Gefaket veganisme?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Gefaket veganisme?

#1 Bericht door prajak » maandag 18 juli 2016, 16:52

Gefaket veganisme?

Ik moest veganisme even nakijken in de dikke boeken maar dat is vegetarisch+ en een van mijn zussen is zo en .. nou ja, het is haar leven .. als je daar blij mee bent dan moet je dat vooral doen.

Maar zo'n veganist is in Thailand op vakantie en vindt dat ie dat moet promoten.

Veganisme promoten in een land waar 80+ procent zo arm is dat er zelden vlees op het menu staat, waar men een visje uit het rijstveld haalt voor de noodzakelijke proteïnes of een doodgereden kip, of insecten, waar proteïne-vervangers een godsvermogen kosten of er helemaal niet zijn, daar komt meneer het veganisme promoten en hoe doet ie dat?

Nou, kijk dadelijk maar eens even in de link. Hij rijdt zich bijna dood en brengt het verkeer in gevaar. Hij moet maar zo doorgaan dan rijdt ie zich de kist in. Een houten en dus veganistische kist.....

http://www.bangkokpost.com/vdo/thailand ... for-antics

Heb je goed gekeken? Waar legt ie dat kwakje uit zijn neus nou neer? Op de trappen van de tempel? 't Zijn toch rare jongens hoor, die Romeinen, zei ooit een Galliër.... :giggle2:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Gefaket veganisme?

#2 Bericht door torkom » woensdag 20 juli 2016, 11:10

prajak schreef:Gefaket veganisme?

Ik moest veganisme even nakijken in de dikke boeken maar dat is vegetarisch+ en een van mijn zussen is zo en .. nou ja, het is haar leven .. als je daar blij mee bent dan moet je dat vooral doen.

Maar zo'n veganist is in Thailand op vakantie en vindt dat ie dat moet promoten.

Veganisme promoten in een land waar 80+ procent zo arm is dat er zelden vlees op het menu staat, waar men een visje uit het rijstveld haalt voor de noodzakelijke proteïnes of een doodgereden kip, of insecten, waar proteïne-vervangers een godsvermogen kosten of er helemaal niet zijn, daar komt meneer het veganisme promoten en hoe doet ie dat?

Nou, kijk dadelijk maar eens even in de link. Hij rijdt zich bijna dood en brengt het verkeer in gevaar. Hij moet maar zo doorgaan dan rijdt ie zich de kist in. Een houten en dus veganistische kist.....

http://www.bangkokpost.com/vdo/thailand ... for-antics

Heb je goed gekeken? Waar legt ie dat kwakje uit zijn neus nou neer? Op de trappen van de tempel? 't Zijn toch rare jongens hoor, die Romeinen, zei ooit een Galliër.... :giggle2:
Er is weer zoveel mis met deze post van prajak..

1. Wat is er hier gefaket ?
2. Een van z'n zussen is zo maar hij moet het opzoeken in dikke boeken..
3. Er is een clubje veganisten op vakantie in Thailand in verband met het Thai fruit festival, niks mis mee..
4. Een aantal van die veganisten zijn youtubers die inderdaad veganisme promoten maar dit is gericht op het Westen, de arme Thai verstaat geen Engels..
5. Heb jij nooit een foutje in het verkeer gemaakt en daardoor anderen in gevaar gebracht ?
6. Een houten kist is veganistisch ? :crazy:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

brake034
Expat
Expat

#3 Bericht door brake034 » woensdag 20 juli 2016, 14:29

Ik ga dit draadje een beetje kidnappen, als de moderatie het er niet mee eens is dan hoor ik het wel.

Even over de video, als je je in Thailand op de fiets aan de verkeerde kant van de weg gaat begeven dan wordt je snel voer voor de veegploeg, of je nu vlees eet of niet. En inderdaad de neus snuiten op de stoep van een tempel getuigd van weinig respect, of je nu vlees eet of niet.

Wat echter veel belangrijker is dat is het feit dat dit forum niet gebaat is bij constante tweedracht, gekibbel, ruzie, diaspora en verzuiling.
Nederland gaat in grote mate gebukt onder die verzuiling, het wit tegen het zwart, het goed tegen het kwaad en de regen tegen de zonneschijn.

