KhunSugar schreef:Wanneer men niet goed tot heel goed bij kas zit verkijken velen zich bij het verkassen naar Thailand of een ander land waar je uzelf privaat dient te verzekeren voor de ziektekosten e.a. Fatsoenlijk verzekeren hé, geen lapmiddeltje voor de eerste zorgen en repatriëring.
Het heeft een reden waarom men kiest voor 8/4 en er niet permanent gaat wonen.
En zelfs zij die het erop wagen zingen het zelden uit tot hun laatste adem. Velen komen al na een paar jaar terug, het verhaal waarom ze terugkeren is bij momenten hilarisch. Beetje uitleg om de 'face' te redden maar in werkelijkheid komt het steeds op hetzelfde neer, money.
Vergelijk een echte expat niet met een langverblijver. De expat is via zijn werkgever verzekerd en heeft doorgaans niet alle bruggen opgeblazen in het thuisland. Hij/zij is ook niet afhankelijk van een wisselkoers en haalt zonder zorgen het eind van de maand. En let er maar op, eens ontslagen zijn ze snel terug in hun thuisland.
We gaan ze geen eten geven die niet eens deftig Engels praten en zich bijgevolg niet verstaanbaar kunnen maken, of hiervoor totaal afhankelijk zijn van iemand die hen een beetje begrijpt. Niet erg zolang er geen ongemakken opduiken, maar als...
Het vangnet de sociale zekerheid waar we hier van genieten is niet voor niets één van de betere in de wereld, het systeem de rug toe keren is niet verstandig tenzij...je heel goed bij kas zit. Het is een ilusie te kunnen leven als een Thai naar een Thai inkomen, we zijn dit niet gewoon en gaan er op oudere leeftijd niet aan wennen. Maak uzelf niets wijs.
Stel u eerder de vraag waarom de Thai een westerling als partner zoeken en quasi probleemloos naar het westen verkassen...neen, niet om uw adonische verschijning. Denk eens opnieuw.
Je zit er op verschillende fronten weer naast en ik proef weer minachting voor mensen die het financieel minder hebben. “Hilarisch als ze hun face proberen te redden” omdat ze door omstandigheden gedwongen worden terug te keren. De minachting druipt er van af.
Verder klopt je stelling over de reden 8/4 ook niet. Ik heb een eigen huis in nederland en ben maandelijks evengoed 600/700 aan vaste lasten kwijt. Denk je nou echt dat ik daar geen goede verzekering voor zou kunnen krijgen?
Als ik terug ga naar nederland met mijn meisje gaan we leuke reisjes maken. Parijs, Londen Wenen. De bergen in waar sneeuw ligt voor haar heel bijzonder. Tevens hollandse kost weer lekker na 8maanden.
En ik ken verschillende mensen waar het zelfde voor geldt.
Het gaat me steeds meer tegen staan om terug te gaan naar nederland dus ik overweeg om me hier definitief te vestigen.
En als laatste, mijn meisje is inderdaad op mijn adonische verschijning gevallen. Mijn BMI zit binnen de normen, ik ben niet kaal, barst van de humor en energie enz, dus....