Bangkok Khon Kean met Trein bus of auto?
Moderator: Loempia
-
- kenner
Bangkok Khon Kean met Trein bus of auto?
Beste Mensen
binnenkort ga ik naar mn vriendin, we willen dan van Bangkok naar Khon kean (voor mij de 1ste x naar deze plaats)
alleen weten we niet precies hoe.
is er veel verschil tussen de kosten van met de auto (benzine) of met de trein/bus gaan (tickets(?
ik heb wel wat proberen te zoeken op google maar kon zo gauw niks vinden.
als iemand tips heeft of misschien een link zou dat heel fijn zijn.
al vast bedankt.
binnenkort ga ik naar mn vriendin, we willen dan van Bangkok naar Khon kean (voor mij de 1ste x naar deze plaats)
alleen weten we niet precies hoe.
is er veel verschil tussen de kosten van met de auto (benzine) of met de trein/bus gaan (tickets(?
ik heb wel wat proberen te zoeken op google maar kon zo gauw niks vinden.
als iemand tips heeft of misschien een link zou dat heel fijn zijn.
al vast bedankt.
- jumbo
- Expat
Re: Bangkok Khon Kean met Trein bus of auto?
vliegtuig?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- wpdl
- Volwaardig lid
Vergelijkend waren onderzoek via de firma redcat [Last updated: April 8th, 2017]
"It's up to you"
-
- Expat
Met de bus doe je er ongeveer 6 uur over.
Met het vliegtuig vanaf Suwannabum 1 uur
Met het vliegtuig vanaf Suwannabum 1 uur
หลงรัก
- Roger
- Volwaardig lid
Als je met de bus wilt gaan is dit een prima alternatief. (http://www.sombattour.com)
Luxe bussen met diverse faciliteiten.
Luxe bussen met diverse faciliteiten.
~ ENJOY THE SILENCE ~
-
- kenner
Bedankt voor de sugessties.
Het zal de trein of bus worden.
Eerder de bus. Mijn vriendin zei
Dat de luxe bus aardige beenruimte heeft.
Wat goed uitkomt voor mijn 190.
Vliegen mag dan stuk sneller zijn
Ik mag graag van vreemde landschappen
Genieten
Vliegen mag dan stuk sneller zijn
Ik mag graag van vreemde landschappen
Genieten
- Roger
- Volwaardig lid
[quote="thaitaaipop"]Bedankt voor de sugessties.
In een VIP bus is genoeg beenruimte, airco, massagestoelen, films in het Thai en in het Engels, en eten en drinken wordt er geserveerd.
Mocht je weer de VIP bus nemen van Khon Kean naar BKK, deze bus vertrekt niet meer bij de normale busstations in het centrum, maar een aantal KM buiten de stad Khon Kean.
Daar zal je wel rekening mee moeten houden.
In een VIP bus is genoeg beenruimte, airco, massagestoelen, films in het Thai en in het Engels, en eten en drinken wordt er geserveerd.
Mocht je weer de VIP bus nemen van Khon Kean naar BKK, deze bus vertrekt niet meer bij de normale busstations in het centrum, maar een aantal KM buiten de stad Khon Kean.
Daar zal je wel rekening mee moeten houden.
~ ENJOY THE SILENCE ~
-
- Volwaardig lid
Keus zou niet moeilijk moeten zijn-SRT=Thaise NS is meer een rijdend spoorwegmuseum als werkverschaffing van Thaise rijksambtenaren.
BUS-er gaan er tenminste 2/uur, ook snachts, verdeeld in diverse klassen en door tenminste 3 versch. Maatschappijen. de betere gaan OOk in BKK niet vanaf de olifant grote Mochit, maar er vlak buiten, bvb Nakornchai Air of Cherdchai/Sombat combo. Behalve een korte pauze halfweg vrijwel nonstop-in de betere krijg je als in een plane een doos magnetronrijst en wat drankjes.
trein: hooguit 6 /dag, altijd vertraagd, een deel ervan is enkel volksklasse (was gratis voor Thai) 3e kl=houten bankjes. ga voor de zgn. sprinter'' dag-sneltrein, als je die kiest.Die is wat duurder als de luxe bus.
Fly: goedkoop vanaf DMK-Air Asia, wat duurder met ThaiSmile vanaf Swampy. Er zou inmiddels een nieuwe betere buslijn airport-stad in knKn moeten lopen.
BUS-er gaan er tenminste 2/uur, ook snachts, verdeeld in diverse klassen en door tenminste 3 versch. Maatschappijen. de betere gaan OOk in BKK niet vanaf de olifant grote Mochit, maar er vlak buiten, bvb Nakornchai Air of Cherdchai/Sombat combo. Behalve een korte pauze halfweg vrijwel nonstop-in de betere krijg je als in een plane een doos magnetronrijst en wat drankjes.
trein: hooguit 6 /dag, altijd vertraagd, een deel ervan is enkel volksklasse (was gratis voor Thai) 3e kl=houten bankjes. ga voor de zgn. sprinter'' dag-sneltrein, als je die kiest.Die is wat duurder als de luxe bus.
Fly: goedkoop vanaf DMK-Air Asia, wat duurder met ThaiSmile vanaf Swampy. Er zou inmiddels een nieuwe betere buslijn airport-stad in knKn moeten lopen.
-
- kenner
Inmiddels zit de vakantie er weer op en ben ik weer een paar dagen in nederland.pong schreef:Keus zou niet moeilijk moeten zijn-SRT=Thaise NS is meer een rijdend spoorwegmuseum als werkverschaffing van Thaise rijksambtenaren.
en we zijn inderdaad met de bus gegaan Nakonchai Air en die mij uitstekend bevallen en nog best vlot ook. lekker filmje kijken wat snacks en een kleine maaltijd.