Bom aanslag in Hua Hin

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Bom aanslag in Hua Hin

#16 Bericht door driver » vrijdag 12 augustus 2016, 17:58

Ik begrijp Arie wel en hij heeft wat mij betreft gelijk overal kun je de pijp uit gaan waar dan ook en hoe ?..idd verkeer in Thailand wat niet echt veilig is maar deze aanslagen kunnen overal gebeuren dus daarom maar thuisblijven of Hua Inn mijden ?.
Niet wat mij betreft morgen loop je in BKK gaan ze daar lopen klooien of in Cha Am..of waar dan ook.

Angst is een slechte raadgever vindt ik maar ..ik vindt dat er wel aandacht aan gegeven kan worden om te laten zien dat dit soort aanslagen zinloos zijn en vaak onschuldige burgers treffen.

gr driver

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#17 Bericht door Gardensafari » vrijdag 12 augustus 2016, 21:22

Ben het eens met Driver.
Nu gebeurt het in Thailand, misschien morgen wel in Nederland.
Twee aanslagen vorige week in kleine stadjes in Zuid-Duitsland.
Niemand had daar aanslagen verwacht.
Als je in Emmen woont, heb je dan in Tunesië op vakantie meer kans op een aanslag dan thuis?
En net als in Thailand zijn honderdduizenden Tunesiërs afhankelijk van toerisme.
De kans dat het jou persoonlijk overkomt is minimaal, maar altijd aanwezig.
In Thailand en in Epe, Emmen, Ede of Elst.
Laat je niet gek maken.

En wat mij betreft: de doodstraf voor die gasten, des te eerder zijn ze bij die 99 maagden die ze opwachten. Mijn God, ik denk dat ik ook maar moslimfundamentalist wordt. 99 maagden waar ik overheen mag. Er bestaat dus echt een hemel en daarin vloeit nog meer bloed dan op aarde...

99 maagden. Hoe ga ik die over de eeuwigheid verdelen?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

jomel17
Expat
Expat

#18 Bericht door jomel17 » zaterdag 13 augustus 2016, 09:08

Garden die 99 maagden zijn per stuk ongeveer 65 jaar.. wil je dat echt ?
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door driver » zaterdag 13 augustus 2016, 09:38

jomel17 schreef:Garden die 99 maagden zijn per stuk ongeveer 65 jaar.. wil je dat echt ?
:mrgreen:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door torkom » zaterdag 13 augustus 2016, 09:55

jomel17 schreef:Garden die 99 maagden zijn per stuk ongeveer 65 jaar.. wil je dat echt ?

Hoe weet jij dat nou ? ...en het zijn er maar 72..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

jumbo
Expat
Expat

#21 Bericht door jumbo » maandag 15 augustus 2016, 05:46

Het wordt steeds gekker met die radicale imbicielen die geweld als middel gebruiken om hun gedachtengoed door te drukken
Het is overal raak tegenwoordig en het zal alleen maar meer worden, dit is al voorbij het kritische punt

Zachte heelmeesters op de vingers gekeken door mensrechten voorstanders hebben stinkende wonden gemaakt en de
radicalen zijn iedereen nog steeds dankbaar voor hun humanistische bijdrages.... en de meerderheid moet weer lijden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Kees » maandag 15 augustus 2016, 11:04

Zachte heelmeesters op de vingers gekeken door mensrechten voorstanders hebben stinkende wonden gemaakt en de
radicalen zijn iedereen nog steeds dankbaar voor hun humanistische bijdrages.... en de meerderheid moet weer lijden
Kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn!
Niet klagen, maar dragen.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door torkom » maandag 15 augustus 2016, 21:58

Uit de Telegraaf :

Expats vrezen toekomst in Thailand

HUA HIN - Het is nog altijd onduidelijk wie er achter de aanslagen in Thaise badplaatsen van vorige week zitten. Voor Nederlandse expats in Hua Hin, een van de getroffen oorden, zijn de explosies een nieuw element in een toch al rumoerig land. Al laten ze zich niet verjagen.

