genesis schreef:Wij hebben niet alles zo specifiek uitgewerkt, behalve in de begin periode van onze relatie en zoals die nu is, vanwege werk en inkomsten het niet haalbaar was voor mij om in het begin constant samen te zijn in Thailand met haar na mijn 2 wekelijkse werkperiode (daarna 3 weken vrij) (samenzijn is voor mij een pre wat relatie betreft, ik doe pertinent geen relatie op 'afstand' qua tijd interval), word er dood ongelukkig van als ik na mijn 2 werkweken niet samen zou kunnen zijn.
Dus zodoende nu al 2 jaar samen in Nederland, ze is ingeburgerd, volgend jaar gaan we Nederlands paspoort aanvragen en er zijn nog enkele veranderingen die we graag zouden zien. Maar met een termijn van 5 jaar behoord het financieel zeer goed tot de mogelijkheden om in Thailand te gaan wonen, dan ga ik op en neer pendelen en zijn we samen na mijn 2 weken off-shore.
Dan zou ik de woning in Nederland aanhouden en hebben we alle mogelijkheden. Dat was op deze termijn niet helemaal zo in te schatten, maar dat behoord als de huidige trend zich zo voortzet wel tot de mogelijkheden.
Dus zodoende een nieuw hoofdstuk voor ons beiden. Wat wel weer grappig is, is dat ze toen ze het eerste jaar in Nederland was feilloos de vinger op de zere plek kon leggen wat er in Nederland allemaal niet goed was, maar dat ze nu (veel) meer pluspunten dan minpunten ziet over Nederland.
Met uitzondering dat iedereen werkt om de rekeningen te betalen (met name belasting is bij ons een grote graaier, maar ja bij wie niet...) en de kille Nederlandse samenleving, zoals de mensen met elkaar omgaan vind ze niet zo prettig, zodra het herfst en winter is vind ze Nederland 'Zombie town'.
Genesis
Wel mooi hoe de dames Nederland ervaren vindt ik.
Suk vindt de temperatuur wisselingen hier juist fijn.
Winter en kou idem dito dat vindt ze ook niet echt een probleem tot nu toe en ook dan fietst ze rustig overal naar toe als er geen auto beschikbaar is .
Zon zoals afgelopen weken dan blijft ze zoveel mogelijk binnen net als in Thailand,
Kille samenleving : Suk is erg op haar zelf ook in Thailand maar is wel een spring in het veld wat betreft enthosiasme ect als er bijv. mensen op bezoek komen hier.
Dan is ze actief om bijv. voor iedereen te zorgen maar zit ik dan wat later met iemand te praten/drinken zondert ze zich weer af net als in Thailand meestal als we daar bij familie zijn.
Ook daar zoekt ze vaak de luwte op en mijdt ze een beetje de drukte wat betreft mensen ect.
Dat eerste jaar over Nederland en die zere vinger heb ik bij Suk nooit iets over gehoord eigenlijk.
Ze kwam hier naartoe zonder hier ooit geweest te zijn, Heeft zich vanaf dag 1 aangepast zonder moeilijk gedoe en commentaar al begrijpt ze vaak onze leefwijze niet maar dan ze vraagt ze aan me waarom dit of waarom dat ? maar maakt nergens een probleem van en nu 5 jaar later vindt ze het hier nog steeds prima begrijp ik en terug naar Thailand is wat haar betreft niet aan de orde.
Ze heeft het hier heel best zegt ze en is vrij iets wat ze in Thailand ook wel was omdat ze daar alleen was maar wel altijd de familie perikelen in haar nek ook financieel.
Ze heeft hier in Nederland inmiddels genoeg probleempjes moeten overwinnen zoals de ib cursus wat uiteindelijk niet lukte vanwege haar leer/praat problemen door o.a gehoorproblemen , lage opleiding en geen Engels kunnen praten en ga dan maar ffe fijn Nederlands leren maar ook toen bleef ze stug doorleren en nu probeert ze nog steeds iedere dag wat Nederlands erbij te leren.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Werk :De laatste weken moet ze met de trein naar Utrecht en weer terug en kan ze daar een aantal uren werken per dag en duszz..Moet ze Nederlands praten om zich daar verstaanbaar te maken en moet ze proberen te luisteren/begrijpen wat er tegen haar gezegt wordt.
Goed voor haar ontwikkeling is dat vindt ik en ze vindt het ook leuk begrijp ik van haar.
Deze week 2 dagen nog daarna stopt het wslijk weer even.
Ze gaat ook met mij mee als dat kan om te werken dus ze zit niet elke dag thuis al vindt ze dat uiteraard geen enkel probleem want dan kan ze fijn haar hobby..Slapen..gaan doen
En duszzz...leven we net als jullie op de manier zoals wij denken dat het goed is hier en uiteraard zou ik ook wel dingen anders willen maar je kunt nu eenmaal niet alles doen wat je graag wilt denk ik dus we zijn tevreden zoals het nu gaat.
gr driver