Bewijs van in leven zijn

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bewijs van in leven zijn

#106 Bericht door pjotter » zaterdag 20 april 2024, 02:43

Yep. Ook de Oppo van mijn vriendin (12,000฿; 1,5 jaar oud) heeft die chip niet. Dus idd maar op letten bij.aanschaf van nieuwe.
wpdl schreef: zaterdag 20 april 2024, 02:36 Zeker nog het oude mobieltje van 'de firm'
Heb jaren terug al voor een toestel gekozen met die ondersteuning, herbergier had toen een onderwerp waarin dat probleem zich voor deed.
Staat die wel aan bytheway :angel:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1585
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bewijs van in leven zijn

#107 Bericht door Herbergier » zaterdag 20 april 2024, 02:51

In mijn mobiel zit wel een NFC-chip en die staat aan, maar helaas werkt die niet, dat ga je krijgen met die "goedkope" Chinese merken (Xiaomi).
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2903
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bewijs van in leven zijn

#108 Bericht door wpdl » zaterdag 20 april 2024, 03:04

Een voordeel heeft eenieder de oude methode blijft gewoon bestaan.
Via de post schriftelijk of digitaal via een pdf het laatste zal ik in het einde dit jaar wel gebruik van maken, vermoed ik, maar wie weet crasht er weinig bij het SVB.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bewijs van in leven zijn

#109 Bericht door pjotter » zaterdag 20 april 2024, 03:16

O zeker. Met dat 'nfc bewijs' scheelt alleen een ritje naar de SSO, ha ha.
wpdl schreef: zaterdag 20 april 2024, 03:04 Een voordeel heeft eenieder de oude methode blijft gewoon bestaan.
Via de post schriftelijk of digitaal via een pdf het laatste zal ik in het einde dit jaar wel gebruik van maken, vermoed ik, maar wie weet crasht er weinig bij het SVB.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2903
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bewijs van in leven zijn

#110 Bericht door wpdl » zaterdag 20 april 2024, 03:37

Ik denk pjotter nu ik er eens even ietsje langer over nadenkt dat de digitale oplossing via een Lawyer voor mij nog steeds de beste oplossing is.
Kosten 500 Baht SSO stuurt geen pdf naar je toe en deelt geen info naar bedrijfspensioen.

Reden heb er nog twee in het bedrijfspensioen die uitbetalen.
Normaal gesproken verstuurt het svb jouw levensbewijs naar die clubs is het idee, om de een of andere reden lukt dat nooit bij mij.
Dus gebruik het svb pdf OOK voor die clubs, wat toestaan is.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bewijs van in leven zijn

#111 Bericht door pjotter » zaterdag 20 april 2024, 05:32

Ah. Mijn Philips pensioenfonds heeft wel contact met de SVB. Ja ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt met een pensioenfonds en de SVB. Geeft de SVB dat door aan sommige pensioenfondsen ? Dacht dat het andersom werkte. Dus dat een pensioenfonds nu juist in de data van de SVB mag kijken. (Mits eoa registratie) 🤷‍♂️
wpdl schreef: zaterdag 20 april 2024, 03:37 Ik denk pjotter nu ik er eens even ietsje langer over nadenkt dat de digitale oplossing via een Lawyer voor mij nog steeds de beste oplossing is.
Kosten 500 Baht SSO stuurt geen pdf naar je toe en deelt geen info naar bedrijfspensioen.

Reden heb er nog twee in het bedrijfspensioen die uitbetalen.
Normaal gesproken verstuurt het svb jouw levensbewijs naar die clubs is het idee, om de een of andere reden lukt dat nooit bij mij.
Dus gebruik het svb pdf OOK voor die clubs, wat toestaan is.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 920
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Bewijs van in leven zijn

#112 Bericht door jodokus » zaterdag 20 april 2024, 06:59

jumbo schreef: zaterdag 20 april 2024, 02:01 nfc reader downloaden werkt dus ook niet
omdat de optie niet op je telefoon zit...
Foto pagina van het paspoort aan de achterkant een zaklantaarn houden dan zie je aan de voorkant in de rechterbovenhoek een chip... (of niet)
Toch wel...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2903
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bewijs van in leven zijn

#113 Bericht door wpdl » zaterdag 20 april 2024, 07:08

Zou zo maar correct zijn je opmerking, pjotter.
Punt is dat 'men' mij toch jaarlijks vraagt om hun papieren even in te vullen en dat ik dan SVB papieren stuurt om dat te bevestigen
Anders zou ik naar het SSO moeten en twee maal naar een andere instantie die het meestal niet voor niets doen, lees vertalingen, tip et cetera.
Dus voor deze optie gekozen, als de SCB vraagt krijgen de andere hem ook op hetzelfde tijdstip :Whistle:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Bewijs van in leven zijn