In Thailand leer je, als je enigszins spiritueel ingesteld bent, dat er zonder wit geen zwart is, zonder kwaad bestaat het goede niet en zonder de regen had de zon geen schijn van kans......

Scherpe discussies over aspecten van het leven (in Thailand?) zijn prima, maar wat vooral op de voorgrond moet blijven is dat we elkaar respecteren en iedereen in haar/zijn waarde laten, anders is er in de toekomst zonder jing geen jang meer.......
Laatst gewijzigd door brake034 op woensdag 20 juli 2016, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel

wanadee
Expat
Expat

#4 Bericht door wanadee » woensdag 20 juli 2016, 14:37

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door torkom » woensdag 20 juli 2016, 15:12

brake034 schreef:Ik ga dit draadje een beetje kidnappen, als de moderatie het er niet mee eens is dan hoor ik het wel.

Even over de video, als je je in Thailand op de fiets aan de verkeerde kant van de weg gaat begeven dan wordt je snel voer voor de veegploeg, of je nu vlees eet of niet. En inderdaad de neus snuiten op de stoep van een tempel getuigd van weinig respect, of je nu vlees eet of niet.

Wat echter veel belangrijker is dat is het feit dat dit forum niet gebaat is bij constante tweedracht, gekibbel, ruzie, diaspora en verzuiling.
Nederland gaat in grote mate gebukt onder die verzuiling, het wit tegen het zwart, het goed tegen het kwaad en de regen tegen de zonneschijn.

In Thailand leer je, als je enigszins spiritueel ingesteld bent, dat er zonder wit geen zwart is, zonder kwaad bestaat het goede niet en zonder de regen had de zon geen schijn van kans......

Scherpe discussies over aspecten van het leven (in Thailand?) zijn prima, maar wat vooral op de voorgrond moet blijven is dat we elkaar respecteren en iedereen in haar/zijn waarde laten, anders is er in de toekomst zonder jing geen jang meer.......
Ik lees de posts van prajak normaal gesproken niet maar de titel "gefaket veganisme" trok mijn aandacht omdat de lifestyle van die mensen me wel aanspreekt, het zo gezond mogelijk proberen te leven en inderdaad het vele fietsen dat in die lifestyle zit opgesloten (ik ben zelf geen vegetariër). Ik ben er nog altijd niet wat hij nou bedoelt met gefaket.
Maar als ik dan zoveel onzin in één post lees dan moet ik wel reageren of moeten we alles zomaar klakkeloos accepteren wat de heer prajak ons voorschotelt ?
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

brake034
Expat
Expat

#6 Bericht door brake034 » woensdag 20 juli 2016, 15:21

torkom schreef: het zo gezond mogelijk proberen te leven.....
...of moeten we alles zomaar klakkeloos accepteren wat WIE DAN OOK ons voorschotelt ?
Torkom, de meneer op de fiets rijdt in Thailand de berg op aan de verkeerde kant van de weg, dat is in Thailand nauwelijks gezond te noemen, eerder spelen met je leven.....

Nee, je hoeft niet alles klakkeloos te accepteren wat je denkt voorgeschoteld te worden, maar er is geen zoet zonder zuur.
Als elke post die je plaatst alleen maar (negatief) ingaat tegen forumleden zonder daarnaast 1 enkele positieve post dan ondergraaf je je eigen geloofwaardigheid. Ik kan me van jou geen recente positieve, opbouwende post herinneren?!
Marcel

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door torkom » woensdag 20 juli 2016, 15:35

brake034 schreef:
torkom schreef: het zo gezond mogelijk proberen te leven.....
...of moeten we alles zomaar klakkeloos accepteren wat WIE DAN OOK ons voorschotelt ?
Torkom, de meneer op de fiets rijdt in Thailand de berg op aan de verkeerde kant van de weg, dat is in Thailand nauwelijks gezond te noemen, eerder spelen met je leven.....

Nee, je hoeft niet alles klakkeloos te accepteren wat je denkt voorgeschoteld te worden, maar er is geen zoet zonder zuur.
Als elke post die je plaatst alleen maar (negatief) ingaat tegen forumleden zonder daarnaast 1 enkele positieve post dan ondergraaf je je eigen geloofwaardigheid. Ik kan me van jou geen recente positieve, opbouwende post herinneren?!

