Bedelaars opzouten.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Bedelaars opzouten.

#1 Bericht door Hua Thale » zondag 24 juli 2016, 04:00

Bedelaars geconfronteerd met arrestatie als nieuwe wet in werking treedt 28 juli
Buitenlandse bedelaars zullen terug worden gestuurd naar hun land van herkomst, terwijl de Thaise bedelaars Job training krijgen.
Er mag gebeld worden zodat deze actie wat sneller tot een 'goed' einde komt

Bron en volledig bericht englishnews

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Bedelaars opzouten.

#2 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 11:10

Goede actie wat betreft de buitenlandse bedelaars ongeacht waar ze vandaan komen vindt.
Zouden ze hier in Nederland ook moeten doen scheelt dan een hoop oostblokkers met name die we dan niet meer zien.

Job training : Hoe leer ik bedelen ? ;)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 24 juli 2016, 11:31

De georganiseerde 'bedelaars' die ook hier in korat zijn veelal met een olifant bijvoorbeeld of vrouwen uit Cambodja met een rolerend ondervoed kind mogen gelijk op transport.
Punt is natuurlijk vaak wie is wie en wat is wat.
Aan de grens zeggen ze ook zoek jij het eens lekker uit met je dat is een Cambodjaan je mag ze houden.
Blanke buitenlanders die 30.000 Baht per maand vangen met gebedel om een nieuw 'ticket' te kopen och jij mag het zeggen :Whistle:
Bloedarme mensjes die invalide zijn door heel hun leven meer als hard werken maar ook nog een 'bedrijfsongevalletje' gehad op straat om wat geld vragen,droevig.
Valt het hier nog mee trouwens op de olifanten bedelaars na dan.
Toeristen gebieden :?: een ander mag het zeggen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 11:41

Hua Thale schreef:De georganiseerde 'bedelaars' die ook hier in korat zijn veelal met een olifant bijvoorbeeld of vrouwen uit Cambodja met een rolerend ondervoed kind mogen gelijk op transport.
Punt is natuurlijk vaak wie is wie en wat is wat.
Aan de grens zeggen ze ook zoek jij het eens lekker uit met je dat is een Cambodjaan je mag ze houden.
Blanke buitenlanders die 30.000 Baht per maand vangen met gebedel om een nieuw 'ticket' te kopen och jij mag het zeggen :Whistle:
Bloedarme mensjes die invalide zijn door heel hun leven meer als hard werken maar ook nog een 'bedrijfsongevalletje' gehad op straat om wat geld vragen,droevig.
Valt het hier nog mee trouwens op de olifanten bedelaars na dan.
Toeristen gebieden :?: een ander mag het zeggen.
Ja, klopt wel wat jij zegt over bijv. dat arme mensje daar zou de overheid voor moeten zorgen.
BB voor een ticket..is ook weer waar maar m.i leven velen er gewoon van in Thailand of bedoel jij dat ook ?
Georganiseerde bedelaars kunnen ze dan sowieso iets aan lijkt me en bijv. Cambodjaan..die mag Thailand toch gewoon uitgezet worden lijkt me al zal die misschien net zo hard weer terug komen.
Zit dan weer een brede bandlengte tussen bedelaars en bedelaars ..maar als men de Thaise bedelaars een opleiding wil geven of dat arme mensje een wat beter bestaan of..of..dan blijven er wslijk wel weer andere bedelaars opduiken of ze moeten het echt in gaan dammen op een of andere manier.

gr driver

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » zondag 24 juli 2016, 11:55

