Bankrekening openen in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
Bankrekening openen in Thailand
ik woon in Nederland en ben getrouwd met een Thaise ik werk nog in Nederland dus kom ik alleen voor vakantie in Thailand.
nu wilde ik een bankrekening in Pattaya openen bij de kassikorn bank maar dat ging niet door de bank medewerkster zei dat ik een non 0 vivum nidig had.
Ik dacht dat je als buitenlander gewoon een rekening kon openen in Thailand??
wie is hier mee op de hoogte.?
bvd gr E.v.d.Weyde
nu wilde ik een bankrekening in Pattaya openen bij de kassikorn bank maar dat ging niet door de bank medewerkster zei dat ik een non 0 vivum nidig had.
Ik dacht dat je als buitenlander gewoon een rekening kon openen in Thailand??
wie is hier mee op de hoogte.?
bvd gr E.v.d.Weyde
- Herbergier
- Volwaardig lid
Re: Bankrekening openen in Thailand
Kijk hier even naar deze topic, misschien word je dan wijzer.
http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f ... n#p8300024
http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f ... n#p8300024
Alles van waarde is weerloos.
- KhunSugar
- Volwaardig lid
Was geen probleem in 2009. Adres van mijn partner opgegeven.
Ondertussen is men strenger geworden, hoewel ze in Pattaya doorgaans soepel zijn.
Ik had wel aangegeven dat ik zinnens was een Condo te kopen en een rekening nodig had.
Anderzijds is het logisch dat je als toerist geen rekening kan openen, lukt hier ook niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ondertussen is men strenger geworden, hoewel ze in Pattaya doorgaans soepel zijn.
Ik had wel aangegeven dat ik zinnens was een Condo te kopen en een rekening nodig had.
Anderzijds is het logisch dat je als toerist geen rekening kan openen, lukt hier ook niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Zeer veel ervaring
Ik moest dan eerst het koopcontrakt laten zien van de te kopen woning
-
- Expat
- Contacteer:
Andere bank/filiaal proberen.
In zijn algemeenheid zijn Kasikorn en Bangkok Bank het makkelijkste.
In zijn algemeenheid zijn Kasikorn en Bangkok Bank het makkelijkste.
-
- Zeer veel ervaring
Ik heb even verder gelezen en kwam tot de ondekking dat als ik de berichten moet geloven, dat de regering de regels betr. het openen van bankrekeningen voor buitenlanders heeft aagescherpt.
Dit ivb met grootschalige froude met bankpassen door Afrikanen en Oost Europeanen.
Sinds 1 Januari 2016 is het openen van een bankrekening aan strikte voorwaarde verbonden.
men moet in het bezit zijn van een woonadres huurcontract of koopkontrakt en een non O visum
Vr gr E.v.d.Weyde
Dit ivb met grootschalige froude met bankpassen door Afrikanen en Oost Europeanen.
Sinds 1 Januari 2016 is het openen van een bankrekening aan strikte voorwaarde verbonden.
men moet in het bezit zijn van een woonadres huurcontract of koopkontrakt en een non O visum
Vr gr E.v.d.Weyde
-
- Expat
- Contacteer:
Gewoon ander filiaal proberen.weyde4 schreef:Ik heb even verder gelezen en kwam tot de ondekking dat als ik de berichten moet geloven, dat de regering de regels betr. het openen van bankrekeningen voor buitenlanders heeft aagescherpt.
Vr gr E.v.d.Weyde
- willem
- Volwaardig lid
is mogenlijk bij kasikorn bank.op naam van je vrouw,heb ik ook
vroeger komt nooit meer terug.
-
- Expat
Ik weet niet of die nieuwe regels strikt gehanteerd worden maar de Kasikorn is niet de makkelijkste bank om een rekening te openen. Bij de Bangkok bank zijn ze soepeler is mijn ervaring.
-
- Zeer veel ervaring
nee rekening op mijn naam ik wil de rekening hebbenwillem schreef:is mogenlijk bij kasikorn bank.op naam van je vrouw,heb ik ook
- jumbo
- Expat
Wat Steven al adviseerde, blijven proberen, er is altijd wel een bank die je kan helpenweyde4 schreef:nee rekening op mijn naam ik wil de rekening hebbenwillem schreef:is mogenlijk bij kasikorn bank.op naam van je vrouw,heb ik ook
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum