herman69 schreef:KhunSugar schreef:Of wij hebben te veel educatie en opvoeding. Wanneer je in Thailand bent vergeet je best het westers denken.
Het moet ergens in de jaren ‘60 geweest zijn toen ze in BE het rijbewijs uitgevonden hebben. Gewoon gaan afhalen bij de gemeente. Of je al een auto van dicht bij gezien had maakte niet uit. Die generatie kom je vandaag nog steeds op onze wegen tegen.
Geef de Thai tijd. Cha cha.
De meesten hebben niet eens een rijbewijs laat staan een verzekering.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja ok, allemaal goed en wel vergeet het westers denken, wel als men dat doet op de wegen bestel dan maar 6 planken.
Hier kan men niet zeggen nu ga ik even een rustig autoritje maken, men komt hier vanalles tegen op de wegen van idioterij.
Ik rij op mijn manier, en als het mogelijk is zonder verkeersovertredingen, wat zo moeilijk is met sommige idioten op de wegen.
Ga regelmatig naar khonkaen bij mijn nederlandse vriend en dat is ongeveer 80 km dat ik moet rijden.
Wel ik tel de stommeteiten op de weg op van die thaien en ik kom op de 25 en dan nog gevaarlijke.
En dat is ieder maal zo.
...en denk je nu dat die idiote Thai zich moeten aanpassen omdat jij naar Thailand migreert ?
Het zijn wij die ons aan de gebruiken van het gastland dienen aan te passen en niet andersom.
Ben het met je eens dat het Thai rijgedrag enorm verschilt met het onze.
Mijn partner gaat werken met de wagen en heeft zich drastisch moeten aanpassen aan ons verkeer.
Nadat men haar enkele boetes had uitgedeeld (en ze die zelf moest betalen) heeft ze snel geleerd hoe het hier werkt.
Als ze nu opnieuw in Thailand achter het stuur kruipt moet ze de knop omdraaien of er gebeuren ongelukken.
Ga je daar rijden zoals in de lage landen dan ben je pas een idioot, gezien door de bril van de Thai hé.
Daarom heb ik in Thailand leren rijden als een Thai, ik wou niet langer als een idiote farang versleten worden. Nu heb ik het niet over dronken rijden doch eerder over bijvoorbeeld hun voorrangsregels, signaal geven bij het inhalen en zo zijn er nog een aantal gebruiken die je best aanleert.
Ginds rijden zoals hier is om moeilijkheden vragen, omgekeerd is dat zeker zo.