#114 Bericht door jomel17 » zaterdag 20 april 2024, 14:23

Herbergier schreef: zaterdag 20 april 2024, 02:51 In mijn mobiel zit wel een NFC-chip en die staat aan, maar helaas werkt die niet, dat ga je krijgen met die "goedkope" Chinese merken (Xiaomi).
Herbergier, ik heb 2 maanden geleden een nieuw Oppo telefoon gekocht en moest Digid hier op installeren.
Tich keer geprobeerd om met de aanwezige NFC chip mijn paspoort te scannen, maar nee hoor niks werkte.
Tot bij mij het kwaertje viel, je moet ook nog een app installeren om die NFC reader te gebruiken.
pas de derde app die ik probeerde gaf resultaat volgens mij is dat de Passport app waar je een paspoort in het plaatje ziet.
Succes
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11602
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bewijs van in leven zijn

#115 Bericht door jumbo » zondag 21 april 2024, 01:38

wpdl schreef: zaterdag 20 april 2024, 02:36 Zeker nog het oude mobieltje van 'de firm'
Nee het is een editie issue
UK issued met NFC EU issued zonder NFC

Heb nog een LG telefoon met NFC dus eea moet lukken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1585
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bewijs van in leven zijn

#116 Bericht door Herbergier » vrijdag 26 april 2024, 09:54

jomel17 schreef: zaterdag 20 april 2024, 14:23
Herbergier schreef: zaterdag 20 april 2024, 02:51 In mijn mobiel zit wel een NFC-chip en die staat aan, maar helaas werkt die niet, dat ga je krijgen met die "goedkope" Chinese merken (Xiaomi).
Herbergier, ik heb 2 maanden geleden een nieuw Oppo telefoon gekocht en moest Digid hier op installeren.
Tich keer geprobeerd om met de aanwezige NFC chip mijn paspoort te scannen, maar nee hoor niks werkte.
Tot bij mij het kwaertje viel, je moet ook nog een app installeren om die NFC reader te gebruiken.
pas de derde app die ik probeerde gaf resultaat volgens mij is dat de Passport app waar je een paspoort in het plaatje ziet.
Succes
Jomel bedankt voor de tip, ik heb nu ook de paspoort app ReadID Me gedownload op mijn mobiel en ik kan nu wel mijn paspoort scannen.

https://www.youtube.com/watch?v=j92z37G_KSk
Alles van waarde is weerloos.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Bewijs van in leven zijn

#117 Bericht door jomel17 » vrijdag 26 april 2024, 14:17

Graag gedaan, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
Daar is dit forum toch voor .
หลงรัก

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2903
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bewijs van in leven zijn

#118 Bericht door wpdl » zaterdag 27 april 2024, 00:58

Volgens mij doet mijn Samsung Galaxy S23 FE het, maar goed hebben 'wij' het over die paarse App met een witte balk aan de onderkant?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1585
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bewijs van in leven zijn

#119 Bericht door Herbergier » zaterdag 27 april 2024, 03:52

wpdl schreef: zaterdag 27 april 2024, 00:58 Volgens mij doet mijn Samsung Galaxy S23 FE het, maar goed hebben 'wij' het over die paarse App met een witte balk aan de onderkant?
Klopt Willem, in de paarse gedeelte van de app staat ID en onderaan in de witte balk staat ME en onder de app afbeelding staat ReadID Me.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bewijs van in leven zijn

#120 Bericht door pjotter » zaterdag 27 april 2024, 05:02

Had de paarse app al geprobeerd maar de app vraagt eerst een QR code. Dit loopt, bij mij althans, anders dan in het youtube filmpje waar de onderste regels van de paspoort fotopagina wordt gescant. Die QR code zouden we dan van de SVB moeten krijgen ? Ik zie op het vorige levensbewijs een heel klein QR codetje staan links onder, maar daar kan de app niets mee. Bij mijn rijbewijs (van NA 2014) 'zegt' de app 'invalid code'.
Maar, ondanks dat ik regelmatig op internet lees dat mijn oudere Samsung A6+ een NFC chip heeft, weet ik eigenlijk wel zeker dat dat niet zo is. En idd zoals hier al aangegeven denk ik dat het land afhankelijk is. Heb deze in Thailand gekocht.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”