Advies over zonnescherm.
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Advies over zonnescherm.
Hoi,
Vraag over zonnescherm, na het lezen van waarschuwing over slechte kwaliteit zonneschermen in Pattaya.
Door branden van scherm, of systeem wat al niet werkte na 1 dag.
Er is geen wetgeving, dus hier in Thailand heb er zelf na 12.5 jaar veel troep gekocht.
Dus nu op mijn hoede, met een zonnescherm kopen over enige tijd hoor ik graag van leden.
Erg bedankt voor tips of advies.
Vriendelijke groet,
Robert
Vraag over zonnescherm, na het lezen van waarschuwing over slechte kwaliteit zonneschermen in Pattaya.
Door branden van scherm, of systeem wat al niet werkte na 1 dag.
Er is geen wetgeving, dus hier in Thailand heb er zelf na 12.5 jaar veel troep gekocht.
Dus nu op mijn hoede, met een zonnescherm kopen over enige tijd hoor ik graag van leden.
Erg bedankt voor tips of advies.
Vriendelijke groet,
Robert
-
- Volwaardig lid
Re: Advies over zonnescherm.
Wat bedoel je eigenlijk met zonnescherm? Is dat een stuk doek of zo?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Expat
Hier geldt wel degelijk; "goedkoop,duurkoop"
Aangezien het een zonnescherm is en de zon hier bijna altijd schijnt,zal het dus enorm veel gebruikt worden.
Kunststof en verf kwaliteiten verschillen enorm in eigenschappen ( lees: zonnebestendig ).
Hoe meer anti-zon( sorry....ik ben de naam even vergeten) in de gronstoffen gebruikt wordt,des te duurder het wordt.
Geld uitgeven zonder dat je aan de buitenkant kan zien dat het echt duur is,doen de mensen niet graag
Aangezien het een zonnescherm is en de zon hier bijna altijd schijnt,zal het dus enorm veel gebruikt worden.
Kunststof en verf kwaliteiten verschillen enorm in eigenschappen ( lees: zonnebestendig ).
Hoe meer anti-zon( sorry....ik ben de naam even vergeten) in de gronstoffen gebruikt wordt,des te duurder het wordt.
Geld uitgeven zonder dat je aan de buitenkant kan zien dat het echt duur is,doen de mensen niet graag

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Ben
- Expat
-
- Volwaardig lid
Oke, duidelijk antwoord.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Hartelijk dank voor reactie's advies en tips.
Groet,
Prettig weekend
Robert
Groet,
Prettig weekend
Robert
- wpdl
- Volwaardig lid
De goed bedoelde site van Ben uit Nederland heb je hier weinig aan.
Heb dit hier eigenlijk zelfs nog nooit gezien elektrisch oprolsysteem.
Vele altenatieven wel die ja helaas veelal een korter leven hebben en 'vast' zijn gemonteerd en voor meerdere functie dus meestal ook regen afwerend.
Wat ik minder begrijp is dat jij schijnbaar deze constructie aan een huurhuis gaat of wil monteren.
Iets wat de meeste verhuurders niet echt waarderen tenzij je het laat hangen als je weggaat.
Of lees ik je vraag verkeerd ?
Vele altenatieven wel die ja helaas veelal een korter leven hebben en 'vast' zijn gemonteerd en voor meerdere functie dus meestal ook regen afwerend.
Wat ik minder begrijp is dat jij schijnbaar deze constructie aan een huurhuis gaat of wil monteren.
Iets wat de meeste verhuurders niet echt waarderen tenzij je het laat hangen als je weggaat.
"It's up to you"
- Ben
- Expat
wpdelange schreef:De goed bedoelde site van Ben uit Nederland heb je hier weinig aan.
http://www.skcthailand.com/
vraag naar Simon Fox
De site waren 10 tips
Natuurlijk kun je deze wel kopen hier en ook kwaliteit .
- joepattaya
- Expat
Er zijn, zoals Ben zegt, wel degelijk goede kwaliteit zonneschermen te koop en daar betaal je ook voor.
Zoals Dutch zegt, "de zon schijnt bijna altijd" en dat rechvaardigt eigenlijk een vaste overkapping en dat zie je dan ook het meest.
Je kunt om te beginnen een Thais zonnescherm kopen.
Zwaar zeildoek, breedte tot 4 meter uitval tot 2 meter.
