Is er al meer bekend over de nieuwe regeling voor de verklaring omtrent inkomen/ legalisatie handtekening, vereist door de Thaise overheid om een visum te bemachtigen?
Wellicht heb ik berichtgeving hieromtrent over het hoofd gezien of is er eenvoudigweg nog geen nieuwe regeling. Buza heeft verklaart voor 1 april (grap??) de nieuwe regels te communiceren, maar nu 17 april is die houdbaarheidsdatum aan verlenging toe.
Ook hun nieuwe web site verwijst naar een regeling die veranderd zou gaan worden aldus hun eigen commentaar op die site.
Dus, dien ik nog steeds met alle documenten in mijn rugzak op reis te gaan naar BKK na een date te hebben gemaakt in de agenda van de ambassade of is er (al) iets anders mogelijk??
inkomens verklaring / legalisatie handtekening
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
- Locatie: Almere / Korat
inkomens verklaring / legalisatie handtekening
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
- brake034
- Expat
- Berichten: 3527
- Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 540
- Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
- Locatie: Pattaya Thailand
Re: inkomens verklaring / legalisatie handtekening
Als het betekend dat ik nu naar BKK moet voor een verklaring en het niet meer via Oostenrijkse consulaat kan gaan, dan is het echt balen.
Was jaren perfect woon in Pattaya en met verklaring consulaat en van mijn bank en de nodige gegevens was het snel gebeurt.
Maar als dit dus klopt waarom moeilijk als het makkelijk kan.
Of andersom.
Ben geen rus anders zou ik bevoorrecht zijn want die hoeven niet elke 3 maanden zich te tonen, maar elke 6 maanden.
Weet niet of zei ook zoveel werk moeten doen om hun jaar visum te krijgen.
Robert
Was jaren perfect woon in Pattaya en met verklaring consulaat en van mijn bank en de nodige gegevens was het snel gebeurt.
Maar als dit dus klopt waarom moeilijk als het makkelijk kan.
Of andersom.
Ben geen rus anders zou ik bevoorrecht zijn want die hoeven niet elke 3 maanden zich te tonen, maar elke 6 maanden.
Weet niet of zei ook zoveel werk moeten doen om hun jaar visum te krijgen.
Robert
- Herbergier
- Volwaardig lid
- Berichten: 1632
- Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
- Locatie: Mueang Buriram
Re: inkomens verklaring / legalisatie handtekening
Robert, deze vraag moet je aan mensen stellen die ook in Pattaya wonen en daar bij de immigration staan ingeschreven, nu krijg je, goed bedoelde, antwoorden van mensen die totaal niet weten hoe het bij de immigration in Pattaya werkt, omdat ze daar misschien wel honderden kilometers vandaan wonen en bij een andere immigration staan ingeschreven, mijn ervaring is dat elke immigration in Thailand anders werkt, hier in Buriram werken ze ook weer anders dan bij andere immigration offices in andere provincies.
Alles van waarde is weerloos.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 370
- Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11
Re: inkomens verklaring / legalisatie handtekening
Vooralsnog kun je nog steeds de verklaring schriftelijk aanvragen, volg wel de juiste procedure zoals vermeld op de website van de ambassade.
sawadikrap
Eigenlijk is de Oostenrijkse consul niet bevoegd. Er is een EU-regel dat als je in een ander land verblijft waar je eigen land geen ambassade of consulaat heeft je gebruik kan maken van de diensten van de ambassade van een andere EU-lidstaat dat daar wel een vertegenwoordiging is. De Oostenrijkse consul legt die regel heel ruim uit en Pattaya immigration accepteert dat. Of ze dat in de toekomst ook zullen doen kan niemand voorspellen.
De Nederlandse ambassade gaat nu alleen nog maar Nederlands inkomen certificeren en geen buitenlands inkomen meer. De vraag is of dat ook voor de Oostenrijkers zal gaan gelden.
sawadikrap
Eigenlijk is de Oostenrijkse consul niet bevoegd. Er is een EU-regel dat als je in een ander land verblijft waar je eigen land geen ambassade of consulaat heeft je gebruik kan maken van de diensten van de ambassade van een andere EU-lidstaat dat daar wel een vertegenwoordiging is. De Oostenrijkse consul legt die regel heel ruim uit en Pattaya immigration accepteert dat. Of ze dat in de toekomst ook zullen doen kan niemand voorspellen.
De Nederlandse ambassade gaat nu alleen nog maar Nederlands inkomen certificeren en geen buitenlands inkomen meer. De vraag is of dat ook voor de Oostenrijkers zal gaan gelden.