Na 13 jaar recht gedaan!

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Na 13 jaar recht gedaan!

#1 Bericht door prajak » donderdag 14 juli 2016, 16:39

Na 13 jaar recht gedaan!

Het zijn beginnende gevechten en in mijn 14+ jaar Thailand, maar tel ik alles mee dan zijn het 25 jaren, is er wat veranderd in de houding naar mensen die lijden door milieuvervuiling.

De houding! Niet alleen de wettelijke regels want wetten willen wel eens plooibaar zijn, al mag dat niet. De houding is net zo belangrijk.

Klity Kreek, in een door de goden verlaten gat in de provincie Kanchanaburi, werd een activiteit gestart die mensen loodvergiftiging bracht. De ondernemer begint met ontkennen, en dat valt mee, want er zijn ook ondernemingen die mensen onder druk zetten, mensen met een jodenfooi afkopen of simpelweg afknallen.

Herinner je je nog dat een gepensioneerde generaal en zijn zoon, een hoge kolonel, ingehuurd door een bedrijf, een knokploeg op mensen afstuurde? Helaas waren die zo dom om eerst de dorpelingen te tellen en die konden hun kentekens noteren....

In dit land is het vak van milieuactivist niet zonder risico en dan valt het in Thailand nog mee...... Er zijn landen waar eerder naar de wapenen wordt gegrepen. En hoe gaat NL om met klokkenluiders? Daar zijn ook aparte regels voor gemaakt.

Dit is het artikel:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... ation-case

Over de omvang van de schadevergoeding laat ik me uit, heb ik geen kijk op. Maar er is RECHT gedaan net als in Nederland ooit in de Eternit zaak, als ik me goed herinner was dat een van de eerste grote NL milieuzaken.

Het gaat de goede kant op en er liggen veel zaken bij de rechtbanken.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”