Ik voel me de koning te rijk, tel mijn zegeningen, ben een gelukkig en gezegend mens. Maar toch.... Ik merk dat mijn vrouw het sociale gebeuren mist en ik ook, het contact met de mensen om je heen als je de straat op gaat en door het fijne klimaat in Thailand ben je veel buiten.
De 24 uurs economie. je kunt eigenlijk 24 uur per dag alles verkrijgen wat je graag zoekt, vooral het eten. Maar ook een late avond uitstap op de scooter naar bv Doi Suthep (we woonden in Chiamg Mai), wat te eten halen en dan naar boven rijden en halverwege stopten we dan en gingen daar op een plateau zitten, lekker eten en van het uitzicht over CM genieten!
Ik mis ons hele kleine apartement, slechts 1 kamer zo iets van 4.50 x 4.00 mtr en klein badkamertje met douche en wc en een heel klein balkonnetje, maar vanuit waar we sliepen konden we de bomen met vogels en eekhoorns zien, de opgaande zon en de mooie blauwe lucht. s'morgens als we opstonden gingen we naar de 'early moring market' heerlijk eten halen en die aten we dan op in ons appartement, we konden alles en hoefden nix in die periode, tenminste zo beleefden we het!

Nu al 6 jaar samen in Nederland, de dagelijkse routine van werken en plichten, we hebben nix te klagen, ik werk 2 weken en ben er 3 vrij, ik werk bij als ZZP'er en financieel hebben we nix te klagen en kunnen flink sparen voor de toekomst als ik over zo'n 12 met pensioen ga. Ik prijs wederom mijn zegeningen na financieel gezien 7 zware jaren, kunnen we sinds begin vorig jaar ook zeer goed sparen, wat rust geeft in het hoofd
We zijn allen gezond, we houden nog net zoveel van elkaar als in het begin, meer zelfs, maar zonder de vlinders en de spanning die daarbij gepaard gaat. Ik voel me intens gelukkig als we samen s'morgens in bed allen wakker worden en knufflen en praten, spelen. Onze kleine jongen slaapt uiteraard tussen ons in zoals Aziaten doen en ik voel me er heel gelukkig bij. Wat wel het effect is van onze kleine man tussen ons in is dat de 'intimiteit' daarbij uhh.... minder is

Maar daar kan ik prima mee leven

Maar toch.... ik mis dat ongedwongene, dat vrije van onze tijd samen in THailand! En ik weet wel, ook als we Thailand onze permanente basis zouden maken zou het 'gewone' leven doordringen in onze dagelijkse gang van leven en waardoor waarschijnlijk de romantiek wat zou verbleken, maar toch...

Ik mis de vaste club medeforumgenoten (heb ik warme herinneringen aan, aan jullie support en adviezen!) waar ik in het begin heel veel contact mee had op het forum, ik heb zo gezegd nogal heimwee / nostalgische gevoelens over aan die periode, die zal het beeld wel wat te veel roze kleuren....
Ik heb nix te klagen, ben echt gelukkig, maar toch mijn gevoel geeft toch op zijn tijd wat gemis aan die periode...