Wat Boeddha nooit heeft gewild....

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#1 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 04:40

Wie ben ik om dat te zeggen? Maar ik kan wel lezen in de boeken.

Net zoals de bijbel niet voorschrijft dat je vrouwen mag discrimineren in de kerk en dat je abortus en euthanasie moet verbieden, net zoals de koran niet voorschrijft dat je een tegenstander met stenen en messen moet onthoofden, net zo min schrijft Boeddha voor dat je haat mag prediken tegen andere geloven of geweld gebruiken.

Ik heb het er al eens over gehad; een hoge monnik in Thailand die een moskee wil affikken, die een staatsgodsdienst wil tegen groeiende andere religies.

In Myanmar rommelt het al jaren en nu is het dan gebeurd: Boeddhisten rammen een moskee in puin.

Suu Kyi heeft tot nu toe geweigerd een standpunt in te nemen en stuurt haar tweede keus en een politiemacht naar het getroffen gebied waar weer Rohingya moslims het slachtoffer zijn, mensen die tegen beter weten in Bengali’s worden genoemd terwijl ze als oorspronkelijke Assambewoners eerder in het huidige Myanmar woonden dan wat zich nu Birmees noemt.

De hardliners in beide landen vormen een gevaar voor andere religies en samen met de in Thailand lang bestaande xenofobie is dat een zorgelijke ontwikkeling.

Lees mee:

http://www.bangkokpost.com/news/asia/10 ... in-myanmar

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Wat Boeddha nooit heeft gewild....

#2 Bericht door prajak » zaterdag 16 juli 2016, 09:45

Eindelijk wat tegengas tegen de xenofobe en haatdragende Boeddhistische 'priesters' waar ik al eens over schreef.

http://www.bangkokpost.com/news/asean/1 ... list-group

Maar of het de vlucht van Rohingya's zal stoppen betwijfel ik. Aung heeft in Thailand de mond opengetrokken voor haar landgenoten maar hierover zwijgt ze in alle talen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”