wpdelange schreef: Wie weet ligt Ton zelf wat van de sluier op

In Nederland zat ik de hele dag achter de PC, werkdagen van 8 tot 02u waren geen uitzonderingen. Tussen ontbijt met brood in de ochtend, in de middag weer brood, en in de avond 2-3 keer per week eten via Thuisbezorgd.nl en de rest zelf vaak stampot zoals met andijvie, peen en ui, spruitjes, snijbonen. en daarnaast een goed stuk vlees, vaak 250 gram biefstuk, entrecote of karbonade. Snoepen deed ik niet veel, maar als er een keer een zak chips lag was die de volgende dag verdwenen.
In Thailand zit ik gemiddeld 8 uur achter de pc, smorgens tussen 8 en 12, en 's avonds tussen 9 en 01u. Ik ga regelmatig winkelen, stappen, of gewoon genieten.
Nu in Thailand eet ik 1 keer per week "europees", dat wil zeggen vaak bij Mamories zoals kroketten, varkenshaas met roomsaus (en patatten), maar ook bij een Engelse tent in het dorp entrecote, ribeye of hamburger. Daarnaast vooral Thais, rijst met omelet, kip met cashewnoten, rijstnoedels. Weinig echte stukken vlees. Ik eet nog maar 2 keer per dag. In de ochtend 1 croissantje met ham en kaas, en dan pas weer rond 18-19 u.
Waar het nou precies aan ligt dat ik gewicht kwijt raak ? Geen idee.
Heb wel veel minder stress dan in Nederland, maar ja, was ook niet echt een stress-eter.
Wel meer sex, maar dat is weer een heel ander verhaal ;-)
Overigens, alcohol drink ik al sinds 1996 niet meer, alleen water, koffie en Zero Cola