Heeft Thailand binnenkort weer een nieuwe Koning?
Moderator: Loempia
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Heeft Thailand binnenkort weer een nieuwe Koning?
Zoals het er nu naar uitziet heeft Thailand binnenkort weer een nieuwe koning. Dat liet minister-president Prayut Chan-ocha weten tijdens een ontmoeting met leden van de buitenlandse Kamers van Koophandel in Thailand. Hij drukte hen op het hart om niet bezorgd te zijn over de situatie in het land. "Deze is nog nooit zo stabiel geweest als nu het geval is", waren zijn geruststellende woorden.
Hij bedankte de aanwezigen als zijnde "een echte vriend en bondgenoot in een moeilijke tijd."
Hij verzekerde de buitenlandse ondernemers ervan, dat zijn regering zich zou vasthouden aan de eerder aangekondigde politieke routekaart en alles zal doen om Thailand uit te laten groeien tot een volwaardige democratie.
En nu maar hopen dat de werkelijke machthebbers er net zo over denken. Ik bespeur trouwens de laatste tijd wel meer moderniseringen in Thailand. En dat doet deugt!
Bron: Thai PBS.
Hij bedankte de aanwezigen als zijnde "een echte vriend en bondgenoot in een moeilijke tijd."
Hij verzekerde de buitenlandse ondernemers ervan, dat zijn regering zich zou vasthouden aan de eerder aangekondigde politieke routekaart en alles zal doen om Thailand uit te laten groeien tot een volwaardige democratie.
En nu maar hopen dat de werkelijke machthebbers er net zo over denken. Ik bespeur trouwens de laatste tijd wel meer moderniseringen in Thailand. En dat doet deugt!
Bron: Thai PBS.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.
-
- Expat
- Contacteer:
Re: Heeft Thailand binnenkort weer een nieuwe Koning?
Ik zou 'binnenkort' maar niet al te letterlijk nemen.
En welke moderniseringen constateer je Lammert?
En welke moderniseringen constateer je Lammert?
-
- Expat
Het lijkt me onmogelijk maar ik heb zelfs ergens gelezen dat het 1 December gaat gebeuren.
- Ben
- Expat
stevenl schreef:En welke moderniseringen constateer je Lammert?
Dat is idd een hele goeie vraag

-
- Expat
Hij schijnt vandaag officieel benoemd te zijn als nieuwe koning.
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
De nieuwe Koning krijgt officieel de naam "ZM Koning Maha Vajiralongkorn Bodindradebayavarangkun"
Thailand heeft z’n nieuwe Koning. Het kantoor van de kabinetschef van de Koning heeft donderdagavond de officiële naam van de nieuwe Koning onthuld. Deze is: "Zijne Majesteit Koning Maha Vajiralongkorn Bodindradebayavarangkun ".
Vice-premier Wisanu Krea-ngam waarschuwde de media om vooral nauwkeurig de naam van de nieuwe Koning te gebruik.
Hij riep het publiek op om gewoon door te gaan met hun leven. Alles blijft bij het oude d.w.z.: men blijft zwarte kleding dragen en de portretten van de overleden Koning Bhumibol moeten blijven waar ze zijn, zowel in particuliere woningen als in openbare gebouwen.
Op een vraag of de mensen nu ook de portretten van de nieuwe Koning thuis of op kantoor moeten ophangen, antwoordde de vice-premier dat dat ieders eigen keuze is.
Hiermee is de rol van General Prem als regent nog niet beëindigd. Dat zal pas het geval zijn na de installatie van de nieuwe Koning.
Bron: Thai PBS
Thailand heeft z’n nieuwe Koning. Het kantoor van de kabinetschef van de Koning heeft donderdagavond de officiële naam van de nieuwe Koning onthuld. Deze is: "Zijne Majesteit Koning Maha Vajiralongkorn Bodindradebayavarangkun ".
Vice-premier Wisanu Krea-ngam waarschuwde de media om vooral nauwkeurig de naam van de nieuwe Koning te gebruik.
Hij riep het publiek op om gewoon door te gaan met hun leven. Alles blijft bij het oude d.w.z.: men blijft zwarte kleding dragen en de portretten van de overleden Koning Bhumibol moeten blijven waar ze zijn, zowel in particuliere woningen als in openbare gebouwen.
Op een vraag of de mensen nu ook de portretten van de nieuwe Koning thuis of op kantoor moeten ophangen, antwoordde de vice-premier dat dat ieders eigen keuze is.
Hiermee is de rol van General Prem als regent nog niet beëindigd. Dat zal pas het geval zijn na de installatie van de nieuwe Koning.
Bron: Thai PBS
DISCLAIMER:
- brake034
- Expat
Opvallend is dat het "naadloos" gebeurt, zonder enige merkbare ophef, in het buitenste buitenbos tenminste.
Mensen praten er wel over vandaag maar gingen vervolgens rustig over naar de orde van de dag, de rijst moet tenslotte van het land.
Mensen praten er wel over vandaag maar gingen vervolgens rustig over naar de orde van de dag, de rijst moet tenslotte van het land.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Hier in Ede is het wel binnengekomen maar enige vorm van ..hoera we hebben weer een koning oid .. niet gezien dus wslijk voor kennisgeving aangenomen en verder gaan met de alledaagse dingen hier in Nederland.