Bron en verder lezen
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

jumbo
Expat
Expat

#24 Bericht door jumbo » dinsdag 16 augustus 2016, 02:25

torkom schreef:
Bos, die tot voor kort interim-voorzitter was bij de Nederlandse Vereniging Thailand in Hua Hin en Cha-am, maakt zich weinig zorgen over de toekomst. Anderen doen dat wel, weet hij. ,,Er zijn Nederlanders die hun hart vasthouden voor de toekomst, zeker als de koning overlijdt. Omdat er dan misschien een anti-buitenlanderhouding gaat ontstaan. Het lijkt heel rustig, maar onderhuids zitten er veel spanningen bij de Thai.’’ Heijligenberg herkent dat wel. ,,Het zit in kleine dingen, maar ze hebben buitenlanders hier niet meer zo graag.’’

Anderzijds zijn er belangrijkere redenen voor de expats om te vertrekken, weten beide mannen. Onbetaalbare zorgverzekeringen, de daling van de euro, pond en roebel ten opzichte van de Thaise bath. ,,We hebben dit kantoor al tien jaar en elk jaar zie je zo’n 5 procent van de expats vertrekken. Vorig jaar was dat ineens 15 procent’’, zegt Heijligenberg. ,,Deze aanslagen zullen de mensen niet wegjagen. Die zitten hier heel weloverwogen. Maar het moet niet te erg worden. Als dit elke week gebeurt, wordt de situatie wel anders.’’
Het is een beetje een eenzijdig stukje er wordt niet gekeken naar de influx van nieuwe expats, noch worden de visa maatregelen van de regering meegenomen in de vernoemde 15% die duidelijk negatiever is mede door dat soort maatregelen..

Opmerkingen/visies over de invloed van het overlijden van de koning en de daardoor veranderende buitenlanderhouding, zijn gecreerd tijdens een haringontmoeting, dat kan niet anders...
Een beetje 'expat' weet dat als de buitenlandse bedrijven en hun investeringen vertrekken er weinig meer overblijft van de overigens redelijk draaiende Thaise economie...
Voorbeelden van de kip met de gouden eieren slachten zijn er genoeg, in de regio en globaal....maar Thai zijn gekend om hun 'shoot in my own foot' mentaliteit
Ik verbaas me er altijd over dat ze voor dit soort informatie niet naar een ambassade met redelijk geschoold personeel gaan of naar de beroepsexpats op goede posities.. zijn er zat van..

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#25 Bericht door Arietwee » dinsdag 16 augustus 2016, 06:45

Helemaal mee eens. Gelukkig heb het leger ingegrepen. De komende jaren in ieder geval stabiliteit.

jumbo
Expat
Expat

#26 Bericht door jumbo » woensdag 17 augustus 2016, 00:03

Arietwee schreef:Helemaal mee eens. Gelukkig heb het leger ingegrepen. De komende jaren in ieder geval stabiliteit.

Politiek en economie zijn twee verschillende grootheden. Je haalt hier eea door elkaar

Als politici zich met de economie gaan bemoeien of vice versa dan gaat het vaak zo niet altijd mis. Ondanks de loftrompet over zakenkabinetten.
Gewone burgers hebben graag het idee dat ze de materie van beiden beheersen, de Merkels en Trumps van de wereld, en dat loopt altijd fout af

Militairen worden in het gareel gehouden door de opper nar en zoeken (of zouden dat moeten doen net als in 2006-2010) naar experts buiten het legeraanbod, dat kan het verschil maken.

IIG draait de Thai economie nog zo slecht niet maar het is meer een prijs in de categorie van minst slecht dan van heel goed...

Gezien de malaise in EU mede door Brexit (horen we weinig van :giggle3: ), het zwaard van Damocles over Griekenland en de onbereidwilligheid van Italie om zijn (bank)financien op orde de stellen wat weer met argusogen wordt gevolgd door de rest van de knoflook gordel plus de nakende verkiezingen in de US en de invloed van dit alles op minder snel groeiende economie in China, de motor van Azie, en mede door het juk van een centraal bestuur en de inflexibiliteit van deze machthebbers doet Thailand het niet slecht. Zuid Amerika lijkt deze mogelijkheid compleet te missen..

Duterte gooit de Filippijnen terug naar de middeleeuwen waar ze juist weer wat verlies aan het oppakken waren, Indonesie zucht onder het juk van corruptie en releigie, en Vietnam, Laos, Myanmar en Cambodia missen de boot door de trage herstructurering van de infrastructuur, zowel analoog als digitaal.

Japan hersteld goed met een heel scala aan maatregelen opgestart met de laatste regering, pijnlijk, traag, maar wel effectief. Taiwan en Zuid Korea zijn wat troebel op dit moment maar lijken zich meer op zichzelf te concentreren dan op de externe markt.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”