13 jaar woon ik nu in Thailand met zoon en vrouw
Ik was en ben nog steeds een Nomad , dus travel blijft in het bloed.
In veel landen heb ik gewoond en gewerkt , Thailand is een prettig land maar staat niet boven aan mijn lijst
Veel is veranderd in Thailand , neem immigratie, vroeger moesten we naar Nong Khai of Mukdahan , lange travels, de papierwinkel was groot, en zie nu , immigratie kantoor op 10 minuten afstand, papieren stukken minder of helemaal niet, paspoort is genoeg.
Mijn ervaringen met immigratie waren altijd goed.
Tja de corona....wie had dat kunnen bedenken , ik ken trouwens niemand die er mee besmet is, de covid 19 geeft wat belemmering, ontmoeting met de kinderen ging de mist in, dus verder in de wachtkamer, zelfde voor mijn zoon , die zou gaan werken in Australia, maar het continent is nog steeds op slot en zit dus “vast” in Thailand.
Geen werk dus pa mag de kosten betalen
Zoals velen lees ik TB, het heeft een aantal goede artikelen.
Maar veel klagers, die ook de oorzaak zijn dat ik Nederland een beetje onprettig ben gaan vinden
neem de hetze tegen de Chinezen, zij hebben ook recht op vakantie, en wat doen zij verkeerd, ok, zij hebben een andere cultuur, maar die hebben wij ook.
Soms lijkt het op racisme.
Wat mij ook stoort is de eindeloze kritiek op het gouvernement, of het nu de minister is ,of het onderwijs ,enz. niets is goed bij sommige schrijvers in TB,
Zulke farang kunnen beter thuis blijven en daar klagen en kritiek hebben.
Er zijn ook Thai die Nederlands kunnen lezen, het is te begrijpen dat ze soms een hekel krijgen aan vreemdelingen, ik heb Nederlanders gezien die hun achterste laten zien als ze het niet eens zijn
Men doet hier ook hun best om Covid 19 buiten de deur te houden, veel landen zouden Thailand als voorbeeld kunnen nemen,
Is moeilijk te begrijpen waarom er zo weinig gevallen zijn hier en omliggende landen
Terwijl USA een disaster is.
Zal nog lang duren voor dat alles weer een beetje normaal wordt.
Australia is voor mij een topland om te wonen , daarna Bali, Singapore,
Verder nog Griekenland/Spanje allemaal landen waar ik langer dan 2 jaar gewerkt/ gewoond heb, en dan zwijg ik maar over Jordan/Lybia
Thailand, “ to be or not to be “ ?
Antwoord....TO BE