft gewoond en de SVB wil ieder jaar van haar ook weten of ze nog leeft ondanks ze voorlopig nog geen recht heeft op AOW.
De NFC chip in haar Thaise paspoort kan niet gelezen worden dus moeten we voor haar toch nog naar de SSO.
Ze heeft geen NL paspoort.
หลงรัก

jumbo
Expat
Expat

#261 Bericht door jumbo » vrijdag 24 januari 2025, 10:06

stempeltje weer in paspoort...
11 maanden, stempel geldig tot 2/1/26
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

brake0345
Expat
Expat

#262 Bericht door brake0345 » woensdag 29 januari 2025, 05:50

En vandaag mijn verlenging gedaan, geen bijzondere dingen en in 20 minuten weer buiten. Morgen paspoort ophalen en weer klaar voor een jaar. Prijs nog steeds 1900 baht en 3800 baht voor de multi entry.

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#263 Bericht door wpdl » woensdag 29 januari 2025, 06:16

:worshippy:

brake0345
Expat
Expat

#264 Bericht door brake0345 » woensdag 29 januari 2025, 09:49

Misschien even uitleggen, het immigratie kantoor in Chiang Rai stad bestaat nog niet zo lang, het immigation hoofdkantoor in de provincie Chiang Rai was en is nog steeds Mae Sai. Toen ik voor het eerst naar Thailand kwam moest ik daar dan ook mijn visa verlenging doen, ruim 5 uur rijden heen en weer.

Was dus blij dat ze in de stad opende, dat scheelt zeker 3 uur rijden, daarnaast was de sfeer wat gemoedelijker.
In die jaren wisselde het per jaar of ze een tekenbevoegde hadden in de stad, sinds COVID is de regel dat alle documenten eind van de middag door een tekenbevoegde worden getekend en de volgende dag opgehaald kunnen worden. Een kennis van mij die in de stad woont haalt mijn paspoort op en stuurt het met EMS naar mij op.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#265 Bericht door sjeng » donderdag 30 januari 2025, 04:00

brake0345 schreef: woensdag 29 januari 2025, 09:49 Misschien even uitleggen, het immigratie kantoor in Chiang Rai stad bestaat nog niet zo lang, het immigation hoofdkantoor in de provincie Chiang Rai was en is nog steeds Mae Sai. Toen ik voor het eerst naar Thailand kwam moest ik daar dan ook mijn visa verlenging doen, ruim 5 uur rijden heen en weer.

Was dus blij dat ze in de stad opende, dat scheelt zeker 3 uur rijden, daarnaast was de sfeer wat gemoedelijker.
In die jaren wisselde het per jaar of ze een tekenbevoegde hadden in de stad, sinds COVID is de regel dat alle documenten eind van de middag door een tekenbevoegde worden getekend en de volgende dag opgehaald kunnen worden. Een kennis van mij die in de stad woont haalt mijn paspoort op en stuurt het met EMS naar mij op.
Mooi toch he die Thaise ONE STOP SERVICE

brake0345
Expat
Expat

#266 Bericht door brake0345 » donderdag 30 januari 2025, 04:40

sjeng schreef: donderdag 30 januari 2025, 04:00 Mooi toch he die Thaise ONE STOP SERVICE
Ben al lang blij dat ik niet naar Mae Sai hoef te karren heen en weer, ik klaag niet :happyno:

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#267 Bericht door sjeng » woensdag 19 februari 2025, 07:00

Heb net weer mijn jaarlijkse visumondersteuningsbrief (lang woord) ontvangen.
Alles digitaal aangevraagd, geen gedoe met post en retourenvelop.
Netjes binnen 6 dagen retour ontvangen.
Wat me wel opvalt dat er niet meer gesproken wordt over bruto of netto inkomen.
In de brief is het netto inkomen opgenomen. Als je de brief dus ook als bewijsstuk zou gebruiken voor de Thaise belastingaangifte scheelt dit dus toch mooi weer een paar 1000 eurotjes. :clap: als je tenminste van plan bent aangifte te gaan doen.

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#268 Bericht door jodokus » maandag 10 maart 2025, 08:10

Vandaag weer een stempeltje tot 30 maart 2026. Een kwartiertje in de rij bij aanmelding en een half uur bij balie 8.

Vorige week mijn Proof of Income (1150 baht) op het Duitse Consulaat opgehaald... het mag dus nog steeds.

Morgen mijn paspoort ophalen.
Toch wel...

Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#269 Bericht door Piehans » maandag 10 maart 2025, 11:07

Heel goed. Ik neem dat dit in Jomtien was.
Heb je het inkomensbewijs van het Consulaat nog laten legaliseren bij het MFA of was dat voor de verlenging van je retirementvisum niet nodig?
In Jomtien moest ik voor de verlenging van mijn marriagevisum mijn inkomensbewijs van de Nederlandse ambassade altijd laten legaliseren.
Het zou vreemd zijn -maar niets verbaast mij nog- als er zelfs binnen immigratie Jomtien verschillende handelswijzen bestaan. :D

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#270 Bericht door sjeng » dinsdag 11 maart 2025, 04:40

jodokus schreef: maandag 10 maart 2025, 08:10 Vandaag weer een stempeltje tot 30 maart 2026. Een kwartiertje in de rij bij aanmelding en een half uur bij balie 8.

Vorige week mijn Proof of Income (1150 baht) op het Duitse Consulaat opgehaald... het mag dus nog steeds.

Morgen mijn paspoort ophalen.
Toch apart he dat de one stop service van de immigratiedienst in Jomtien meestal 2 dagen duurt. :cheesy:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”