Prijs tot THB 1,800-2,000
Gaat redelijk lang mee; 5-8 jaar.
Oprollen is een beetje een gedoe.
Waar kopen? Er komen ongetwijfeld 5-10 keer per week pick ups voorbij die volgeladen zijn met dit soort zonneschermen.
Laten stoppen, maten opnemen, prijs onderhandelen, aan het werk zetten en binnen 1 uur hangt ie.
Zoals Dutch zegt, "de zon schijnt bijna altijd" en dat rechvaardigt eigenlijk een vaste overkapping en dat zie je dan ook het meest.
Je kunt om te beginnen een Thais zonnescherm kopen.
Zwaar zeildoek, breedte tot 4 meter uitval tot 2 meter.
Prijs tot THB 1,800-2,000
Gaat redelijk lang mee; 5-8 jaar.
Oprollen is een beetje een gedoe.
Waar kopen? Er komen ongetwijfeld 5-10 keer per week pick ups voorbij die volgeladen zijn met dit soort zonneschermen.
Laten stoppen, maten opnemen, prijs onderhandelen, aan het werk zetten en binnen 1 uur hangt ie.
- wpdl
- Volwaardig lid
En dat is dus wat je hier ziet.
Handmatig oprolbare zeildoeken aan een buis maatvoering volgens hun inzicht mobiele verkopers komen regelmatig met hun auto langs.
Klus met 'eigen' maatvoering inmeten en zogauw het klaar is komen ze het monteren.
Vaste constuctie zaken als de Global verkopen dat spul voor zonwering en tevens regen alu/ijzer/kunststof etcetera in uitvoering.
Winkel carpool dus groter en zwaardere uitvoering ter plekke gemaakt veelal zoals jij dat wil door de lokale middenstand met die vakkennis.
Elektrische schanierarmen met doek het zal best te koop zijn maar ik heb het nog nooit gezien.
Rolluiken deuren hekken et cetera geweldig spul maar daar hadden wij het niet over.
Handmatig oprolbare zeildoeken aan een buis maatvoering volgens hun inzicht mobiele verkopers komen regelmatig met hun auto langs.
Klus met 'eigen' maatvoering inmeten en zogauw het klaar is komen ze het monteren.
Vaste constuctie zaken als de Global verkopen dat spul voor zonwering en tevens regen alu/ijzer/kunststof etcetera in uitvoering.
Winkel carpool dus groter en zwaardere uitvoering ter plekke gemaakt veelal zoals jij dat wil door de lokale middenstand met die vakkennis.
Elektrische schanierarmen met doek het zal best te koop zijn maar ik heb het nog nooit gezien.
Rolluiken deuren hekken et cetera geweldig spul maar daar hadden wij het niet over.
"It's up to you"
-
- Expat
Bij Homepro wel eens zien hangen.
-
- Volwaardig lid
Wpdelange,
Ja nu je het zegt klopt eigenaar wil niet veel geboord hebben.
Is er een alternatief zonder boren ?
Hoor het graag, zie mensen die rieten matten hebben hangen maar boren zal dan ook nodig zijn.
Ja nu je het zegt klopt eigenaar wil niet veel geboord hebben.
Is er een alternatief zonder boren ?
Hoor het graag, zie mensen die rieten matten hebben hangen maar boren zal dan ook nodig zijn.
-
- Volwaardig lid
Bedankt opnieuw adviesen en mogelijkheden genoeg, maar zal eigenaar niet prettig vinden.
Dus ga verder kijken voor alternatief, misschien een staande zonnescherm die enig zon ook kan wegnemen.
Die heb ik wel gezien.
Dus dom om te vergeten dat een eigenaar dit niet wilt.
Bedankt
Robert
Dus ga verder kijken voor alternatief, misschien een staande zonnescherm die enig zon ook kan wegnemen.
Die heb ik wel gezien.
Dus dom om te vergeten dat een eigenaar dit niet wilt.
Bedankt
Robert
- wpdl
- Volwaardig lid
Nederlandse site voor het idee maar wie weet ook in Thailand.
https://www.raamfolie-winkel.nl/nl/zonwerende-raamfolie
https://www.raamfolie-winkel.nl/nl/zonwerende-raamfolie
Laatst gewijzigd door wpdl op zaterdag 16 september 2017, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's up to you"
-
- Volwaardig lid
Hartelijk dank, ga informeren,
Prettig weekend
Robert
Prettig weekend
Robert