Bedoel dat er buitenlanders zijn die helemaal niet de intentie hebben om naar 'huis' te gaan en gewoon bedelen voor het geld.
Er zijn wel eens onderwerpen over geweest 'vroeger'
Men zal ook hier in Thailand toch moeten bewijzen wie die 'bedelaars' zijn anders blijft die grens echt dicht wil men het redelijk officieel doen.
En ja de vraag is willen veel bedelaars het wel het is niet altijd kommer en kwel met een beetje slimme bedelaar en zo als je weet morgen is een eind weg voor veel mensen hier.
Eigenlijk zal het wel weer een kreet voor het podium zijn op wat toeristen bedelaars na.
Jaha toeristen daar werken wij ook aan. [|)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » dinsdag 26 juli 2016, 13:14

Vwb stad BKK-toeristenenclave: ja, uiteraard meteen groots op TV(thaivisa sensatie forum) uitgemeten-maar dat soort farang die quasi voor ticketgeld bedelen zijn er maar heel, heel weinig en worden zo ook ogenblikkelijk gespot en aan de forum-schandpaal genageld.
De overgrote moot zijn inderdaad Khmer-dus uit oostelijke buur Cambodia, die (heeft dacht ik ook al vele malen in BKK[post gestaan) op hun ASEAN 1 maand binnen mogen en met (meestal) gehuurde baby heel zielig doen. Hun kledij verraadt hen-ze hebben inmiddels allerlei instructies om nergens op te reageren, incl in het Khmer aanspreken. De man/echtgenoot heeft vrij vaak een ''normale'' baan als gastarbeider in een fabriek ergens in Pak nam-de wijk Bangpakok staat bekend als thuishaven. Minivans brengen ze sochtends op hun geclaimde overbrug and haalt ze daar savonds weer op. Er zijn nogal wat verhalen dat bvb melk of iets voor die kids ipv geld/bahten neusophalend wordt afgeslagen. Naar zo'n Khmer geldvodje (100 riel= minder als 1 bt, overigens in Khmerland zelf een heel normale gift) wordt dito als gif afgeslagen. Een paar keer per jaar vindt er al een razzia plaats waarbij de trots bruin geklede Thaise corruptiejongens een paar minibusjes vol terugsturen naar Aran en hupsakee, de grens over.
En oh ja-zo heel, heel af en toe zit er een hoog-bejaarde Thaise AOWster ergens in een buitenwijk heel zielig te doen, meestal vragen ze niet overduidelijk om geld. Hoe job-training daar nog wat aan kan betekenen?
Verder noemen anderen dat sommige Thai die het niet konden bolwerken in de grote stad of op allerlei manieren door hun medeThai zijn uitgebuit en bedrogen, zitten te bedelen voor een busticket naar Isanie/huis toe, maar die kunnen ook met de gratis trein.

brake034
Expat
Expat

#7 Bericht door brake034 » dinsdag 26 juli 2016, 14:20

pong schreef:Een paar keer per jaar vindt er al een razzia plaats waarbij de trots bruin geklede Thaise corruptiejongens een paar minibusjes vol terugsturen naar Aran en hupsakee, de grens over.
Pong, ten eerste vind ik je Nederlands dramatisch slecht leesbaar, ik moet echt mijn best doen om te begrijpen wat je schrijft en ik heb MAVO 4.......
Ten tweede vraag ik me af in hoeverre jij zelf corruptie van Thaise politie ambtenaren hebt meegemaakt? Of praat je van horen zeggen?
Marcel

Ben
Expat
Expat

#8 Bericht door Ben » dinsdag 26 juli 2016, 14:40

brake034 schreef:
pong schreef:Een paar keer per jaar vindt er al een razzia plaats waarbij de trots bruin geklede Thaise corruptiejongens een paar minibusjes vol terugsturen naar Aran en hupsakee, de grens over.
Pong, ten eerste vind ik je Nederlands dramatisch slecht leesbaar, ik moet echt mijn best doen om te begrijpen wat je schrijft en ik heb MAVO 4.......
Ten tweede vraag ik me af in hoeverre jij zelf corruptie van Thaise politie ambtenaren hebt meegemaakt? Of praat je van horen zeggen?

1 Valt wel mee gewoon goed lezen Marcel.

2 Pong Knows !!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”