De app van Wise werkte vandaag niet op mijn telefoon.
Op de pc werkte het wel
Nadat ik mijn pensioen had overgemaakt kreeg ik een mail van Wise dat ze een verificatie nodig hadden.
Via een QR code ingelogd, moest paspoort inscannen en uploaden
dat lukte niet maar daarna geprobeerd met rijbewijs (NL) dat is wel gelukt.
Moest ook nog een selfie opsturen en toen schrok ik... Ben vreselijk lelijk op een foto, maar toch alles goed gekeurd.
Wise verificatie
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
- Locatie: Khon Kaen
Wise verificatie
หลงรัก
- pjotter
- Volwaardig lid
- Berichten: 786
- Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
- Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao
Re: Wise verificatie
Oh, vreemd dat het wel op de PC werkte en niet met de App. Tja, het zijn natuurlijk 2 verschillende systemen. Heb het ook wel eens gehad met een IDEAL betaling. Werkte niet op de App, wel op de smartphone via hun internet site. Die verificatie heb ik lange tijd geleden ook moeten doen. Toen ik verschillend goede verhalen hoorde, besloot ik het ook maar eens te proberen. Als test 100€ overgemaakt naar mijn Bangkok bank en naar mijn Kasikorn bank. Was er in een paar seconden. Toen een hoog bedrag en niks. Na 2 dagen de helpdesk gebeld en die zeiden idd dat ik me nog moest verifiëren met kopie paspoort en een selfie van mijn gezicht met ernaast het paspoort houdende.Na een uurtje was het geld binnen. Vanaf toen eigenlijk nog maar 1 keer een probleempje gehad. Omdat zij wat later ook gebruik maakte van de 'Deemoney' interface, was de controle wat scherper geworden waardoor mijn transfer niet aankwam. De naam van mijn Thaise bankrekening, moest exact hetzelfde zijn als op mijn bankboekje. Gewijzigd binnen Wise en daarna geen problemen meer gehad
- wpdl
- Volwaardig lid
- Berichten: 2914
- Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
- Locatie: Nakhon Ratchasima
Re: Wise verificatie
Had je dit al eens eerder gedaan [verificatie] Jos of was dit de eerste keer?
-
- Expat
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
- Locatie: Khon Kaen
- pjotter
- Volwaardig lid
- Berichten: 786
- Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
- Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao
- wpdl
- Volwaardig lid
- Berichten: 2914
- Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
- Locatie: Nakhon Ratchasima
Re: Wise verificatie
Vele talen maar geen Nederlands
Google translate dan maar.
Het enige dat ik er van kan maken is een herbevestiging van zijn adres.
Of ziet jomel nog iets dat die zegt Oooooooooja toen.
Google translate dan maar.
Het enige dat ik er van kan maken is een herbevestiging van zijn adres.
Of ziet jomel nog iets dat die zegt Oooooooooja toen.
https://wise.com/help/articles/2949782/ ... g-verifiedHoe werkt verificatie?
Meestal verifiëren we uw identiteit met een identiteitsbewijs met foto, een adresbewijs en/of een foto waarop u uw identiteitsbewijs vasthoudt.
Wanneer en hoe we u verifiëren, hangt van een aantal zaken af:
Het bedrag dat u verzendt
Als u grotere bedragen verzendt, hebben we mogelijk aanvullende documenten nodig waaruit blijkt hoe u aan het geld bent gekomen.
Wanneer u kleinere bedragen verstuurt, verifiëren wij doorgaans uw identiteit.
De valuta die u verzendt
Sommige landen vereisen een identiteitsbewijs om elk bedrag te kunnen verzenden.
Voor sommige valuta's is verdere identificatie vereist. Voor het verzenden van Amerikaanse dollars is bijvoorbeeld een login voor online bankieren vereist.
Voor sommige landen en valuta's is meer informatie nodig over hoe u uw geld verdient en hoe u Wise wilt gebruiken. Als we dit nodig hebben, vragen we je dit wanneer je de overboeking instelt.
Hoeveel overboekingen u heeft gedaan
Hoewel we uw identiteit in eerste instantie mogelijk alleen verifiëren, kan het zijn dat we uw adres later moeten verifiëren.
Soms moeten we om aanvullende documenten vragen zodra een overdracht is gestart. U kunt er zeker van zijn dat ons team onvermoeibaar zal werken om deze documenten zo snel mogelijk te verifiëren, zodat uw geld weer in beweging kan worden gebracht.
In andere gevallen kunnen we u automatisch verifiëren wanneer u een bankoverboeking doet. Als uw overboeking afkomstig is van uw eigen bankrekening, en uw naam daar overeenkomt met de naam op uw Wise-rekening, beschouwen wij dit als een eerste vorm van identiteitsbevestiging. In deze situatie hoeft u mogelijk geen identiteits- of adresverificatie uit te voeren.
We kunnen dit alleen voor bepaalde valuta doen, en als u minder dan 15.000 EUR verzendt. We kunnen dit ook niet doen voor zakelijke accounts.