ik weet niet of dit de geschikte plaats is voor dit onderwerp, indien te nee dan sorry
We (NL'er met Thaise Echtgenote) willen naar NL voor vakantie komen (ong 3 maanden)
Visa geen probleem zijn al een aantal keren geweest maar wat dit jaar anders is dat mijn lieve vrouw Medicijnen gebruikt voor haar kwaaltjes.
Nu normaal is dat geen probleem, loopt hier (Thailand) een ziekenhuis binnen, praat met de Dokter en ze geven je (na het betalen van een "Fikse" rekening) de Medicijnen en een brief mee voor de Douane.
Maar nu slikt zij ook een kruiden medicijn (zie foto) wat hier gewoon zonder recept te krijgen is, dit slikt ze omdat de "traditionele" medicijnen haar niet goed meer helpen.
We hebben al met haar Doktor hierover gesproken en ze kan helaas hier geen brief voor schrijven en we zijn dus bang dat als we aankomen in NL de medicijnen door de Douane rechtstreeks in de prullenbak worden gegooid wat betekent dat we rechtsomkeert moeten maken.
Nu mijn vraag, weten jullie of dit kruiden medicijn in Nederland te verkrijgen is ?
Dank

Ps: Ik heb al contact gehad met de IGZ maar die verwijzen me door naar de Douane en de Douane naar de IGZ (dus kastje muur syndroom )