Die jongens rijden als ze in Chiang mai zijn elke dag de Doi Suthep op en weten heus wel aan welke kant ze moeten rijden, alleen proberen ze hier op een domme manier de bocht af te snijden (zoals ik het zie) en brengen daarmee vooral zichzelf in gevaar (op de fiets ben je nu eenmaal kwetsbaarder dan in een auto) maar ook het andere verkeer.

Voor wat betreft dat laatste heb je gelijk.

wanadee
Expat
Expat

#8 Bericht door wanadee » woensdag 20 juli 2016, 15:41

Een veganist is trouwens wel een graatje zwaarder dan een vegetarier.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door torkom » woensdag 20 juli 2016, 15:48

wanadee schreef:Een veganist is trouwens wel een graatje zwaarder dan een vegetarier.
JA, klopt als je geen vegetarier bent ben je al helemaal geen veganist..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » woensdag 20 juli 2016, 16:33

Blijft de hoogst onaangename opmerking van Torkom; hij heeft twee dagen nodig gehad om tot een oordeel te komen en dan een ongepaste kretologie plaatsen, ik begrijp dat niet.

Ik ben al heel wat gewend van die meneer en dit verbaast me niet; ik ken zijn achtergrond een beetje, maar binnen dit forum gebruik je niet dit soort kreten. Als hij mocht denken indruk te maken dan ziet ie dat verkeerd tenzij het de bij mij levende indruk is dat die man apart in elkaar steekt. En daar heb ik al reacties zat op gehad.....

Dergelijke reacties verzieken de sfeer in het forum.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door torkom » woensdag 20 juli 2016, 16:40

prajak schreef:Blijft de hoogst onaangename opmerking van Torkom; hij heeft twee dagen nodig gehad om tot een oordeel te komen en dan een ongepaste kretologie plaatsen, ik begrijp dat niet.

Ik ben al heel wat gewend van die meneer en dit verbaast me niet; ik ken zijn achtergrond een beetje, maar binnen dit forum gebruik je niet dit soort kreten. Als hij mocht denken indruk te maken dan ziet ie dat verkeerd tenzij het de bij mij levende indruk is dat die man apart in elkaar steekt. En daar heb ik al reacties zat op gehad.....

Brake034 kun je hier ook wat van zeggen ?...

wanadee
Expat
Expat

#12 Bericht door wanadee » woensdag 20 juli 2016, 16:47

prajak schreef:Blijft de hoogst onaangename opmerking van Torkom; hij heeft twee dagen nodig gehad om tot een oordeel te komen en dan een ongepaste kretologie plaatsen, ik begrijp dat niet.

Eerlijk gezegd lijken het me legitieme vragen, ik had dezelfde gedachte maar heb geen behoefte om alles van prajak of wie dan ook te verbeteren. Heb hier allang gezie dat kritiek niet welgevallig is. Maar buiten het verleden dat torkom kennelijk met prajak heeft vind ik niks mis aan die vragen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door prajak » woensdag 20 juli 2016, 16:56

Een item dat zonder vragen in twee dagen 130 kijkers treft is een goed item. Heb je vragen dan kan dat ook op een normale manier zoals jij hebt gedaan in een ander item. Maar schofferen om te schofferen is een verkeerde manier.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door torkom » woensdag 20 juli 2016, 17:04

torkom schreef: Er is weer zoveel mis met deze post van prajak..

1. Wat is er hier gefaket ?
2. Een van z'n zussen is zo maar hij moet het opzoeken in dikke boeken..
3. Er is een clubje veganisten op vakantie in Thailand in verband met het Thai fruit festival, niks mis mee..
4. Een aantal van die veganisten zijn youtubers die inderdaad veganisme promoten maar dit is gericht op het Westen, de arme Thai verstaat geen Engels..
5. Heb jij nooit een foutje in het verkeer gemaakt en daardoor anderen in gevaar gebracht ?
6. Een houten kist is veganistisch ? :crazy:
prajak kun je even aangeven waar ik schoffeer in deze reactie ? Ik zie alleen maar wat opmerkingen en wat kritische vragen...maar ja kritisch he, dat mag niet van prajak...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » donderdag 21 juli 2016, 00:31

brake034 schreef:Torkom, Ik kan me van jou geen recente positieve, opbouwende post herinneren?!
Ik ook niet. Maar de man zit zo in elkaar, Brake034. Ik reageer niet meer op zijn flauwekul.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”