referendum op 7 augustus
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: referendum op 7 augustus
Voor mij is het de ver van mijn bed show dus verdiep me er niet echt in.Wat de toekomst daar brengt weet niemand denk ik zelfs de Thai niet. Het merendeel leeft m.i van dag tot dag en maakt zich niet zo druk over later ongeacht waar het om gaat.Suk woont nu hier maar ik heb zowel haar familie in Thailand als haar nergens over gehoord wat betreft dat referendum.
- jumbo
- Expat
beetje strak door de bocht ArieArietwee schreef:Democratie werkt niet in landen met luie of intolerante mensen.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Welk land in de wereld heeft echte democratie? Bestaat democratie eigenlijk welk echt. Het woord democratie wordt veel door mensen misbruikt om anderen te kunnen kwetsen, vernederen etc.Arietwee schreef:Democratie werkt niet in landen met luie of intolerante mensen.
Als je werkt kan je niet alles tegen je meerdere zeggen is dat democratisch en zo zijn er nog tig voorbeelden dus echte democratie is een farce
En Arietwee als je bedoelt dat alle thaise mensen lui zijn zou ik fijn in Nederland blijven.
-
- Expat
Tegen je baas zeggen dat hij een eikel is lijkt me niet verstandig. Maar je raakt hooguit je baan kwijt en komt niet in de gevangenis of erger.
Maar misschien is dit wel de beste oplossing voor een bepaalde periode. We kunnen niet in alle landen onze democratie als zaligmakend promoten, zoiets moet zich ontwikkelen vanuit het volk en hun eigen cultuur. Misschien dat ze over 20/30 jaar zover zijn dat ze een volgende stap kunnen maken, uiteindelijk hebben ze nu zelf voor deze tussenfase gekozen.
Maar misschien is dit wel de beste oplossing voor een bepaalde periode. We kunnen niet in alle landen onze democratie als zaligmakend promoten, zoiets moet zich ontwikkelen vanuit het volk en hun eigen cultuur. Misschien dat ze over 20/30 jaar zover zijn dat ze een volgende stap kunnen maken, uiteindelijk hebben ze nu zelf voor deze tussenfase gekozen.